Tko dobiva, a tko gubi trofej u J.D. Power studiji o kvaliteti i pouzdanosti vozila u prvih 90 dana
Američki kupci automobila, marketinški stručnjaci, prodavači i proizvođači pažljivo prate JD Powerove studije početne kvalitete (IQS), dugogodišnji pokazatelj pouzdanosti vozila na američkom tržištu u prvih 90 dana vlasništva
J.D. Power je američka tvrtka za podatkovnu analitiku i razumijevanje ponašanja potrošača. Osnovana 1968.godine a danas specijalizirana je za algoritamskog modeliranje i analizu podataka, kako bi se istražilo tržište i otkrili trendovi. Studije se koriste za evaluaciju detaljnih interakcija potrošača s proizvodima i trendovi u automobilskoj, financijskoj, zdravstvenoj, tehnološkoj, medijskoj, telekomunikacijskoj, turističkoj i bankarskoj industriji. Kompaniju je osnovao James David Power III. , sjedište je u gradu Troy, država Michigan, s uredima u Americi, Europi i Aziji.
Vozila s motorom na benzin
Prvo kategorija vozila koja se proizvode za široku publiku. Ram, teretno vozilo Stellantisa, postao je ukupni lider s 149 problema na 100 vozila. Slijede ga Chevrolet, u sastavu General Motorsa i Hyundai. Porsche je zauzeo prvo mjesto u kategoriji luksuznih vozila sa 172 problema na 100 vozila, pa nakon toga slijede Toyotin Lexus i Hundaiev Genesis. Dodge, Stellantisova marka završila pri dnu neelektričnih proizvođača automobila s 301 problemom. Prosjek početne kvalitete ove godine je 195 problema na 100 vozila.
Električnih vozila
Proizvođači električnih vozila suočili su se s većim problemima i nalaze se na dnu tablice. I Tesla i Rivian zabilježili su 266 problema na 100 vozila, a Polestar je došao na začelje s zabrinjavajućih 316 problema.
Frank Hanley, vodja istraživanja, pripisuje niže ocjene kvalitete EV-a dvosjeklom maču. Iako se ova vozila mogu pohvaliti s manje pokretnih dijelova, također su prepuna nove tehnologije sklone kvarovima. Vlasnici EV-a, prema Hanleyju, "doživljavaju probleme dovoljno ozbiljne da posjete zastupstva tri puta češće od vlasnika vozila na plinski pogon.”
Ukupni poredak
General Motors postao je najbolji između svih brendova, osvojivši šest nagrada u raznim segmentima. Chevrolet Equinox i Silverado najbolji su kompaktni SUV i kamionet. Ford, koji je agresivno radio na poboljšanju kvalitete kako bi smanjio troškove popravka tokom garantnog roka, uložili su čak 4,8 milijardi dolara u 2023., zabilježio je napredak sa svojim istoimenim brendom koji se popeo na deveto mjesto, premašivši prosjek industrije. Međutim, njihova luksuzna linija Lincoln pala je ispod prosjeka, opterećena problemima s kvalitetom SUV-a Nautilus, koji je nedavno prebačen iz američke proizvodnje u Kinu.
Redizajnirani kamionet F-150, najprodavaniji model Forda, bio je izostavljen iz studije. Hanley je objasnio da je proizvođač automobila zadržao 60.000 vozila za dodatne provjere kvalitete tijekom prvog kvartala. Ovaj propust ima dvostruko značenje za Ford, jer F-150 na klasičan pogon obično ima dobre rezultate, dok se električni F-150 Lightning suočio s problemima kvalitete.
Tesla izgubila krunu
Teslina vladavina kao neospornog lidera u kvaliteti EV-a došla je kraju. JD Power pripisuje ovu promjenu zbunjujućim promjenama u dizajnu unutrašnjih kontrola, kao što je, na primjer, uklanjanje ručice pokazivača smjera, što je frustriralo vlasnike i negativno utjecalo na Tesline ocjene.
Što se sve prijavljuje, prema istraživanju J.D. Powers
Osim mehaničkih problema, mnogo vlasnika vozila dolazi u servise zbog, po mnogima, banalnih i lako savladivih problema, koji ulaze u studiju. Naravno, radi se američkim vozačima, koji očito imaju drugačije razumijevanje upravljanja vozila, naviku čestog zanovijetanja u servisima i nedostatak „sam-svoj-majstor“ mentaliteta.
„Lažna“ upozorenja
Vlasnici vozila često ne razumiju sto znače upozorenja. Na primjer, zvučni ili vizualni podsjetnik za stražnja sjedišta, dizajnirana kako bi pomogla vlasnicima vozila da, pri izlasku iz vozila, izbjegnu zaboraviti dijete ili ljubimca na stražnjem sjedištu. Neki pogrešno shvaćaju da to znači odvezani sigurnosni pojas ili tvrde da se upozorenje pokreće kada na stražnjem sjedištu nema nikoga. Dalje, napredni sustavi, namijenjeni spašavanju života i smanjenju ozljeda, iritiraju vlasnike vozila upozorenjima kad se pored njih pojavi vozilo ili kad se aktivira automatsko kočenje u nuždi.
Bežično povezivanje
Problemi vozaca s Android Auto i Apple CarPlay odavno traju i povezivanje s njima ostaje jedan od top problema. Više od 50 posto korisnika Apple uređaja i 42 posto korisnika Samsunga svaki put kada voze koriste neke od funkcionalnosti informativno-zabavnog sustava, što pokazuje da kupci žele da budu bežično integrirani s vozilom.
Kontrolne u vozilu
Drugu najproblematičniju kategoriju čine kontrolne funkcije u vozilu, indikatori, ručice, zasloni. Od naizgled jednostavnih funkcija kao što su ručice za vjetrobranskog stakla i retrovizori do složenijih operacija, ova kategorija je posebno problematična u električnim vozilima. Učestalost u ovoj kategoriji je više od 30 posto veća u električnim vozilima nego u vozilima na benzin.
Miris i smrad
Postoji jedan problem koji je sve češći: neprijatan miris u enterijeru. Ovaj se problem najviše pogoršao od 2023. godine, jer je svaka marka osim Kie i Nissana zabilježila porast problema s neprijatnim mirisom u enterijeru. Vlasnici opisuju problematične mirise koji izviru iz sustava grijanja, ventilacije i klima uređaja svog vozila.