Aktivnim zavjesama ispred prednjih kotača do većeg dosega
Hyundai i Kia osmislili su tehnologiju aktivne aerodinamike, kojom upravljaju protokom zraka oko kotača električnih automobila, omogućujući im vožnju većom brzinom i bolju efikasnost
Hyundai Motor Company i Kia Corporation, južnokorejski proizvođači automobila iz iste grupacije, predstavili su tehničku inovaciju za povećanje aerodinamičke učinkovitosti električnih vozila. Nazvali su je "Active Air Skirt" (AAS), a prema tome je jasno da se radi o aktivnoj zavjesi postavljenoj ispred prednjih kotača automobila. Taj aerodinamički dodatak mijenjat će položaj u ovisnosti o brzini kretanja automobila, pa će pri većim brzinama preusmjeravati protok zraka oko kotača i prednjeg odbojnika te tako smanjivati turbulencije.
Inovacija je zamišljena kao pomoć električnim automobilima pri većim brzinama, što će im omogućiti i bržu vožnju, ali i veću uštedu na potrošnji baterije, samim time povećavajući im doseg s jednim punjenjem. Smanjenje aerodinamičkog koeficijenta trenja (Cd) na testnom modelu vozila, SUV-u Genesis GV60, samo uslijed ugradnje ovog dodatka je 0,008. Time je ukupno trenje smanjeno za 2,8%, a doseg vozila povećan za 6 kilometara.
Zavjese će u redovnom režimu vožnje biti skrivene u prednjem dijelu blatobrana, između odbojnika i kotača, a spuštat će se kada brzina vozila premaši 80 km/h i otpor zraka postane veći od trenja kod kotrljanja kotača. Pri usporavanju, zavjese će se ponovno uvući pri brzini od 70 km/h.
Sustav AAS može se koristiti i na brzinama većima od 200 km/h. Zavjese su načinjene od plastike s gumenim donjim dijelom, što umanjuje rizik od njihovog oštećenja u slučaju udara kamenčića ili drugih predmeta s ceste. S različitim aerodinamičkim dodacima, poput spojlera, zakrilca i ostalih dodataka na karoseriji, primjerice, Hyundai IONIQ 6 je postigao Cd od samo 0,21, što je najbolji rezultat u klasi – a dodatkom AAS-a slični automobili bit će još efikasniji. Hyundai i Kia zaštitit će ovu inovaciju i planiraju je pustiti u masovnu proizvodnju nakon dodatnih testiranja izdržljivosti i performansi.