Huaweijev luksuzni Maextro S800: 3.600 narudžbi u prvom tjednu po početnoj cijeni od 90.800 eura
Je li vrijeme da mijenjamo predodžbu o jeftinim kineskim vozilima i počnemo razmišljati o segmentu iznad 100.000 eura? Predstavlja li najnoviji luksuzni model konačni napad na prestižne europske proizvođače poput Rolls-Roycea, Bentleyja i Maybaha?

Huaweijev luksuzni sedan Maextro S800 prvi je put predstavljen u studenome prošle godine, a službeno je lansiran pred tjedan dana na sajmu u Guangdongu. Tijekom prvog tjedna prodaje u Kini ostvario je 3.600 narudžbi prema podacima tvrtke Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA). Električno vozilo kreće s cijenom od 708.000 juana (90.800 eura), pozicionirajući se kao izravan konkurent Mercedes-Benz Maybach S-klasi u ultraluksuznom segmentu.
Kineski potrošači žele domaće luksuzne limuzine
Zajedničko ulaganje tehnološkog giganta Huaweija i automobilskog proizvođača JAC Group pokazalo je da postoji snažna potražnja jer se samo 24 sata nakon službenog lansiranja prikupilo 1.600 narudžbi. Posebno zanimljivo je što je 70% tih narudžbi bilo za najskuplju inačicu koja košta 1.018.000 juana (130.300 eura), kako je izjavio Huaweijev izvršni direktor Yu Chengdong. Očigledna prihvaćenost modela S800 pokazuje rastući apetit kineskih potrošača za domaće proizvedene luksuzne automobile.
Izazov europskim luksuznim markama
Maextro S800 ulazi na tržište koje su tradicionalno dominirale njemačke marke, posebno Mercedes-Maybach, koji u Kini počinje od 1.468.000 juana (187.900 eura) za S-klasu. Zato cijena Maextro S800 predstavlja značajnu prednost jer nudi usporedive luksuzne značajke po otprilike polovici cijene europskog konkurenta.
S800 je prvi model koji su zajednički razvili Huawei i JAC Group, što označava Huaweijev najambiciozniji automobilski pothvat pod okriljem HIMA-e. Suradnja slijedi Huaweijeva uspješna partnerstva s drugim kineskim proizvođačima, uključujući Stelato s BAIC Group, Aito sa Seres Group i Luxeed s Cheryjem.
Tuling Longxing platforma
Vozilo mjeri 5.480 milimetara u duljinu, 2.000 milimetara u širinu i 1.536 milimetara u visinu, s međuosovinskim razmakom od 3.370 milimetara. Te dimenzije pozicioniraju ga kao jedan od najvećih luksuznih sedana u Kini te se izravno natječe s NIO ET9, koji je počeo s isporukama u ožujku sa 810 jedinica isporučenih u travnju.
Model je izgrađen na Huaweijevoj drugoj generaciji Tuling platforme, marketinški nazvanoj Tuling Longxing. Platforma podržava vozila bruto mase 3-3,8 tona i omogućuje dva do četiri elektromotora s izlaznim snagama između 480 i 1.300 konjskih snaga.
Tehnološko luksuzno pozicioniranje
Unutrašnjost S800 opremljena je s 43 zvučnika ukupne snage 2.920 vata, glavnim zaslonom dijagonale 15,6 inča i dodatnim 16-inčnim monitorom za suvozača. Vozilo se nudi u konfiguracijama s četiri ili pet sjedala, a stražnji se prozori mogu zatamnjivati pokretima ruke.
Huawei nudi S800 u dvije osnovne inačice. Potpuno električna verzija ima dva motora snage 390 kW (523 KS) i bateriju od 95 kWh koja omogućuje doseg od 702 kilometra prema CLTC standardu. Hibridna EREV verzija dolazi s opcijama od dva ili tri motora, gdje najsnažnija inačica razvija 635 kW (852 KS) uz 1,5-litreni benzinski generator.
Od 10 do 80 posto napuni se za 10,5 minuta
Hibridni model koristi 800-voltnu bateriju kapaciteta 65 kWh koja podržava 6C punjenje - od 10 do 80 posto napuni se za 10,5 minuta. Električna verzija s 5C punjenjem treba 12 minuta za istu proceduru.
Huawei i JAC planiraju proizvesti više od 100.000 vozila godišnje u novoj tvornici vrijednoj 100 milijardi juana (12,8 milijardi eura). To znači približno 8.300 vozila mjesečno kada proizvodnja dosegne pune kapacitete.
Isporuke počinju u kolovozu, a posebna Pioneer serija od 599 vozila bit će dostupna već od 24. lipnja.