Otkaze u Njemačkoj najavio i proizvođač autodijelova Bosch
Niska potražnja za automobilima i problemi u autoindustriji prelijevaju se s proizvođača vozila na proizvođače komponenti nužnih u proizvodnji. Oko 5.500 ljudi u narednim će godinama otići iz Boscha
Njemačka autoindustrija je u popriličnoj krizi, što se očituje kroz niz najava o otpuštanjima kod proizvođača automobila, ali pomalo i njihovih partnera. Slaba potražnja za novim automobilima dovela je do lančane reakcije i prelijevanja problema s autokompanija na dobavljače komponenata i dijelova, pa je tako stigla i do Boscha, jednog od najvećih dobavljača dijelova u autoindustriji.
Postupno otpuštanje
Oni su najavili da će u svojoj automobilskoj diviziji u narednih nekoliko godina smanjiti broj zaposlenih za oko 5.500, što je dodani signal da u Njemačkoj industriji trenutačno "ne cvjeta cvijeće". Kao razloge za takvu odluku naveli su stagnaciju globalne prodaje automobila, prevelike proizvodne kapacitete u usporedbi s očekivanom prodajom te sporiju od očekivane tranziciju na električne pogone i softverski definirana vozila.
Do kraja 2027. godine Bosch će otpustiti prvih 3.500 ljudi iz svojih pogona, primarno u odjelima koji se bave naprednim sustavima pomoći vozačima i tehnologijama autonomne vožnje. Polovina od tih otkaza dogodit će se na domaćem im, njemačkom, tržištu. Povrh toga, iz tvornice u Hildesheimu 600 ljudi bit će otpušteno do kraja 2026., a ukupno će tamo broj zaposlenih biti smanjen za 750 do 2032. godine. U pogonu u Schwaebisch Gmundu između 2027. i 2032. Bosch će ukinuti dodatnih 1.300 radnih mjesta.
Budući da su najavljeni vremenski okviri za smanjenje broja radnika prilično dugi, svi su navedeni brojevi podložni promjenama. Na snazi i dalje ostaje ranije dogovoreni pakt o neotpuštanju ljudi u Njemačkoj do 2027. godine, no nakon toga – sudbina svima postaje značajno neizvjesnija. Bosch u svojoj autodiviziji trenutačno zapošljava oko 230.000 radnika diljem svijeta.