U Njemačkoj počela proizvodnja električnog Forda Explorera

Ford je u svojoj tvornici u Kölnu počeo sklapati novi potpuno električni model Explorer, a sljedeći automobil iz istog će pogona biti novi sportski crossover, kojim će marka oživjeti klasični naziv Capri

Autonet.hr ponedjeljak, 10. lipnja 2024. u 16:12

Ford Cologne Electric Vehicle Center, Fordova specijalizirana tvornica električnih automobila u Kölnu, započela je ovih dana s finalnim sklapanjem modela Explorer. Kulminacija je to projekta transformacije te tvornice, vrijedne 2 milijarde dolara, u pogon namijenjen za masovno sklapanje isključivo električnih vozila.

Vraća se Ford Capri

Nakon ovog značajnog koraka i početka serijske proizvodnje, uskoro se očekuje još jedan bitan datum. Naime, za mjesec dana, 10. srpnja, Ford će upriličiti predstavljanje svojeg novog električnog sportskog crossovera, koji će se sklapati na istom mjestu. Prema prvim informacijama, on bi se trebao nazivati Capri, što je naziv klasičnog modela Forda, koji se proizvodio od 1986. pa do 1986. godine, a bio je prodan u 1,8 milijuna primjeraka.

1978 Ford Capri MK3 📷 TuRbO_J / Wikimedia
1978 Ford Capri MK3 TuRbO_J / Wikimedia

Kao i Explorer, i novi će Capri biti zasnovan na platformi MEB Volkswagen Grupe, pa će ti modeli, tehnički gledano, biti pandan VW-ovim modelima ID.4 SUV i ID.5. Novi modeli objedinjuju "njemačko inženjerstvo, američki stav i nadmoćne specifikacije", poruka je iz Forda. Baterijsko-električni pogoni omogućit će vožnju bez lokalnih emisija i doseg do čak 600 kilometara s jednim punjenjem.

Tvornica u Kölnu osnovana je još davne 1930. godine, a danas je jedan od najmodernijih pogona za proizvodnju električnih vozila u svijetu, gdje robotima upravlja umjetna inteligencija, a cijelo postrojenje ima i svojeg "digitalnog blizanca", putem kojeg se može pratiti rad i funkcioniranje svih njezinih dijelova. Više od 600 robota sa sposobnošću učenja tamo vari, reže, boja, čisti, spaja i obavlja složeni "balet" kako bi osiguralo preciznost, efikasnost i kvalitetu proizvodnje. Kapacitet pogona u tri smjene iznosi 250.000 vozila godišnje, a za početak će se raditi u dvije smjene.