Kineski proizvođači električnih automobila tuže EU zbog novih nameta

BYD, Geely i SAIC pokrenuli su tužbu na Općem sudu EU-a protiv Europske unije zbog uvedenih dodatnih nameta na njihove električne automobile…

Autonet.hr subota, 25. siječnja 2025. u 06:00
📷 Ilustracija: Bug.hr
Ilustracija: Bug.hr

EU je lani u listopadu uvela dodatne namete na kineske električne automobile nakon istrage o državnim potporama. Nameti se kreću od 17% za BYD do 35,3% za SAIC, uz postojeći uvozni namet od 10%. Ove carine uvedene su nakon 13-mjesečne antisubvencijske istrage koju je provela Europska komisija, a koja je završila u listopadu 2024. godine. EU tvrdi da kineski proizvođači zbog državnih potpora mogu nuditi jeftinije automobile.

Zašto Tesli manji nameti?

Kineski proizvođači osporavaju tri stvari: procjenu subvencija, način izračuna nameta i dokaze o šteti europskoj autoindustriji. Sporno je i to što Tesla, koja također proizvodi u Kini, za EU ima znatno manji namet od 7,8%, kažu Kinezi.

Prilagodbe i planovi

Kineski proizvođači električnih vozila imaju različite planove na najavljene europske mjere zaštite tržišta. Neki od njih već razmatraju mogućnost preseljenja dijela proizvodnje u Europu kako bi zaobišli moguće carine, dok drugi prilagođavaju svoju izvoznu strategiju pojačanim plasmanom hibridnih vozila koja nisu obuhvaćena novim carinama.

Međutim, kineska vlada nije sklona takvim rješenjima - iz Pekinga navodno dolazi pritisak na proizvođače da odustanu od planiranih ulaganja u Europskoj uniji. U cijelu se situaciju uključila i Kineska gospodarska komora za uvoz i izvoz strojeva i elektroničkih proizvoda, koja je stala u obranu interesa domaćih proizvođača električnih vozila.

Europska komisija ima rok od dva mjeseca i deset dana za odgovor na tužbe.