Tranzicija klasičnih američkih snažnih automobila u električno doba
Nova era električne snage pokazuje da tradicionalne američke 'mišićne' legendarne marke automobila mogu biti kandidati za elektrifikaciju. Dokaz je Charger Daytona EV, prvo električno vozilo iz Dodgea...
Američka strast prema automobilima super snažnih, gromoglasnih motora desetljećima je obilježavala njihovu automobilsku kulturu. Ovi automobili velikog kapaciteta motora svojom sirovom snagom, agresivnim stilom i gromoglasnim zvukom ispušnog sustava i dalje imaju mjesto među američkim vozačima.
Snagatori kao simbol slobode, bunta i težnje za brzinom
Među legendarne modele koji su ostavili neizbrisiv trag na američku automobilsku kulturu ubrajaju se Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Dodge Challenger i Pontiac GTO. Ovi ikonični automobili često su bili pokretani jednako legendarnim motorima, poput Chryslerova HEMI-ja, Fordova 428 Cobra Jeta, Chevroletova 454 big-block V8 i Pontiacova 400 kubičnih inča V8 motora. Privlačnost ovih mišićnih automobila nadilazila je puki prijevoz - predstavljali su slobodu, bunt i težnju za brzinom koja je dugo bila ukorijenjena u američkom mentalitetu.
Prvi je elektrificiran Mustang
Ford Mustang Mach-E, lansiran 2020. godine, iako je izazvao kontroverze korištenjem imena Mustang, označio je jedan od prvih ulazaka tradicionalnih proizvođača mišićnih automobila u segment električnih vozila, a njegova GT izvedba nudi 480 konjskih snaga te ubrzanje od 0 do 96 km/h za samo 3,5 sekunde. Chevrolet je najavio elektrifikaciju svoje linije sportskih automobila, uključujući potvrđeni dolazak električne Corvette te planove za električnu verziju modela Camaro u budućnosti.
Prvo električno mišiċno vozilo iz Dodgea
Novi Dodge Charger Daytona EV označava važnu prekretnicu kao prvo električno vozilo iz Dodgea, marke poznate po svojim snažnim mišićnim automobilima. Nova era električne snage pokazuje da tradicionalne mišićne marke automobila mogu biti izvrsni kandidati za elektrifikaciju.
Sa svojim performansama, uključujući ubrzanje od 0 do 96 km/h za 3,3 sekunde kod Scat Pack modela, Daytona pokazuje da električni pogonski sustavi mogu dostići ili čak nadmašiti svoje benzinske prethodnike u pogledu sirovog ubrzanja. Trenutačna isporuka okretnog momenta karakteristična za električne motore dobro se uklapa u etos mišićnog automobila koji se temelji na trenutačnim, snažnim performansama.
Posebna kategorija EV jurilica
Ne treba u tu kategoriju klasičnih američkih snagатora miješati novu kategoriju u koju, na primjer, pripadaju Rimčeva Nevera, Pininfarinina Battista, Lotusova Evija, Lucidov Air Sapphire ili MG-ov Cyberster, koji su najnoviji doseg razvoja EV vozila. Iako Tesla nije tradicionalni proizvođač mišićnih automobila, njihov Model S Plaid iz 2021. godine postavio je nove standarde električnih performansi sa svojih 1.020 konjskih snaga i ubrzanjem od 0 do 96 km/h za manje od 2 sekunde, čime je dokazao da električna vozila mogu pružiti ekstremne performanse.
Dok bi puristi mogli tvrditi da duša američkog mišićnog automobila leži u njegovom grmljavom V8 motoru, Charger Daytona nudi uvjerljiv protuargument. Električni Daytona nadmašuje legendarni Challenger Hellcat uz cijenu nižu za 10.000 dolara, pokazujući potencijal električnih pogonskih sustava. Dodge je zgodno riješio nedostatak zvuka motora s "Fratzonic ispuhom", elektronički generiranim zvukom koji oponaša zvučno iskustvo tradicionalnog mišićnog automobila. Naravno, puristi će opet reći: "Fake!"
Širok, nabijeni stav i trkački stil
Po izgledu, Daytona zadržava širok, nabijeni stav i trkački stil upravljanja koji se očekuje od automobila visokih performansi, uz dodatnu prednost pogona na sve kotače. Automobil kombinira dizajn dvovratnog kupea s elementima koji podsjećaju na Charger iz 1968., uz moderne dodatke poput prednjeg R-Winga za poboljšanu aerodinamiku.