Pokrenut je europski strateški dijalog za spas autoindustrije
Europska komisija je, prema najavama s kraja prošle godine, okupila lidere europske autoindustrije, socijalne partnere i ostale sudionike tržišta kako bi zajednički pronašli izlaz iz krize
Strateški dijalog o budućnosti autoindustrije – službeni je to naziv upravo pokrenute inicijative Europske komisije, kojom bi se proizvođačima automobila i svima povezanima s njima u Europi trebao regulativama i ostalim potezima osigurati prosperitet i izlazak iz aktualne krize. Europska je autoindustrija vitalan dio gospodarstva, podržava oko 13 milijuna izravnih i neizravno vezanih radnih mjesta te bruto domaćem proizvodu EU donosi oko bilijun eura godišnje.
Kao takva, našla se u krizi i na udaru nekoliko "nezgodnih" okolnosti. Probleme im, usred transformativnog procesa i prelaska na električnu mobilnost, predstavlja rastuća kineska konkurencija te pad potražnje za električnim vozilima. Kako bi se nastavio rast i zaustavila otpuštanja, Europska komisija će s predstavnicima industrije, potrošača i sindikata pokušati naći najbolja rješenja.
Određeni prioriteti
Na prvom je sastanku, održanome u četvrtak, dogovoreno da će se napori primarno fokusirati na područja kojima je potrebna hitna akcija, poput očuvanja poštene međunarodne konkurentske utakmice i poticanja elektrifikacije kroz regulatorna usklađenja. Pokrenuta je i široka javna rasprava kako bi se prikupila mišljenja što većeg broja dionika na tržištu.
"Europska autoindustrija ključni je stup europskog gospodarstva. Sektor je sada usred dubokih strukturnih promjena. Vrlo sam sretan što smo danas započeli dijalog s ključnim dionicima. Ovaj je dijalog vrlo važan za razvoj industrijskog akcijskog plana EU-a za automobilski sektor, koji ću predstaviti početkom 2025.", poručio je Apostolos Tzitzikostas, povjerenik za održivi promet i turizam, kojeg je Komisija zadužila za prikupljanje informacija i izradu plana sljedećih koraka.
"Automobilska industrija EU-a ostaje u potpunosti predana u prijelaz na mobilnost s nultim emisijama. No, jedini način da ta tranzicija uspije jest da bude vođena tržištem i potražnjom. Nadolazeći akcijski plan mora se graditi na toj premisi. Prilagodba Europskog zelenog plana stvarnoj situaciji neće nas usporiti, već potaknuti ovu tranziciju uklanjanjem uskih grla i uvođenjem potrebnih fleksibilnosti", izjavio je Ola Källenius, CEO Mercedes-Benza i predsjednik ACEA-e.
U tom procesu će sudjelovati: ACEA (europsko udruženje proizvođača automobila), BEUC (europska udruga potrošača), BMW Grupa, Robert Bosch GmbH, ChargeUp Europe, CLEPA (europsko udruženje dobavljača u autoindustriji), Daimler Truck, ETF (europski savez radnika u transportu), Forvia, IndustriAll European Trade Union, IVECO Grupa, MAHLE Grupa, MILENCE, RECHARGE, Renault Grupa, T&E (europski savez za transport i okoliš) Traton Grupa, Valeo, Volkswagen Grupa, Volvo Cars, Volvo Grupa te ZF Grupa.