Ford Puma - stiže nam redizajn s nekoliko značajnih promjena
Jedan od popularnijih Ford modela dobio je blage izmjene eksterijera i značajne izmjene unutar kabine
Prestanak proizvodnje Fieste uzrokovao je rast popularnosti Pume, modela koji je javnost (osim kontroverznog imena) prilično pozitivno prihvatila. Konkurencija u segmentu kompaktnih crossovera nikad nije bila jača, stoga je Ford morao osvježiti Pumu kako bi ista ostala kompetitivna na tržištu.
Blago osvježena vanjština
Na prvu mogli biste pomisliti kako je riječ o trenutnoj Pumi, budući da su izmjene eksterijera kod redizajna uistinu suptilne, no svejedno ih vrijedi istaknuti. Za početak, Puma je dobila nove, retro-inspirirane, Ford značke. Najveća promjena eksterijera dolazi u obliku novih prednjih svjetala, s novim svjetlosnim potpisom dnevnih svjetala. Dodatne promjene dolaze u Titanium i ST Line paketima opreme: Titanium dobiva crnu prednju masku dok ST Line donosi agresivniji prednji branik.
Novi interijer
Značajan odmak u odnosu na trenutnu Pumu dolazi u obliku potpuno novog interijera, koji je mnogo više fokusiran na vozača, te se blago obavija oko njega. Ford je odlučio pojednostavniti interijer Pume, te mu dati fokusiraniji izgled kako bi se vozači mogli usredotočiti na ono najvažnije - vožnju. Novi, tanji ventilacijski otvori i dvokraki volan čine Pumin interijer još svježijim, te ga objedinjuju u vrlo modernu cjelinu.
Pojednostavljivanje interijera potez je koji je mnoge proizvođače suočio s negativnim reakcijama, te se bojimo da bi se isto moglo dogoditi u Fordovom slučaju. Fizičke kontrole Ford je odlučio preseliti na ekran osjetljiv na dodir. Kako bi olakšali korištenje zaslonskih kontrola, iz Forda su odlučili učiniti ekrane većima, tako da je ekran s instrumentima dobio dijagonalu od 12,4 inča, dok je srednji ekran veličine 12 inča. Multimedijski sustav pokretan je Sync 4 sustavom, koji je zamijenio Sync 3 sustav dostupan u trenutnoj Pumi.
Pod haubom
Osim interijera, Ford je odlučio pojednostavniti i motorizacijsku ponudu nove Pume. Jedini motor koji ćete pronaći pod poklopcem nove Pume jest poznati 1.0 Ecoboost, što označava kraj popularnog 1,5-litrenog agregata dostupnog u Pumi ST. Iako je u ponudi samo jedan motor, isti će biti dostupan u nekoliko izvedbi, od kojih najosnovnija nudi snagu 92 kW, dok će za one koji traže malo više snage biti dostupna verzija snage 114 kW. Riječ je blagim hibridima čijim benzinskim agregatima pomaže 48-voltni starter-generator, kako bi mogli ostvariti što manju potrošnju goriva i bolje performanse tijekom ubrzavanja. Verzija s motorom snage 92 kW snage doći će uz mogućnost odabira 6-stupanjskog ručnog mjenjača, dok će kupci Pume s motorom snage 114 kW biti primorani istu kupiti s automatskim mjenjačem. Riječ je o 7-stupanjskom mjenjaču s dvije spojke, tako da ćete moći računati na brze, no glatke izmjene stupnjeva prijenosa.
Oslabljena ST verzija
U postupku pojednostavljivanja pogonskih opcija nove Pume, Ford je odlučio završiti proizvodnju ST verzije, barem u svom najsnažnijem obliku. Na njeno mjesto dolazi nešto manje uzbudljiva inačica pogonjena istim 1.0 Ecoboost motorom kao i osnovne verzije Pume, no uz snagu podignutu na 125 kW. Nažalost, tih 125 kW daleko je od 147 kW koje je nudio 1,5-litreni turbak Pume ST, no u Fordu očito smatraju kako vlasnici Pume ne trebaju toliku snagu na raspolaganju. Ova inačica također će biti dostupna isključivo s automatskim mjenjačem, a od dodatne opreme dobiva aerodinamičke dodatke poput spojlera prednjeg branika, ST prednju masku te mogućnost odabira kontrastne, sjajno crne boje krova koja će pomoći istaknuti sportski karakter najsnažnije inačice nove Pume.
Dodatna sigurnosna oprema
Sigurnosna oprema dobiva nekoliko ključnih pojačanja, prvenstveno sustav pomoći na raskrižju, koji prati promet ispred automobila kako bi se izbjegao sudar s pješacima i biciklistima. Pomoć kočenjem pri vožnji unazad pobrinut će se da tijekom vožnje unazad ne udarite u statične objekte iza Pume, dok će pomoć kočenjem u aktivnom prometu straga pomoći da ne udarite u pješake ili druga vozila pri kretanju unazad.
Još uvijek bez čiste struje
Konkurencija sve agresivnije implementira električni pogon u svoje modele, no Ford još uvijek nije spreman isto učiniti s Pumom. Svoju grešku pokušat će ispraviti do kraja godine, kad se očekuje predstavljanje Pume Gen-E, koja bi trebala dijeliti električni pogon s elektrificiranim Tourneo Courrierom.
Cijene za naše tržište još uvijek nisu poznate, no pozitivne vijesti dolaze nam iz Engleske, na čijem će tržištu cijena Pume narasti za samo 150 funti, odnosno oko 175 eura, te se nadamo kako će se sličan rast cijene dogoditi i na našem tržištu.