Postaje za brzu zamjenu baterija stižu i u Europu
Zahvaljujući suradnji Stellantisovog Fiata s proizvođačem Ample i pružateljem usluga Free2Move, Madrid je dobio prvu postaju za zamjenu baterija kompatibilnu s prvim modelima Fiata 500e dostupnih za najam

Nedugo nakon što je u Kini objavljeno da je proizvedena prva serija električnih automobila s tehnologijom brze zamjene baterija, i iz Europe stiže informacija da i mi imamo "svojeg konja za utrku". Predvodnici tog trenda na našem će kontinentu biti Stellantisova marka Fiat sa svojim električnim "fićom" 500e, koji je već sada moguće unajmiti u Madridu te ga, kad mu se baterija isprazni, odvesti na njezinu brzu zamjenu umjesto punjenja.
Zamjena u pet minuta umjesto punjenja
Sustav je razvio Fiat u suradnji s kompanijom Ampere, koja je proizvela i postaju za brzu zamjenu praznih baterija punima, dok partner na projektu Free2Move omogućava najam vozila. Prvih 40 primjeraka Fiata 500e kompatibilnih s tom tehnologijom već prometuje ulicama Madrida, gdje je sredinom mjeseca postavljena i prva postaja za zamjenu baterije u samo pet minuta. Plan je vrlo brzo proširiti flotu vozila na 100.
Tehnologija zamjene baterija tvrtke Ample rješava ključne izazove povezane s električnim vozilima skraćivanjem vremena punjenja i smanjenjem ovisnosti o infrastrukturi za punjenje. Njihovo rješenje temelji se na modularnim baterijama koje se jednostavno ugrađuju umjesto originalnih, čime su kompatibilne s različitim platformama električnih vozila, uključujući i modele Stellantisa. Sustav omogućava brzu i jednostavnu zamjenu, pa se vozila opremljena Ampleovom tehnologijom automatski prepoznaju na zamjenskim stanicama. Sve što vozači moraju pritom učiniti jest putem mobilne aplikacije pokrenuti zamjenu baterije, koja se obavlja za manje od pet minuta.
Tvrtka Ample prvi je dobitnik bespovratnih sredstava u iznosu od 9,76 milijuna eura iz španjolskog programa "Moves Singulares", koji podupire tehnologije za ubrzanje prelaska na električna vozila. Njihov sustav zamjene baterija nudi kompaktno i skalabilno rješenje za izazove punjenja u gusto naseljenim urbanim sredinama. Madrid, koji je španjolski lider po broju električnih vozila, također ulaže u ovu infrastrukturu, koja im je potrebna za ostvarenje cilja od 5,5 milijuna električnih vozila na španjolskim cestama do 2030. godine.