VW krenuo u Kini s predserijskom proizvodnjom SUV-a ID.Evo s Xpeng tehnologijom

Volkswagen je jučer počeo predserijsku proizvodnju novog električnog SUV-a ID.Evo u tvornici Anhui u Kini. Vozilo razvijaju u partnerstvu s kineskim Xpengom, a namijenjeno je isključivo lokalnom kineskom tržištu

Autonet.hr četvrtak, 29. svibnja 2025. u 06:00
📷 Volkswagen
Volkswagen

Model ID.Evo, kodnog imena MM01 je premijerno predstavljen na travanjskom sajmu u Šangaju kao dio Volkswagenove strategije za zadržavanje pozicije na najkonkurentnijemu tržištu električnih vozila na svijetu. Suradnja s Xpengom počela je 2023. godine kada je Volkswagen uložio 640 milijuna eura za 4,99% udjela u kineskoj tvrtki.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Tvornica bilježi milijunske gubitke

Tvornica Volkswagen Anhui trenutno prolazi kroz teško financijsko razdoblje - u 2024. godini zabilježila je gubitak od 1,35 milijardi juana, što je oko 170 milijuna eura. Problem leži u slabim prodajnim rezultatima modela ID.Unyx, kompaktnog električnog SUV-a koji košta 209.000 juana (25.500 eura). Od lansiranja u srpnju 2024. do ožujka 2025. prodano je tek 4.438 primjeraka, što je daleko ispod očekivanja. ID.Evo bi trebao pomoći u smanjenju tih gubitaka zahvaljujući naprednijoj tehnologiji i većim dimenzijama.

📷 Volkswagen
Volkswagen

Koristi Xpengovu 800V arhitekturu

ID.Evo koristi Xpengovu E/E arhitekturu iz modela G9 i G6. To znači da 800V visokonaponski sustav daje doseg veći od 700 kilometara prema CLTC standardu. Vozilo će imati L2++ sustav pomoći u vožnji i glasovne asistente s umjetnom inteligencijom, što je prilagođeno ukusu mlađih kineskih kupaca.

Cijena će biti viša od ID.Unyxa

ID.Evo će koštati više od trenutnoga ID.Unyxa i konkurirati će popularnim kineskim modelima poput Aito M9 i Li Auto L9. Volkswagen planira lansirati serijsku proizvodnju 2026. godine.