Tesla globalno u krizi: Muskove političke aktivnosti uzdrmale imidž brenda
Tesla bilježi kontinuirani pad prodaje na svim ključnim tržištima - Europi (76,3% u Njemačkoj), Australiji (71,9%) i Kini (49,16%). Politički angažman Elona Muska potaknuli su organizirane prosvjede koji dodatno narušavaju imidž brenda, a trenutno nema znakova zaustavljanja ovog negativnog trenda

Prodaja Teslinih električnih vozila i dalje bilježi osjetan pad na svim važnim tržištima. Od najavljivanog ambicioznog plana godišnje prodaje od 20 milijuna vozila do 2030. tiho se odustalo.
Europska tržišta u padu unatoč rastu EV sektora
Prema podacima njemačkog Saveznog ureda za motorna vozila (KBA), registracije u veljači Teslinih vozila u Njemačkoj pale su za 76,3% u usporedbi s veljačom 2024., prodalo se samo 1.429 vozila. Kumulativno, u prva dva mjeseca isporučeno je tek 2.706 vozila, što predstavlja pad od 70,6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovaj pad posebno je zamjetan s obzirom da je ukupno njemačko tržište baterijskih električnih vozila poraslo za 30,8% u veljači.
Slični trendovi vidljivi su i u Norveškoj, gdje su Tesline isporuke pale za 44,4% tijekom siječnja i veljače, dok je cjelokupno norveško tržište električnih vozila poraslo za 53,4% u istom razdoblju.
Australsko tržište pokazuje smanjen interes
Podaci australskog Vijeća za električna vozila pokazuju da je Tesla isporučila 1.592 vozila u veljači, što predstavlja pad od 71,9% u odnosu na 5.665 jedinica iz veljače 2024. U prva dva mjeseca 2025. ukupno je isporučeno 2.331 Teslino vozilo u Australiji, što je 65,5% manje od 6.772 vozila prodanih u istom razdoblju prošle godine. Model Y zabilježio je pad prodaje od 55,4% s samo 924 prodane jedinice, unatoč značajnoj nadogradnji. Model 3 doživio je još drastičniji pad od 81,4%, s tek 668 isporučenih vozila. Ovi podaci ukazuju na smanjenje interesa potrošača čak i nakon osvježavanja proizvoda.
Američki rezultati pokazuju blaži, ali zabrinjavajući trend
Na američkom tržištu, Teslini rezultati su nešto bolji nego u ostatku svijeta, ali i dalje pokazuju negativan trend. U veljači je Tesla u SAD-u isporučila 43.650 električnih vozila, što predstavlja pad od gotovo 6 posto u odnosu na 46.262 vozila prodana u istom mjesecu prošle godine.
Mjesečni pad prodaje u SAD-u tijekom veljače prvenstveno je potaknut značajnim smanjenjem prodaje Cybertrucka i Modela 3, koji su pali za 32,5 posto, odnosno 17,5 posto. Iako je pad prodaje na američkom tržištu manje dramatičan nego na europskom ili australskom, ovi podaci dodatno potvrđuju da se Tesla suočava s padom prodaje na svim ključnim tržištima.
Kinesko tržište, prepolovljena prodaje
U Kini, jednom od najvažnijih Teslinih tržišta, preliminarni podaci kineskog Udruženja za osobna vozila pokazuju da je Tesla proizvela i prodala 30.688 vozila u veljači 2025., što predstavlja pad od 49,16% u odnosu na 60.365 vozila prodanih u veljači 2024.
Reakcije javnosti na političke aktivnosti CEO-a
O razlozima pada prodaje pisali smo ranije, danas prevladava mišljenje da je najvažniji razlog reakcija javnosti na političko djelovanje Elona Muska. Od sredine veljače, Teslini izložbeni saloni postali su meta prosvjednika u stotinjak gradova diljem SAD-a. Protesti se pretvaraju u pokret koji privlači medijsku pozornost, potencijalno utječući na percepciju Teslinog brenda.
Alex Winter, dokumentarist koji je kreirao web stranicu TeslaTakedown, izjavio je za WIRED: "Cilj nam je umanjiti vrijednost brenda. To je vrlo jednostavan i učinkovit način da ljudi izađu na ulice i prosvjeduju. Želimo širiti provjerljive, činjenične informacije o Musku, DOGE-u i razlozima zašto bi Tesla trebala izgubiti na vrijednosti."
Glazbena zvijezda odbacuje Muskov brend
Poznata glazbenica Sheryl Crow pridružila se rastućem valu protesta protiv Tesle i Elona Muska, javno objavljujući prodaju svog električnog vozila. U emotivnoj objavi na društvenim mrežama, Crow je izjavila kako "više ne može podržavati kompaniju čiji vođa promovira političke stavove suprotne njezinim vrijednostima".