Tužba korisnika: Teslini brojači kilometara pokazuju više kako bi prije isteklo jamstvo

Prema pisanju Ars Technice protiv Tesle je u Kaliforniji podignuta optužnica u kojoj se tvrdi da njihovi automobili lažno preuveličavaju prijeđenu kilometražu kako bi jamstva istekla prijevremeno

Autonet.hr četvrtak, 17. travnja 2025. u 22:00

Svi znamo za praksu kod prodaje polovnih automobila vraćanja vrijednosti prijeđenih kilometara kako bi se postigla bolja cijena, ali prema tvrdnji nezadovoljnog kupca polovne Tesle, ovaj automobil lažno uveličava prijeđenu kilometražu. Glavni tužitelj u slučaju, Nyree Hinton, kupio je rabljeni Model Y s manje od 37.000 milja (59.546 km) na odometru. U roku od šest mjeseci, brojač je prešao granicu od 50.000 milja (80.467 km), što je točka na kojoj je isteklo jamstvo automobila „od branika do branika“. (Poput gotovo svih električnih vozila, Teslini pogonski sklopovi imaju zasebno jamstvo koje traje mnogo duže.)

Za ovo šestomjesečno razdoblje, Hinton tvrdi da je odometar njegovog Modela Y zabilježio 13.228 milja (21.288 km). Za usporedbu, prosjeci njegova tri prethodna vozila pokazali su da je s istim putovanjem na posao vozio više nego dvostruko manje, samo 6.086 milja (9.794 km) u 6 mjeseci.

Tu priča ne staje pa je tako sljedeće godine, Hintonovo putovanje na posao postalo duže, ali on tvrdi da je njegov automobil zapravo zabilježio 800 milja manje mjesečno nakon što više nije bio pod jamstvom. Tijekom prvih šest mjeseci vlasništva, Hinton kaže da je automobil prikazivao prosječno 2.217 milja (3.568 km) mjesečno; za 12 mjeseci nakon isteka jamstva (i s dužim putovanjem na posao), Model Y prikazivao je prosječno samo 1.415 milja (2.277 km) mjesečno.

Hintonova tužba tvrdi da Tesla "koristi sustav odometra koji koristi prediktivne algoritme, metrike potrošnje energije i multiplikatore ponašanja vozača koji manipuliraju i pogrešno predstavljaju stvarnu kilometražu koju prelaze Tesla vozila" i da je njegov automobil "dosljedno pokazivao ubrzano nakupljanje kilometraže u različitim postocima u rasponu od 15 posto do 117 posto više od drugih vozila tužitelja i njegove povijesti vožnje."

Ovo, usput, nije prva takva optužba na račun Teslinih automobila – na Redditu postoji čitava diskusija na tu temu, a Hinton podnosi tužbu u ime svih kalifornijskih kupaca Tesle iako će vjerojatno izgubiti - američki okružni sudac utvrdio je da pojedinačni vlasnici moraju ići na arbitražu s Teslom i ne mogu formirati kolektivnu tužbu.

Ovaj slučaj predstavlja još jedan izazov za Teslu, koja se već suočava s optužbama za obmanjivanje potrošača u vezi s dometom svojih vozila.