Nissan Ariya – novi električni coupé crossover
Nissan je danas virtualnom premijerom predstavio novi potpuno električni model, Nissan Ariya. Po obliku coupé crossover, ovaj automobil otvara novo poglavlje u Nissanovoj elektrifikaciji asortimana donoseći potpuno novu električnu platformu
Nissan je putem Interneta danas predstavio svoj novi električni model, Nissan Ariya. Riječ je o potpuno električnom coupé crossoveru zasnovanom na novoj električnoj platformi, a koji donosi luksuznu unutrašnjost, poluautonomnu vožnju, napredne usluge povezivosti i upravljanja glasom, kao i procijenjeni domet od 500 kilometara (WLTP).
Ariya uključuje principe poznate kao Nissan Intelligent Mobility, koji povezuju naprednu tehnologiju pogona s integracijom dijelova korisničkog sučelja kako bi vožnja bila jedno sasvim novo iskustvo. Sprijeda se ističe redizajnirani logotip te niz od 20 LED-ica na prednjoj maski. Gledano s boka, linija vozila je dinamična a profil nizak, dok sportski duh ističu veliki, 19- ili 20-inčni kotači. Stražnji C-stup stapa se s platformom prtljažnika. Kratki prevjesi, agresivna linija krova i veliki naplatci detalji su kojima se u Nissanu posebno ponose.
Unutrašnjost je izrađena s namjerom da bude efikasna i udobna, ali i prilično prostrana. Za to je zaslužan i kompaktni pogonski sklop, zbog kojega u kabini ne postoji uzdužni tunel niti bilo kakva druga prepreka u podu.
Kad je riječ o pogonima, Nissan je ponudio četiri različite opcije. Najatraktivnija od njih je e-4ORCE, pogon na sve kotače uz dva elektromotora, inteligentno kontrolirana za optimalnu udobnost prilikom ubrzanja i kočenja. e-4ORCE inačica će dolaziti u dvije razine, s kapacitetima baterija od 63 ili 87 kWh, dok će sami vrh ponude biti inačica 87 kWh Performance, s većom izlaznom snagom motora. Osim toga, u ponudi će biti i inačice s 63 ili 87 kWh, ali s pogonom na dva kotača.
Gledano po snagama motora, Nissan Ariya će biti dostupna s pogonskim sklopovima od 160, 178, 205, 225 ili 290 kW. Kod najsnažnije verzije, e-4ORCE 87 kWh Performance, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosit će 5,1 sekundu. Najduži domet trebala bi imati "obična" inačica s pogonom na dva kotača i baterijom od 87 kWh, a on će se bližiti spomenutih 500 km.
Sigurnost i udobnost
U skladu s Nissanovom tradicijom proizvodnje automobila koji se ističu zabavnim i uzbudljivim voznim osobinama, posve nova električna platforma poboljšana je kako bi se omogućila vrhunska upravljivost. Paket baterija smješten ispod središnjeg dijela rezultirao je niskim težištem vozila i gotovo ravnomjernom raspodjelom mase na prednju i stražnju osovinu. Zahvaljujući plosnatom paketu baterija i ugradnji poprečnog nosača u njezino kućište, postignut je ravan izgled podnice te je značajno povećana krutost vozila. U skladu s tim ojačani su i dijelovi ovjesa kako bi se povećala stabilnost prilikom upravljanja, vožnja učinila udobnijom te kako bi se spriječio prodor vibracija i buke u unutrašnjost vozila.
ProPILOT u kombinaciji s navigacijskim sustavom Navi-link nudi još bolje iskustvo vožnje od prve inačice predstavljene u modelu LEAF. Osim što pruža podatke o stanju na cesti i olakšava upravljanje s pomoću senzora, ujedno i pojednostavnjuje vožnju jednim trakom autoceste. Sustav se povezuje s navigacijskim sustavom i analizira podatke dobivene putem zemljovida kako bi prilagodio brzinu u skladu s ograničenjem. Osim toga, sustav pomaže prilagoditi brzinu vozila s obzirom na uvjete na cesti. Naprimjer, lagano će usporiti kada se približite oštrom zavoju kako bi vožnja bila ugodna za sve putnike.
Više detalja o dostupnosti Nissana Ariya bit će poznato u narednim mjesecima, kao i točne cijene. Nagađa se da bi osnovna inačica mogla koštati oko 40.000 dolara, što ovaj automobil čini izravnim konkurentom Teslinom modelu Y.
Više fotografija pogledajte u priloženoj galeriji.
Specifikacije za europsko tržište
Ariya (2WD) | Ariya (4WD – e-4ORCE) | ||||
63 kWh | 87 kWh | 63 kWh | 87 kWh | 87 kWh Performance | |
Kapacitet baterije | 65 kWh (nazivni), 63 kWh (korisni) | 90 kWh (nazivni), 87 kWh (korisni) | 65 kWh (nazivni), 63 kWh (korisni) | 90 kWh (nazivni), 87 kWh (korisni) | 90 kWh (nazivni), 87 kWh (korisni) |
Snaga | 160 kW | 178 kW | 205 kW | 225 kW | 290 kW |
Okretni moment | (+ 300 Nm) | (+ 300 Nm) | (+ 560 Nm) | (+ 600 Nm) | (+ 600 Nm) |
Ubrzanje 0-100 km/h | 7,5 s | 7,6 s | 5,9 s | 5,7 s | 5,1 s |
Najveća brzina | 160 km/h | 160 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Domet (WLTP) | do 360 km | do 500 km | do 340 km | do 460 km | do 400 km |
Duljina | 4595 mm | ||||
Širina | 1850 mm | ||||
Visina | 1660 mm | ||||
Masa (Ovisno o inačici i opremi) | 1,8 t – 2,3 t | ||||
Međuosovinski razmak | 2775 mm | ||||
Kapacitet prtljažnika | Pogon na dva kotača: 468 l; Pogon na sve kotače: 415 l | ||||
Vrste punjača | CCS (za europsko tržište) | ||||
Dimenzije guma | 235/55R19, 255/45R20 (dostupno uz nadoplatu) |