Prva nova Alfa nakon 6 godina, SUV model Tonale je u prodaji
Na početku prodaje pripremljeno je pet razina opreme, a kupci mogu birati i između 1,5-litrenog hibridnog benzinca koji dolazi u izvedbama od 130 i 160 KS te 1,6-litrenog Multijet turbodizelaša od 130 KS. Cijene kreću od 280 tisuća kuna
oš početkom godine predstavili smo novi SUV model marke Alfa Romeo - Tonale. Ovaj talijanski prestiž predstavio je novi model nakon šest sušnih godina. Proizvodit će se pored Napulja, u tvornici Pomigliano d'Arco. I dalje je želja da svi Alfa Romeo modeli budu proizvedeni isključivo u Italiji, a ne u nekoj od inozemnih tvornica. U tome i dalje uspijevaju.
Vrlo sličan konceptnom izdanju
Tonale pripada C-SUV segmentu koji je i dalje u značajnom porastu, kako na samo tržištu, tako i unutar samog C segmenta. Prvotno je prikazan kao koncept prije tri godine na salonu automobila u Ženevi, a do izlaska serijskog izdanja nije se previše promijenio.
Tonale je prvi Alfin elektrificirani model. I dok je sada na početku prodaje pripremljen 1,5-litreni benzinac potpomognut elektromotorom smještenom na mjenjaču, kasnije se očekuje i plug-in hibrid. Uglavnom, ovaj trenutni hibrid opremljen je 7-stupanjskim DCT mjenjačem s elektromotorom od 15 kW. Taj elektromotor napaja se iz 48 V baterije kapaciteta 17,5 Ah.
Moderan hibridni sklop
Taj hibridni sklop identičan je onom koji se ugrađuje i u Jeep Compass s kojim dijeli platformu na kojoj je nastao. Hibridni sklop moguć je u dvije verzije snage. Početna raspolaže sa 130 KS dok snažnija ima 30 KS više. Naravno, i ljubitelji dizelaša imaju svog predstavnika. Riječ je o 1,6-litrenom Multijet turbodizelašu od 130 KS.
Kasnije se u ponudi očekuje i maloprije spomenuti plug-in hibrid. Riječ je o sklopu 1,3-litrenog turbobenzinca i elektromotora. Ovaj će sklop dolaziti u dvije izvedbe snage, od 190 i 275 KS. Zanimljivost je i što će nositi oznaku Q4, a što bi značilo pogon na sva četiri kotača. Navodno će ove izvedbe imati mogućnost napraviti i do 80 kilometara samo na električni pogon.
Iako Tonale i Compass dijele platformu, pa su im i međuosovinski razmaci jednaki, razlika je u ostalim dimenzijama. Tako je Tonale 12,4 centimetara dulji, 2,2 širi, ali i 2,8 cm niži. Pored toga, uz okruglo 500 litara obujma prtljažnika, to je za 62 litre više od Compassa.
Manji, ali i dalje dovoljno velik
Tonale je mlađi brat modela Stelvio, no ne toliko drastično manji. Kraći je za 15,9 centimetara, uz 18,2 cm kraći međuosovinski razmak. Nadalje, Tonale je u odnosu na Stelvia uži za 6,2 cm, ali i niži za čak 9,2 cm. Prtljažnik je tek 25 litara manji. Sve u svemu, ne bi rekli kako su to tako velike razlike, pa nema sumnje kako će biti bliži potrebama mnogo većeg kruga kupaca.
U Alfi su iznimno ponosni što je Tonale prvi automobil na svijetu koji ima Non-fungible token (NFT). To omogućuje povezivanje automobila s digitalnim certifikatom koji se temelji na blockchain tehnologiji. Time nije moguće mijenjati digitalnu 'povijest' vozila i muljati s kilometražom, ali i ostalim bitnim podacima o povijesti vozila. To bi trebalo podići vrijednost rabljenih primjeraka.
U vožnji Tonale djeluje iznimno dobro, a što je i inače obilježje modela ovog talijanskog proizvođača. Dobrim voznim karakteristikama pomaže i jako dobar odnos opterećenja osovina. To je kod Q2 modela 56 naspram 44, odnosno 52 naspram 48 kod Q4 modela.
Alfa je za Tonale na početku prodaje pripremila pet razina opreme. Kreće se uz model Super, pa ga prati Sprint, pa Ti i Veloce, a Speciale će biti dostupan samo na početku lansiranja. Kupcima se nudi i operativni leasing uz svega 10% učešća, ratu od 506 eura na 60 mjeseci, te bez troškova registracije i odobrenje unutar 24 sata.
Izvadak iz cjenika
Model | Motor | Snaga | Cijena |
Super | 1,5 Hybrid DCT7 | 130 KS | 289.900 kn |
Super | 1,6 Multijet TCT6 | 130 KS | 294.900 kn |
Sprint | 1,5 Hybrid DCT7 | 130 KS | 310.900 kn |
Sprint | 1,6 Multijet TCT6 | 130 KS | 315.900 kn |
Ti | 1,5 Hybrid DCT7 | 160 KS | 348.900 kn |
Ti | 1,6 Multijet TCT6 | 130 KS | 336.900 kn |
Veloce | 1,5 Hybrid DCT7 | 160 KS | 369.900 kn |
Speciale | 1,5 Hybrid DCT7 | 130 KS | 351.900 kn |
Speciale | 1,5 Hybrid DCT7 | 160 KS | 370.900 kn |