Porscheov električni Cayenne imat će gotovo 1.000 KS i vući 3,5 tone
Prva električna izvedba Porscheovog popularnog SUV-a donosi aktivni ovjes, performanse na razini trkaćih automobila i vučnu silu usporedivu s modelima s motorom s unutarnjim izgaranjem

Porsche je, nakon više od 20 godina uspješne prodaje svojeg SUV-a Cayenne, potvrdio dolazak njegove potpuno električne verzije. Novi model gradit će se na temeljima svestranosti koja je karakterizirala njegove prethodnike, s ciljem da spoji vrhunske performanse, svakodnevnu upotrebljivost, udobnost na dugim putovanjima i terenske sposobnosti. Prvi uvid u mogućnosti novog električnog SUV-a javnost je na ovogodišnjem Festivalu brzine u Goodwoodu, gdje je prototip demonstrirao neke od svojih ključnih tehnoloških inovacija.
Jedna od najznačajnijih novosti je sustav Porsche Active Ride. Riječ je o aktivnoj šasiji koja karoseriju vozila održava savršeno ravnom čak i tijekom dinamičnih manevara poput naglog kočenja, skretanja i ubrzanja. Sustav osigurava besprijekornu vezu s cestom kroz uravnoteženu raspodjelu opterećenja na kotačima. "Porsche Active Ride značajno proširuje raspon između dinamike vožnje i udobnosti u novom Cayennu", izjavio je Michael Schätzle, potpredsjednik proizvodne linije Cayenne.
Performanse i vučna sila
Da se ne radi samo o udobnosti, Porsche je dokazao na brdskoj stazi Goodwooda. Prototip je postigao vrijeme od 31,28 sekundi, no još je impresivniji podatak o ubrzanju: prvih 18,3 metra od startne linije prošao je za samo 1,94 sekunde, što je rezultat koji tamo postižu isključivo trkaći jednosjedi sa slick gumama.
Osim impresivnog ubrzanja na struju, Porsche je posebnu pažnju posvetio robusnosti i praktičnosti. Tvrtka je potvrdila da je električni Cayenne konstruiran tako da, ovisno o konfiguraciji, može imati vučnu sposobnost do 3,5 tone, što je u rangu s trenutnim modelima koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem.
Snaga, doseg i tehnologija
Iako službeni podaci još nisu objavljeni, očekuje se da će električni Cayenne dolaziti u tri izvedbe. Osnovni model trebao bi raspolagati sa snagom od oko 400 KS, snažnija S verzija s oko 600 KS, dok bi perjanica ponude, Turbo izvedba, trebala imati gotovo 1.000 KS, što bi ga učinilo jednim od najsnažnijih SUV vozila na tržištu. Ciljani doseg s jednim punjenjem baterije je oko 600 kilometara, navodi Autocar.
Očekuje se da će najsnažnija Turbo verzija ubrzavati od 0 do 100 km/h za manje od tri sekunde. Maksimalna brzina svih izvedbi vjerojatno će biti elektronički ograničena na 250 km/h. Sve verzije bit će opremljene aktivnim amortizerima i neovisnim ovjesom, dok će top modeli najvjerojatnije imati i sustav upravljanja na stražnjim kotačima radi poboljšanja agilnosti pri nižim brzinama i stabilnosti pri višim.
Službenu će premijeru četvrte generacije Cayennea Porsche upriličiti do kraja ove godine. Uz opisanu novu električni izvedbu, bit će tu i hibridna te ona klasična, samo s motorima s unutarnjim izgaranjem. Za potonju, pak, navode da će biti dostupna u prodaji barem do 2035. godine, ako ne i dulje.
Onima, pak, koji bi htjeli voziti na struju, a opet imati doživljaj kao u klasičnom Porscheu, to bi zadovoljstvo mogao donijeti sustav koji imitira zvuk V8 motora, puštajući ga kroz zvučnike u kabini dok se voze na tihi, električni pogon. Takav sustav primijećen je u kamufliranom električnom Cayenneu na stazi u Goodwoodu.