Električna limuzina Volvo ES90 isticat će se brzim punjenjem i dugim dosegom

Volvo je otkrio neke detalje o nadolazećem novom članu obitelji, luksuznoj električnoj limuzini ES90, koja bi trebala s jednim punjenjem prelaziti 700 kilometara. Premijera je najavljena za sljedeći tjedan

Autonet.hr petak, 28. veljače 2025. u 21:00

Sljedećega tjedna, 5. ožujka, Volvo će održati svjetsku premijeru svoje nove električne limuzine, ES90. Kako bi pobudili interes za novim modelom, unaprijed su objavili nekoliko teaser fotografija, ali i zanimljive tehničke podatke o automobilu, koji će ga uzdići iznad konkurencije.

Snažni tehnološki temelji

Kažu da je osnova novog modela tehnologija, pa će on tako biti zasnovan na novoj arhitekturi Superset te će uz sustav NVIDIA DRIVE AGX Orin biti najsnažniji model Volva ikada, mjereno po računalnim kapacitetima (spominje se 508 TOPS-a, bilijuna operacija u sekundi). To će omogućiti primjenu sustava umjetne inteligencije u područjima sigurnosti i performansi. Zahvaljujući vlastitim hardverskim i softverskim rješenjima, automobil će biti potpuno integriran proizvod, dobivat će ažuriranja tijekom cijelog životnog vijeka, a funkcije i performanse će mu se kontinuirano nadograđivati.

Od senzora, imat će lidar, pet radara, sedam kamera te čak 12 ultrazvučnih senzora – svi oni davat će računalima podatke o okruženju, ali i unutrašnjosti vozila, kako bi aktivna sigurnost bila na najvišoj mogućoj razini.

Kad je riječ o pogonu, njega će pokretati 800-voltni električni sustav, što će mu dati veću autonomiju i mogućnost bržeg punjenja. Novi će se ES90 tako za samo 10 minuta moći dopuniti za 300 kilometara vožnje na brzim punjačima snage 350 kW. Prema WLTP-ovom ciklusu, automobil će imati deklarirani doseg od 700 kilometara s jednim punjenjem baterije.

Materijali i arhitektura

Kako bi se postigle te performanse, za novu je 800-voltnu arhitekturu prilagođena svaka komponenta pogonskog električnog sustava, od baterijskih ćelija, elektromotora, invertera, pa do sustava punjenja i upravljanja toplinom. U konačnici sustav stvara manje otpadne topline, baterije se brže pune, a cijeli je sustav snažniji.

Poboljšanja su načinjena i kad je riječ o masi, pa je cjelokupni pogonski sustav sada lakši, što povećava doseg vozila. Povećan je i udio recikliranih materijala pri proizvodnji na 29% aluminija, 18% čelika te 16% korištenih recikliranih polimera i biomaterijala. ES90 imat će i "putovnicu" za svoju bateriju, zasnovanu na blockchainu, koja će osiguravati sljedivost materijala i sirovina korištenih u proizvodnji, kako bi pred kupcima taj proces bio potpuno transparentan.