U Teslama se u SAD-u gine dvostruko češće od prosjeka
U SAD-u su se između 2017. i 2022. godine dvostruko češće događale prometne nesreće sa smrtnim posljedicama kad su u njima sudjelovale Tesle, a kao najgori po tom pitanju istaknuo se Model Y
Američka kompanija iSeeCars objavila je statistiku prometnih nesreća za razdoblje od 2017. i 2022. godine u toj zemlji. Analizirali su samo nesreće sa smrtnim posljedicama i uspoređivali ih s prevaljenom kilometražom. Tako došli do podatka da se takva nesreća prosječno dogodi 2,8 puta na svakih milijardu ukupno prijeđenih milja (1,6 milijardi kilometara). No, postoje velike razlike kad je riječ o markama automobila koji u fatalnim nesrećama sudjeluju.
Model Y među najopasnijima
Najgore po tom pitanju su prošli Teslini modeli, koji imaju prosjek od 5,6 fatalnih nesreća na milijardu milja. Kia je druga s 5,5, potom slijede Buick (4,8), Dodge (4,4) te Hyundai (3,9). Dakle – putnici u Teslama imaju, u usporedbi s prosjekom, dvostruko veće šanse poginuti na cesti.
Istraživanje se pozabavilo i pojedinim modelima, pa je pokazalo da je Teslin Model Y šesti najgori u toj konkurenciji s 10,6 fatalnih nesreća na milijardu milja, odnosno gotovo pet puta više od prosječnog SUV-a. Model S zabilježio je rezultat od 5,8, i dalje dvaput gori od prosjeka. Najgori modeli općenito po broju nesreća sa smrtnim posljedicama su bili Hyundai Venue, Chevrolet Corvette, Mitsubishi Mirage, Porsche 911 te Honda CR-V Hybrid, svi s do 5 puta lošijim rezultatom od prosječnoga.
Analiza je pokazala da su, donekle očekivano, SUV-i s visokim težištem najčešće automobili uključeni u nesreće s poginulim osobama, nakon njih sljedeća opasna kategorija su subkompakti i kompakti, dok je kod vozila srednje i više klase rezultat pogibija ispod prosjeka. Najsigurniji su prosječno veliki kamioneti, omiljeni u SAD-u.
Krivi su vozači
Istraživači su se osvrnuli i na pomalo neočekivan loš rezultat Tesli, koje redovito dobivaju vrlo visoke ocjene na sigurnosnim testovima i imaju ugrađenu svu silu tehnologija za izbjegavanje sudara. "Veličina, masa i visina vozila svakako igraju ulogu u njegovoj sposobnosti da zaštiti putnike u sudaru. Najveći doprinos sigurnosti putnika daje izbjegavanje sudara, a najveći faktor u izbjegavanju sudara je ponašanje vozača. Usredotočen, oprezan vozač, koji putuje dozvoljenom ili razboritom brzinom, bez utjecaja droga ili alkohola, najvjerojatnije će sigurno stići na odredište bez obzira na vozilo koje vozi", kažu istraživači svaljujući tako krivnju za visok broj smrti u Teslama na njihove – vozače.
"Većina tih vozila dobila je izvrsne sigurnosne ocjene, uz dobre rezultate u crash testovima IIHS-a i NHTSA-e, tako da to nije problem dizajna vozila. Modeli na ovom popisu vjerojatno odražavaju kombinaciju ponašanja vozača i uvjeta vožnje, što dovodi do povećanog broja sudara i smrtnih slučajeva", zaključak je istraživača.