Želite li na upravljaču automobila imati još jedan ekran? Ova inovacija to omogućava

Ono što već godinama imaju vozači Formule 1 u budućnosti bi mogli pred sobom imati i vozači osobnih automobila – upravljač čija je sredina prekrivena interaktivnim zaslonom

Autonet.hr ponedjeljak, 10. lipnja 2024. u 21:01

Neki proizvođači automobila uvidjeli su da nije dobro imati brojne kontrole na ekranima osjetljivima na dodir pa se vraćaju klasičnim tipkama, dok drugi pak inzistiraju da ekrani zamijene baš sve ostale fizičke tipke u kabini vozila. Među potonje se svrstava i njemačka tehnološka kompanija ZF iz Friedrichshafena, koja je sada predstavila svoju inovaciju – upravljač za automobile s ugrađenim ekranom osjetljivim na dodir.

Volan s ekranom kao u F1

Forma i funkcija upravljača se mijenjaju, kažu iz ZF-a, imajući u vidu (polu)automatizaciju vožnje i sustave kao što su drive-by-wire, pa se tako treba promijeniti i ono što se na kolu upravljača nalazi. Zadržavajući ergonomiju i koliko-toliko klasični oblik, njihov upravljač na svojoj će sredini imati veliki ekran u boji. On će moći preuzeti funkciju bilo koje tipke, prema željama proizvođača, a površina okrenuta vozaču moći će biti i dodatno rasvijetljena i prilagođena svakom trenutku. Primjerice, crveno svjetlo i upozorenja na ekranu mogli bi signalizirati da je autonomnom sustavu vožnje potrebna pomoć, i slično.

Dizajn upravljača tako će biti jednostavan, bez pretjerano mnogo elemenata, a svaki će proizvođač moći sadržaj i funkcije na ekranu prilagoditi sebi. Uz ekran, upravljač će moći uključivati i razne senzore, osjetljive na dodir ili pritisak ruke, kako bi i taktilno mogli "komunicirati" s vozačem.

Da bi omogućio smještanje zaslona usred upravljača, ZF je morao redizajnirati i sustav zračnih jastuka, koji se inače tamo nalazi. Tako će se, u slučaju nezgode, s ovog volana zračni jastuk napuhivati s njegove gornje strane, a ne iz središta kao inače. Time glavna prednja površina može ostati "poput smartfona", s velikim interaktivnim ekranom i ostalim dodacima, omogućavajući proizvođačima dodatnu slobodu u dizajniranju sučelja za vozače.