Volvo nudi plug-in verzije modela XC40 i XC60
Prema službenim podacima manji model može prevaliti do 45 km na struju, a veći do osam kilometara više. Manji starta na 331.224 kn, a veći na 491.874 kn
Zadnje vrijeme sve je više proizvođača koji izbacuju brojne elektrificirane modele, a kako bi zadovoljili potrebe kupaca, ali i sve strožih ekoloških normi koje im nameću zakonske regulative. Pored mild-hibrida, na domaćim je prometnicama sve više i plug-in hibrida, a koji imaju mogućnost vožnje isključivo na struju određeni broj kilometara. Ne radite li svakodnevno veliku kilometražu, takvim modelima imate mogućnost česte vožnje isključivo na električnu energiju, bez upotrebe motora s unutarnjim sagorijevanjem.
Bogata paleta plug-in modela
S druge strane, taj klasičan benzinski ili dizelski motor, ovisno o modelu, omogućuje nesmetano putovanje na dalje staze, bez brige oko traženja mjesta za punjenje baterije. Kod Volva ti plug-in modeli u imenu imaju dodatak Recharge, pa se odmah odvajaju od ostalih modela. Recharge obitelj je sve veća i veća, a pored limuzinskog S60, odnosno karavanskog V60, te najvećeg S90, tu su neke XC verzije. Najveći je XC90, srednji je XC60 te najmanji XC40. Upravo su posljednja dva spomenuta trenutno na akcijskoj ponudi, a što je bio i povod da ih malo isprobamo na putu od Zagreba do Plitvičkih jezera i nazad.
Govorimo li o manjem modelu, ponudu otvara kombinacija 1,5-litrenog benzinskog motora od 95 kW/129 KS kojem u pomoć priskače elektromotor od 60 kW/82 KS. Taj model nosi oznaku T4 Recharge Inscription Expression, a starta na 331.224 kn. Uz istu Inscription Expression razinu opreme moguće je za 338.874 kn uzeti T5 model, a gdje isti maloprije spomenuti benzinski motor razvija više snage - 132 kW/180 KS. Elektromotor je isti kao i kod modela T4. Taj T5 moguć je i uz R-Design razinu opreme, a koji stoji 361.824 kn. XC40 T5 Recharge R-Design je stilski dotjeraniji model. Elektromotor obje verzije XC40 Recharge modela napajaju se iz 10,7 kWh litij-ionske baterije, odnosno 8,5 kWh iskoristivog kapaciteta. Ovisno o naponu struje, putem AC punjača baterija se napuni za 3 do 8 sati.
XC60 dolazi s pogonom na sva četiri kotača
XC60 Recharge dolazi u samo jednom izdanju. Taj model u imenu ima još dodatak T6, a pogoni ga simbioza dvolitrenog benzinskog motora od 186 kW/253 KS te elektromotora od 65 kW/87 KS. Snaga, odnosno moment prenose se uz pomoć 8-stupanjskog automatskog mjenjača, dok je kod XC40 Recharge 7-stupanjski automatik. Kod XC60 nema niti dodatnih biranja razina opreme, jedina opcija za T6 Recharge je R-Inscription Expression oprema koja stoji 491.874 kn.
Kod ovog modela pogon je na sva četiri kotača, dok je kod XC40 isključivo na prednju osovinu. Dodatna zanimljivost modela XC60 T6 Recharge je ugrađeni Google. To znači da su u automobil integrirani Google Maps i Google Assistant pa do odredišta možete i uz glasovnu kontrolu, dakle bez skidanja ruku s kola upravljača. Pomoću Googlea možete povezati svoje omiljene aplikacije i uređaje kako biste bez problema obavljali stvari tijekom cijelog dana. Jednostavno se povežite s kompatibilnim pametnim kućnim uređajima i upravljajte njima dok ste u automobilu radi mira i udobnosti.
Narančasta unutrašnjost djeluje privlačno
Na putu prema Plitvičkim jezerima, a koji je uključivao i izlazak iz Zagreba, taj smo dio uspjeli obaviti isključivo na struju. Dolaskom na autocestu, hibridni je pogon koristio, ovisno o stanju napunjenosti baterije prednosti ove simbioze. Nažalost, na odredištu, na Plitvičkim jezerima nismo imali mogućnost nadopunjavanje baterija Recharge modela, pa je povratak bio u hibridnom modu, gdje je sustav samostalno odlučivao o korištenju benzinskog odnosno elektromotora, koliko je dozvoljavala razina energije iz litij-ionske baterije.
Pored samog plug-in sklopa, kod modela XC40 T5 Recharge R-Design, kojeg smo imali priliku voziti privuklo nas je uređenje putničke kabine. Dok u glavnini automobila obloge poda budu u crnoj ili sivoj nijansi, odnosno dosta rijetko u bež izdanju, ovdje su bile u narančastoj boji. Pravo osvježenje u odnosu na ostale modele, iako nas zanima koliko će biti onih hrabrih koji će se odlučiti na ovakvu opciju.