retrovizor

Mercedes-AMG: 50 godina - Tri slova ultimativnog užitka

📷  foto: Daimler AG / Mercedes-AMG
Autonet.hr ponedjeljak, 18. ožujka 2024. u 08:00

Od "Crvenog prasca" do AMG-a GT3, utkano je pola stoljeća želje, ustrajnosti, znanja i uspjeha objedinjenih pod troslovnom oznakom nekadašnjeg tunera iz Affalterbacha. Jedan od najvećih simbola u svijetu sportskih automobila ove godine obilježava značajnu obljetnicu (NAPOMENA: Tekst je izvorno objavljen na Autonetu 7. 1. 2017.)

Malo je simbola u univerzumu automobilizma koji znače toliko mnogo. No, takvi primjeri postoje. Tek tri sova - AMG, u cijelom svijetu jamče vrhunske automobilske performanse, ekskluzivnost, učinkovitost i visoku razinu užitka u vožnji.

U 2017. tvrtka koju su osnovali Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher slavi 50 godina postojanja. Tijekom ovih pola stoljeća marka Mercedes-AMG zabilježila je niz uspjeha u automobilskom sportu i razvila jedinstvenu paletu vozila te time stalno isticala poziciju proizvođača nekih od najuspješnijih sportskih automobila visokih performansi ikada.

Hans-Werner Aufrecht, čovjek s kojim je sve počelo, 1967. u Grossaspachu
Hans-Werner Aufrecht, čovjek s kojim je sve počelo, 1967. u Grossaspachu

 Danas ova tvrtka, u stopostotnom vlasništvu kompanije Daimler AG, sa sjedištem u Affalterbachu, predstavlja sportski ogranak Grupe. U godini proslave velike obljetnice, s pogledom na budućnost, Mercedes-AMG će nastaviti priču o uspjehu koja je započela kao tvrtka od dva zaposlenika.

Tvrtka Mercedes-AMG u Affalterbachu
Tvrtka Mercedes-AMG u Affalterbachu

Svaki od 1.500 današnjih zaposlenika usmjeren je na krilaticu ove marke, Driving Performance, koja objedinjuje ključne osobine AMG-a: naprednu tehnologiju i strast prema dinamičnim, emocionalno privlačnim proizvodima. Ova je tvrtka u cijelom svijetu poznata prema svom izvanrednom poznavanju motora, koje ne uključuje samo razvoj nego i filozofiju "jedan čovjek, jedan motor", što doslovno znači da svaki motor ručno sklapa jedan inženjer.

Predvorje zgrade Mercedes-AMG-a u Affalterbachu
Predvorje zgrade Mercedes-AMG-a u Affalterbachu

 Od mlina u Großaspachu, do vrha svijeta

A kao Aufrecht, M kao Melcher i G kao Grossaspach predstavljaju imena skrivena iza jedne od najpoznatijih oznaka vezanih uz sportske automobile i natjecateljske uspjehe. No, ekskluzivnost AMG-a time je veća što su njihovi projekti vezani uz automobile Mercedes-Benza. Aufrecht i Melcher svoju su prvu radionicu otvorili 1967. u starom mlinu, kao inženjerski ured te konstrukcijski i testni centar za razvoj trkaćih motora. Jedan od prvih projekata bio je natjecateljski motor modela 300 SE, dok u Mercedes-Benzu nisu odlučili zaustaviti sve sportske aktivnosti. No, spomenuti dvojac nije imao namjeru odustati. Projekt je nastavljen u Aufrechtovoj kući u Grossaspachu, a rezultat je bilo čak deset pobjeda Manfreda Schieka na njemačkom Touring prvenstvu.

AMG 300 E 6.0 "The Hammer" (1987.)
AMG 300 E 6.0 "The Hammer" (1987.)
S modelom 190 E 2.5-16 Evo II AMG je ušao u DTM natjecanje, 1990.
S modelom 190 E 2.5-16 Evo II AMG je ušao u DTM natjecanje, 1990.

 Osnutak tvrtke Aufrecht Melcher Grossaspach, skraćeno AMG, došao je na red 1967. godine. Novi cilj je bio ponuditi kompletan proizvod: cestovni sportski automobil temeljen na uspješnim sportskim izvedbama. Tek četiri godine kasnije, AMG Mercedes 300 SEL 6.8 nazvan Rote Sau (Crvena krmača) će osvojiti prvo mjesto u klasi i drugo u ukupnom poretku na utrci 24 sata Spa. Bit će to trenutak ali i automobil koji je, do tada tek uskom krugu poznato, ime AMG lansirao u orbitu vladara automobilskog sporta.

AMG Mercedes 300 SEL 6.8 jedan je od najatraktivnijih trkaćih automobila ikada
AMG Mercedes 300 SEL 6.8 jedan je od najatraktivnijih trkaćih automobila ikada
Obujam motora 300 SEL-a povećan je sa 6,3 na 6,8 litara (1971.)
Obujam motora 300 SEL-a povećan je sa 6,3 na 6,8 litara (1971.)

Tvrtka je 1976. preseljena u mjesto Affalterbach, a sve što je uslijedilo najkraće rečeno, pripada povijesti sportskih automobila. Suradnja s kompanijom Mercedes-Benz započela je 1990. godine. Model C 36 AMG, predstavljen 1993, bio je prvo vozilo na tržištu kao rezultat suradnje s kompanijom Daimler-Benz. Godine 2005. tvrtka Mercedes-AMG postala je podružnica u stopostotnom vlasništvu Daimler-a AG, a 2009. predstavljen je model Mercedes-Benz SLS AMG, dizajnera Marka Fetherstona, prvo vozilo koje je u potpunosti razvijeno u tvrtki Mercedes-AMG.

AMG Mercedes 300 SEL 6.8 "Rote Sau" iz 1971. i SLS AMG GT3
AMG Mercedes 300 SEL 6.8 "Rote Sau" iz 1971. i SLS AMG GT3
Mercedes-Benz SLS AMG, dizajnera Marka Fetherstona, prvo je vozilo u potpunosti razvijeno u tvrtki Mercedes-AMG
Mercedes-Benz SLS AMG, dizajnera Marka Fetherstona, prvo je vozilo u potpunosti razvijeno u tvrtki Mercedes-AMG

 AMG je danas jedno od najprepoznatljivijih imena kada je riječ o tvorničkom tuningu i tehničkom razvoju namijenjenom natjecateljskim modelima, a paleta vozila koja ponosno nose ova tri slova na svojoj karoseriji danas podrazumijeva više od 20 automobila.

V8 - simbol sportske marke AMG

Affalterbach je sjedište uprave, administracije, prodaje, razvoja i projektnih timova te ručnog sklapanja motora AMG-a. Tu se proizvode AMG V8 motori, a ostali motori se proizvode u Kölledi (4-cilindrični redni motori) i Mannheimu (V12). Na ovim lokacijama svaki motor ručno sklapa jedan inženjer, koji na pogonski stroj potom postavlja oznaku sa svojim imenom.

 Tvrtka Mercedes-AMG danas je odgovorna ne samo za razvoj 8-cilindričnih motora Mercedes-Benza nego i AMG V8 motora. Prvo serijsko vozilo opremljeno V8 motorom razvijenim u Affalterbachu bio je model G 500 koji je doživio debi u rujnu 2015. godine. Motor V8 za nadolazeću S klasu također je razvijen u Affalterbachu, ističući stručnost u izradi pogonskih strojeva ove premium marke.

Linija za sklapanje motora, Mercedes-AMG Affalterbach
Linija za sklapanje motora, Mercedes-AMG Affalterbach

Hiperautomobil s tehnologijom Formule 1

Mercedes-AMG će u 2017. stvoriti još jednu prekretnicu, u obliku za javne prometnice homologiranog hiperautomobila s tehnologijom preuzetom iz Formule 1. Uz ukupnu snagu hibridnog pogonskog sustava od preko 1000 KS i s pogonom na sva četiri kotača (prednji su pokretani isključivo električnim motorom), ovaj koncept predstavlja vrh onoga što je trenutno tehnološki moguće proizvesti i pokazuje put do AMG Future Performance-a.

Mercedes-AMG će u 2017. predstaviti supersportski hibrid snažan više od 1000 KS
Mercedes-AMG će u 2017. predstaviti supersportski hibrid snažan više od 1000 KS

 Izvanredna sportska sezona 2016.

Uz 18 ukupnih pobjeda i 32 druge pozicije na pobjedničkom postolju, međunarodni kupci i ekipe s novim Mercedes-AMG-om GT3 slave senzacionalnu 2016. Trkaći automobil GT3 je imao idealni ulazak u sezonu.

Nakon pobjede na ADAC-ovoj 24-satnoj kvalifikacijskoj utrci, 24-satne utrke na stazi Nürburgring krajem svibnja, novi je GT3 postigao do danas najbolje rezultate od početka AMG-ovog sportskog programa za vanjske kupce, s ukupnom pobjedom, prvom startnom pozicijom, najbržim krugom kao i dodatnim rezultatima u obliku drugog, trećeg, četvrtog i šestog mjesta, što predstavlja rekord u analima moto sporta.

Zauzimanje svih mjesta na pobjedničkom postolju u najvećoj utrci automobila na svijetu, zajednički su podijelili AMG momčad Black Falcon (1. mjesto), AMG ekipa HTP Motorsport (2. mjesto) i Haribo Racing Team-AMG (3. mjesto).

Također, u sklopu sportskog programa za vanjske kupce, Mercedes-AMG će "dodati gas" i u sljedećoj sezoni, s proširenjem sudjelovanja uspješnog modela AMG GT3 u utrkama u SAD-u. Priznate momčadi natjecat će se u vrlo popularnoj seriji IMSA te natjecanju Pirelli World Challenge. U SAD-u će ekipe imati optimalnu podršku odjela Mercedes-AMG Customer Sports.

45 godina AMG-a: bolid Formule 1, DTM automobil te SLS AMG GT3 iz programa za vanjske kupce (2012.)
45 godina AMG-a: bolid Formule 1, DTM automobil te SLS AMG GT3 iz programa za vanjske kupce (2012.)

 AMG ulazi u 50. godišnjicu s rekordnim prodajnim rezultatima

Tvrtka Mercedes-AMG je u 2016. u cjelini doživjela rast od velikih 44,1 %, što ponovo predstavlja značajan porast u odnosu na prethodnu godinu. S 99.235 isporučenih vozila, priča o uspjehu sportske marke Mercedes-Benza dosegla je novu razinu. Time se prodaja vozila od 2013. utrostručila. Dinamični rast omogućen je kontinuiranim stalnim razvojem modela visokih performansi, za kojima postoji potražnja veća no ikada prije. S druge strane, strateško proširenje ponude posljednjih je godina privuklo posve nove kupce.

Mercedes-AMG GT R je predstavljen na Brooklandsu, u lipnju 2016.
Mercedes-AMG GT R je predstavljen na Brooklandsu, u lipnju 2016.

No, globalni uspjeh kompanije ne temelji se samo na popularnim 8-cilindričnim modelima serije 63. Serija kompaktnih modela s oznakom 45, zajedno sa širokom ponudom modela serije 43, pronašla je svoj put do mnogih kupaca, čime je moderna ponuda AMG-ovih automobila dobila široku, čvrstu bazu. Tržišta s najvećom prodajom u ovoj najuspješnijoj godini ponovo su bila ona SAD-a, Njemačke i Kine.

"Naš sadašnji zadatak nije samo proslava AMG-ove priče o uspjehu, nego pomoći oblikovati performanse budućnosti u najuzbudljivijem razdoblju automobilske povijesti", kaže Tobias Moers, predsjednik upravnog odbora tvrtke Mercedes AMG GmbH.

Tobias Moers, predsjednik upravnog odbora tvrtke Mercedes-AMG GmbH
Tobias Moers, predsjednik upravnog odbora tvrtke Mercedes-AMG GmbH

MERCEDES-AMG: ZNAČAJNIJE GODINE

1967. Tvrtku AMG u mjestu Burgstall osnovali su Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher kao "inženjerski ured, konstrukcija i testiranje za razvoj trkaćih motora". Slova se odnose na prezimena Aufrecht i Melcher te Großaspach, rodnog mjesta H.W. Aufrechta.
1971. Marka AMG postala je poznata preko noći sa crvenim modelom AMG 300 SEL 6.8 koji je superiorno pobijedio u svojoj klasi u 24-satnoj utrci na stazi Spa Francorchamps, a u ukupnom poretku završio je drugi.
1976. Tvornica u Affalterbachu otvorena je u novoizgrađenoj zgradi radionice trkaćih automobila, a razvila se u proizvodnju sportskih limuzina i kupea.
1984. Melcher je potpuno neovisno razvio glavu motora s 4-ventilskom tehnologijom. Korišteni motor bio je 5,0-litreni V8 iz modela Mercedes-Benz 500 SEC. Od tada je poznat način rada "jedan čovjek, jedan motor".
1986. Nova glava motora koristi se ne samo u AMG izvedbi S klase, nego primarno u limuzini, a od 1987. u kupeu srednje klase (W 124). Sa snagom od 265 kW (360 KS), specijalizirani mediji u SAD-u nazvali su ga The Hammer.
1988. AMG ne samo da je konstruirao Mercedes-Benz 190 E, nego je također bio odgovoran i za njegov razvoj u Njemačkom prvenstvu touring automobila (DTM).
1990. Započela je suradnja s Mercedes-Benzom. AMG je 1991. krenuo s razvojem i proizvodnjom sportskih izvedbi vozila Mercedes-Benza.
1993. Predstavljen je C 36 AMG, prvo vozilo na tržištu koje je nastalo kao rezultat suradnje s kompanijom Daimler-Benz. S prodajom od 5.000 primjeraka do 1997. postao je prvi bestseler. S ovim je modelom AMG 1996. isporučio prvi službeni sigurnosni automobil Formule 1.
1999. Kompanija DaimlerChrysler je preuzela 51 posto vlasništva tvrtke AMG.
2001. Novorazvijeni 5-stupanjski automatski mjenjač s mogućnošću ručne izmjene stupnjeva u modelu C 32 AMG uparen je s 3,2-litrenim kompresorskim V6 motorom.
2005. Mercedes-AMG je postao podružnica u 100-postotnom vlasništvu kompanije Daimler AG.
2009. Model Mercedes-Benz SLS AMG bio je prvo vozilo koje je u potpunosti razvijeno u kući ove marke sportskih automobila. Zvuk motora, beskompromisna dinamika vožnje i krilna vrata pronašli su zaljubljenike iz cijelog svijeta.
2011. Marka AMG ušla našla se na trkaćim stazama s modelom SLS AMG GT3. Također, ovaj je model označio je ulazak marke Mercedes-Benz u ekskluzivni svijet automobilskog sporta za vanjske kupce.
2014. Model AMG GT postao je drugi sportski automobil u potpunosti razvijen u tvrtki Mercedes-AMG iz Affalterbacha. A, sa svojim ulaskom u kompaktni segment i predstavljanjem serije 43, AMG je proširio ponudu, što je privuklo nove kupce.
2015. S gotovo 70.000 prodanih vozila, tvrtka Mercedes-AMG je postavila novi prodajni rekord. Rast su potakli ne samo novo predstavljeni modeli serije 43 nego, iznad svega i izvedbe visokih performansi C klase, SUV te kompaktnih modela.
2016. Mercedes-AMG GT3 je napisao novo poglavlje u povijesti sportskih automobila za vanjske kupce. Na 24-satnoj utrci ADAC Zurich na stazi Nürburgring prva četiri mjesta zauzele su momčadi koje su se natjecale s modelom Mercedes-AMG GT3.
2017. Mercedes-AMG ulazi u godinu svoje 50. obljetnice s gotovo 100.000 isporučenih jedinica i novim prodajnim rekordom.

Službene stranice marke Mercedes-AMG potražite ovdje 

NAPOMENA: Tekst je izvorno objavljen na Autonetu 7. 1. 2017.