U Kini proizvedena prva serija električnih automobila koji podržavaju brzu zamjenu baterija

Kineski CATL izradio je tehnologiju, a Changan Automobile prvih tisuću automobila koji podržavaju brzu zamjenu baterija na posebnim stanicama, kakvih bi u toj zemlji do kraja godine moglo biti tisuću

Autonet.hr subota, 31. svibnja 2025. u 06:00
📷 Changan Automobile
Changan Automobile

Poznati kineski proizvođač baterijskih tehnologija CATL krajem prošle je godine predstavio nove standardizirane baterije iz serije Choco-Swap, kojima žele postaviti temelje za novu paradigmu – onu u kojoj se električna vozila na punionicama ne bi više dugo punila, već bi u vrlo kratkom vremenu mogla zamijeniti praznu bateriju za punu i nastaviti dalje s vožnjom. Takva bi se zamjena mogla obaviti za samo 100 sekundi, odnosno nešto dulje od minute i pol.

Choco-Swap brži od benzinske pumpe

Sada je objavljeno i da je, također u Kini, proizvedeno prvih tisuću automobila koji podržavaju tu tehnologiju. Za njih je zaslužan Changan Automobile, čiji model Oshan 520 je prvi s ugrađenim CATL-ovim Choco-SEB baterijama. Klasični je to gradski sedan, namijenjen primarno taksi službama, a na ceste će izići prvo u gradu Chongqingu.

Tamo su već izgrađene 34 postaje za brzu zamjenu praznih baterija punima, a do kraja godine CATL planira diljem zemlje, u 31 gradu, instalirati čak tisuću takvih postaja. Potpisali su ugovore o suradnji i s nizom proizvođača, među kojima su GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW i BAIC, gdje će oni proizvoditi automobile kompatibilne sa sustavom Choco-Swap.

📷 CATL
CATL

Jedna postaja za zamjenu baterija bit će u stanju dnevno (u 24 sata) obaviti čak 822 brze zamjene. Oshan 520 ima relativno skromnu bateriju od 56 kWh, koja nudi doseg do 515 km, a prodaje se po početnoj cijeni nešto višoj od 21.000 eura. Taksi prijevoznike misle privući činjenicom da je vožnja na struju jeftinija, a zamjena baterije u Choco-Swap postaji je brža od nadopunjavanja klasičnog automobila gorivom.