S prodajom rabljenog automobila zimi ne treba žuriti

Najbolje vrijeme za prodaju automobila ovisi o nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutačna situacija na tržištu. Bitan čimbenik može biti i odabir pravog doba godine

Autonet.hr subota, 20. siječnja 2024. u 08:00

Proljeće je vrijeme kada tržište rabljenih automobila cvjeta, poručili su iz tvrtke za obradu podataka o automobilima carVertical, pa su u skladu s tom porukom podijelili nekoliko svojih savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.

Izbor godišnjeg doba

Tijekom zimskih mjeseci ne treba žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike. Naprotiv, čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u ožujku (kada ljudi zatraže 8,2 % godišnjih izvješća o povijesti automobila), travnju (8,4 %) ili svibnju (8,5 %), što sugerira da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima. Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupnji do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uvjetima.

Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podatcima iste tvrtke, većina izvješća o povijesti bude zatražena u kolovozu (9,1 %) i rujnu (8,9 %). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil neposredno prije zime.

Najgori mjeseci za prodaju automobila su prosinac i siječanj. Budući da mnogi štede za nadolazeće blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupnje. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila. U prosincu se, primjerice, obavi samo 7,6 % godišnjih provjera automobila.

Specifičnosti trenutka

Dakle, odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i za njega dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu.

Nadalje, zaključuje se i da, primjerice, prodaja kabrioleta usred zime može biti vrlo izazovna, jer ta vrsta automobila obično privlači kupce u proljeće i ljeto. SUV-i i vozila s pogonom na sva četiri kotača zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prianjanjem.

"Možda je pravo vrijeme za kupnju vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tijekom zimskim mjeseci", objašnjava Matas Buzelis iz carVerticala.