Pod pritiskom kineske konkurencije, još jedan europski proizvođač baterija je u problemima

Britanski Nyobolt još je jedna u nizu europskih tehnoloških kompanija u automobilskom sektoru, koja bi mogla propasti zbog rastuće jeftine konkurencije s Dalekog istoka, ne pronađu li uskoro nove ulagače

Autonet.hr utorak, 7. siječnja 2025. u 06:00

Nedavno je europsku autoindustriju protresla vijest o pokretanju postupka bankrota u Northvoltovoj američkoj podružnici, a budući da je cijeli sektor trenutačno u krizi, ne čudi da se i manje tvrtke bore sa sličnim izazovima. Ovoga tjedna britanski je Nyobolt, također specijaliziran za automobilske baterije, izvijestio o tome da bi im financije mogle "presušiti" do kraja prvog tromjesečja ove godine, ne pronađe li se novi ulagač.

Mnogo lijepih obećanja

Nyobolt je startup izrastao iz odjela za kemiju sveučilišta Cambridge 2016. godine, a razvijao je tehnologiju brzog punjenja automobilskih baterija. Njihova rješenja nazvana Nyobolt Xtreme i Nyobolt Ultra obećavala su punjenje baterija u električnim vozilima za samo do 5 ili 10 minuta. Prošle godine predstavili su i svoj prvi prototip električnog sportskog automobila, primarno zamišljenoga kao testna platforma za tehnologiju brzog punjenja baterija.

Tvrdili su tada da se u to vozilo ugrađena baterija visoke energetske gustoće na punjaču snage 350 kW može napuniti od 10 do 80% kapaciteta za manje od pet minuta. Ona bi, prema tvrdnjama iz Nyobolta, nakon 4.000 ciklusa punjenja trebala zadržati oko 80% iskoristivog kapaciteta, što bi također bilo revolucionarno.

Na razvoj svega navedenoga, uključujući napredne baterijske tehnologije, ovaj je startup u protekle dvije godine utrošio čak oko 60 milijuna eura investicijskog kapitala. Navodno već imaju potpisan niz ugovora, koji bi im trebali donijeti prihod od gotovo 120 milijuna eura tijekom godine, no kako bi ih uspjeli ispoštovati nužna im je nova financijska injekcija u obliku nove runde financiranja – što prije, kažu.