Ineos Grenadier: Izgleda kao Defender, ali je potpuno nov i budi nostalgiju

Ineos Grenadier sa početnih 75.000 eura spaja robusnost klasičnih terenaca s modernom tehnologijom i BMW motorom. Je li ovo duhovni nasljednik Defendera na kojeg se čekalo?

Autonet.hr subota, 3. svibnja 2025. u 20:02
📷 Ineos Grenadier
Ineos Grenadier

Vjerojatno mnogi nisu čuli za Ineos. To je ogromna britanska petrokemijska tvrtka, vrijedna desetke milijardi eura i u vlasništvu Sir Jima Ratcliffea.  Korak na koji su se odlučili je ući u automobilsku industriju s vrlo jasnom misijom: stvoriti 4x4 vozilo koji vraća duh klasičnih terenaca. Rezultat je Ineos Grenadier, vozilo koje na prvi pogled neodoljivo podsjeća na originalni Land Rover Defender, ali je zapravo potpuno novi, stvoren od nule. Nazvan po londonskom pubu gdje je ideja začeta, Grenadier Fieldmaster izdanje, s početnom cijenom od oko 75.000 eura, predstavlja šarmantni povratak korijenima SUV svijeta.

Dolazi u tri modela:  osnovni Grenadier Station Wagon, Quatermaster, kao pick-up kamionet te najopremeljenjiji, kolwkcionarski najskuplji Grenadier model 1924.

Sir Jim Ratcliff, CEO i osnivač 📷 Ineos Grenadier
Sir Jim Ratcliff, CEO i osnivač Ineos Grenadier

Robustan dizajn

Dizajn Grenadiera je vrlo utilitaran. Više kutova nego oblina, gdje funkcija diktira formu. Prednja maska s okruglim LED svjetlima i robusnim odbojnikom, ravni blatobrani, istaknuta hauba i gotovo vertikalno vjetrobransko staklo jasno govore o njegovoj namjeni. Bočna linija otkriva opcionalne "Utility Belts" – vanjske nosače za pričvršćivanje opreme, ljestve na stražnjim vratima (koja su asimetrično podijeljena 30/70) i izložene šarke vrata. Sve podsjeća na terence iz prošlog stoljeća, ali s modernim detaljima poput LED rasvjete. Čak su i kvake "stara škola" – otvaraju se pritiskom palca. Dizajner Toby Ecuyer ciljao je na "čitljivost" vozila, da se odmah vidi kako funkcionira. Rezultat je vozilo koje odiše robusnošću i spremnošću na avanturu, iako ga neki mogu vidjeti kao direktnu posvetu klasičnom Defenderu.

Unutrašnjost: Funkcionalnost prije luksuza

Unutrašnjost slijedi vanjsku filozofiju. Nema pretjeranog luksuza, već fokus na funkcionalnost i izdržljivost. Središnja konzola i stropni panel inspirirani su avijacijom, prepuni velikih, jasno označenih fizičkih prekidača i gumba, čak i s izloženim vijcima za dodatni industrijski šarm. Ovo je raj za one kojima nedostaju taktilne kontrole u modernim automobilima pretrpanim ekranima. Ipak, tu je i moderni 12,3-inčni centralni zaslon osjetljiv na dodir (kojim se može upravljati i putem rotacijskog kontrolera na konzoli) koji prikazuje sve – od brzinomjera i brojača okretaja do navigacije (putem Apple CarPlay ili Android Auto) i off-road parametara (nagib, kut kotača). Ispred vozača nema klasičnih instrumenata, samo signalne lampice. Sjedala potpisuje Recaro, presvučena su kvalitetnom kožom (u Fieldmaster izdanju) i nude udobnost, iako nisu električno podesiva. Zanimljiv detalj su i "Safari" krovni prozori iznad vozača i suvozača. Jedina vizualna disonanca je možda elegantna BMW-ova ručica automatskog mjenjača koja djeluje pomalo strano u ovom okruženju.

Pod poklopcem: BMW snaga i terenska mehanika

Ispod lima krije se prava terenska mehanika. Grenadier leži na robusnoj ljestvičastoj šasiji s krutim osovinama sprijeda i straga (proizvodi ih talijanski Carraro), stalnim pogonom na sva četiri kotača, reduktorom i središnjim zaključavanjem diferencijala. Opcijski su dostupna i zaključavanja prednjeg i stražnjeg diferencijala (standardno na Trialmaster izdanju). Za pogon je zadužen provjereni 3,0-litreni redni šestocilindrični turbobenzinski motor iz BMW-a (B58) koji razvija 282 KS i 450 Nm okretnog momenta, uparen s 8-stupanjskim ZF automatskim mjenjačem. Iako gotovo 6000 funti (oko 2700 kg) težak Grenadier nije sprinter (0-100 km/h traje oko 8,6 sekundi), motor nudi snažno i uglađeno ubrzanje. Cijeli inženjering, uključujući opsežna testiranja, odrađen je u suradnji s tvrtkom Magna Steyr, poznatoj po radu na Mercedesovoj G-Klasi.

Na cesti kompromis, kralj na terenu

Testovi pokazuju da je vožnja Grenadiera nešto posebno. Na cesti, upravljač s recirkulirajućim kuglicama (recirculating ball) zahtijeva privikavanje. Težak je, ne vraća se sam u središnji položaj i nema preciznost modernih sustava. Zahtijeva stalne korekcije, što može biti zamorno u gradskoj vožnji. Međutim, ovaj sustav smanjuje udarce na volan pri prelasku preko prepreka na terenu, gdje Grenadier briljira. Ovjes je čvrst, osjete se neravnine, ali nije neudoban. Neki recenzenti hvale iznenađujuću tišinu u kabini s obzirom na gume i oblik, dok drugi primjećuju buku s terena. Potrošnja goriva je očekivano visoka, oko 15 litara na 100 km u kombiniranom ciklusu. No, kada siđete s asfalta, Grenadier pokazuje zašto je stvoren. Njegova mehanička robusnost, veliki hod ovjesa i mogućnost zaključavanja diferencijala čine ga izuzetno sposobnim strojem koji ulijeva povjerenje.

Iako Ineos Grenadier nije automobil za svakoga jer nije uglađen kao moderni luksuzni SUV-ovi, upravljanje na cesti zahtijeva kompromise, a potrošnja je visoka, ali je za one koji traže autentično terensko iskustvo, robusnost, izdržljivost i jedinstveni karakter s dozom nostalgije, Ineos Grenadier savršen izbor.