Za 50. obljetnicu modela lansiran najsnažniji Golf GTI u povijesti

Na utrci 24 sata Nürburgringa službeno je predstavljen Golf GTI EDITION 50, poseban model snage čak 325 KS, najsnažniji dosad, čija će proizvodnja započeti do kraja godine

Autonet.hr srijeda, 25. lipnja 2025. u 06:00

Volkswagen Golf GTI nesumnjivo je jedan od najuspješnijih kompaktnih sportskih automobila na svijetu, s preko 2,5 milijuna prodanih primjeraka u pola stoljeća postao je ikonom i stekao kultni status. Sada, kad mu se navršava 50 godina od prve premijere, na utrci 24 sata Nürburgringa protekloga je vikenda dobio novi model, najsnažniji i najbrži ikad, nazvan Golf GTI EDITION 50. Iznimne su performanse ovog izdanja odmah i dokazane rekordnim vremenom na toj stazi od 07:46:13, kao i pobjedom u klasi AT3 (doduše, za to je korištena posebno prerađena varijanta).

Više snage i niži stav

U novom Golfu GTI EDITION 50 ugrađen je 2-litreni turbomotor, modificirana verzija onoga iz izvedbe Golf GTI Clubsport, kojem je snaga povećana s 300 na čak 325 KS, a okretni moment s 400 na 420 Nm. Posebno je prilagođena i šasija, podešena kako bi izdržala veću snagu motora, dok je ovjes spušten za dodatnih 15 mm – i to sve u serijskoj varijanti.

Golf GTI EDITION 50 donosi prepoznatljive detalje iznutra i izvana. U kabini su tu sportska sjedala s kariranim uzorkom, crvenim sigurnosnim pojasevima i detaljima u Racing Green nijansi, uz multifunkcijski kožni volan s GTI 50 logotipom i integriranim DSG polugicama. Izvana, posebnu seriju otkrivaju GTI 50 oznake na stražnjem spojleru i retrovizorima, crni krov i retrovizori, također crni završeci ispušnog sustava te bočna traka s prijelazom iz crne u crvenu boju.

GTI Performance

Za one, pak, kojima ni to nije dovoljno, Volkswagen će za posebnu Golf GTI EDITION 50 verziju ponuditi opcionalni GTI Performance paket s Performance ovjesom s čvršćim oprugama za bolju podršku u vožnji, izravniji odziv te smanjenu sklonost naginjanju i propinjanju karoserije. U toj izvedbi automobil je dodatno spušten za 5 mm u odnosu na standardni GTI, što znači da ima ukupno 20 mm niže podvozje u usporedbi s običnim Golfom.

Ovaj paket uključuje i 235-milimetarske polu-slick gume Bridgestone Potenza Race na 19-inčnim kovanim naplatcima, kao i lagani R-Performance ispušni sustav s Akrapovič prigušivačem od titanija. Nove Bridgestone gume razvijene su posebno za ovaj model – nude više prianjanja uz manji otpor kotrljanja te su oko 1,1 kg lakše od standardnih. Svaki kovani naplatak teži svega 8 kg, što je približno 3 kg manje od serijskog 19-inčnog naplatka. Uz to, Akrapovičev ispušni sustav donosi dodatnu uštedu na masi od 11 kg.

Proizvodnja ekskluzivnog modela počet će u Wolfsburgu krajem 2025., kako bi Golf GTI EDITION 50 stigao prvim kupcima na vrijeme za početak svoje jubilarne godine, dakle u prvom tromjesečju 2026.