Autoindustriju zahvatio novi val otpuštanja
Ovoga mjeseca niz je automobilskih kompanija najavio otpuštanja radnika, što dodatno signalizira da je sektor u krizi, primarno zbog nedostatka potražnje za novim automobilima
Problemi s financijama i prodajom automobila nisu rezervirani samo za Volkswagen i njihovu grupaciju, niti su prisutni samo u Europi, naprotiv. Otpuštanja su ovoga mjeseca najavile i kompanije iz SAD-a i Japana, što je prilično jasan signal da je svjetska autoindustrija (izuzev eventualno kineske) u ozbiljnoj krizi. Priča o tome zahuktala se kad je prošloga mjeseca Volkswagen najavio gašenje tvornica, smanjenje plaća te otpuštanje oko 10% zaposlenika, a nastavila se u studenome novim sličnim najavama.
Od Japana do SAD-a
Tako je japanski Nissan najavio da će ugasiti čak oko devet tisuća radnih mjesta. Objašnjenje za taj potez kaže da kompanija nastoji postići troškovnu strukturu, koja će im omogućiti postizanje profitabilnosti čak i pri globalnoj količini od 3,5 milijuna prodanih vozila, što je oko 100.000 više od trenutačnih rezultata. Da bi to postigao, aktualni CEO Makoto Uchida želi globalni proizvodni kapacitet od oko 5 milijuna vozila smanjiti za 20 posto, kako bi ga uskladio s godišnjom prodajom. Uz otpuštanja najavljena je i prodaja dijela vlasničkog udjela u Mitsubishi Motorsu.
Nedaće u Volkswagen grupi zahvatile su i Volkswagen, koji je nedavno potvrdio gašenje tvornice u Bruxellesu i otpuštanje oko tri tisuće radnika, što će imati i šire implikacije pa bi bez posla moglo ostati i do 4.500 ljudi na povezanim radnim mjestima.
Bez problema nije niti grupacija Stellantis, koja će prije Božića u SAD-u otpustiti oko 1.100 zaposlenih iz pogona za sastavljanje vozila u Toledu (Ohio), u kojem se sastavljaju Jeepovi modeli. Nastavak je to vala otkaza u toj korporaciji u SAD-u, pa će tako tijekom jeseni njihov broj zaposlenika biti smanjen za oko 4.500.
U Francuskoj je Michelin najavio gašenje 1.250 radnih mjesta u dvije tvornice, a najnovija najava u istom smjeru dolazi iz General Motorsa. Oni su prošloga petka otpustili oko tisuću radnika iz pogona u Michiganu. "Kako bismo bili uspješni na konkurentnom tržištu, moramo optimizirati brzinu i izvrsnost. To uključuje učinkovito poslovanje, osiguravanje odgovarajuće strukture tima i fokusiranje na naše glavne prioritete kao tvrtke", poručili su iz GM-a, koji je i u kolovozu ove godine bio otpustio 1.500 ljudi.