Stellantisovi Jeep, Peugeot, Alfa Romeo i ostala njihova vozila, bez softvera koji je obećao Amazon

Amazon i Stellantis službeno su potvrdili prekid partnerstva na SmartCockpit projektu, softverskom rješenju za vozila koje se razvijalo od 2022. godine. Vijest je potvrđena nakon upita agencije Reuters, a predstavlja jedan od primjera koliko je teška suradnja između tradicionalnih autoproizvođača i tehnoloških divova

Autonet.hr četvrtak, 29. svibnja 2025. u 13:18

SmartCockpit je trebao biti dio Stellantisove ABC platforme koja kombinira električnu arhitekturu STLA Brain i sustav za pomoć u vožnji Autodrive. Cilj je bio stvaranje softvera koji bi automobile učinio produžetkom doma kroz personalizirane postavke za vozače i integraciju s Amazonovim uslugama. Stellantis je planirao uvesti tehnologiju još krajem 2024. ili početkom 2025. godine, ali projekt se suočio s problemima u integraciji tehnologije i upravljanju podacima.

Detroit protiv Silicijske doline

Glavni razlog propasti suradnje leži u neusklađenosti procesa rada, pišu mediji. Stellantis, kao tradicionalni proizvođač automobila, teško se prilagođava brzom tempu tehnoloških tvrtki. Dodatno, tvrtka je pod pritiskom smanjenja troškova nakon pada vrijednosti dionica za oko 40% i razočaravajućih rezultata prodaje u Sjevernoj Americi.

S Amazonove strane, većina tima za Digital Cabin projekt prebačena je na druge zadatke ili je napustila tvrtku. Amazon je planirao koristiti SmartCockpit kao prototip za buduće suradnje s drugim proizvođačima automobila.

Financijski aspekti koji nisu funkcionirali

Dogovor je predviđao da Stellantis plaća Amazonu za softver u svakom vozilu, plus dodatne naknade za održavanje. Amazon je trebao isplaćivati Stellantisu poticaje za usluge poput pretplate na glazbene servise preko vozila. Unatoč prekidu glavnog projekta, Stellantis će zadržati Amazon Web Services za pohranu i ažuriranje podataka, dok će Alexa ostati dostupna u određenim vozilima automobila.

Stellantis traži alternativna rješenja

Stellantis već razmatra nastavak razvoja SmartCockpita s drugim operacijskim sustavom, vjerojatno Googleovim Androidom, što bi se uklopilo u širi trend u automobilskoj industriji gdje napredne tvrtke poput Tesle i BYD-a postavljaju standarde za softverski integrirane sustave, dok tradicionalni proizvođači zaostaju u tom segmentu.

Apple uspješno pokreće CarPlay

Dok Amazon i Stellantis prekidaju suradnju, Apple pokazuje kako se može uspješno implementirati naprednu tehnologiju u vozila. Apple je sredinom svibnja pokrenuo CarPlay Ultra, novu generaciju svog popularnog sustava za automobile, počevši s vozilima Aston Martin u SAD-u i Kanadi. Za razliku od propale SmartCockpit suradnje, ovaj projekt stigao je do realizacije nakon tri godine razvoja.

CarPlay Ultra preuzima kontrolu nad glavnim infotainment zaslonom kao i digitalnom pločom ispred vozača te je dublje integriran s vozilnim sustavima. Sustav prikazuje brzinu vozila, potrošnju goriva, informacije o putovanju i temperaturu, a može kontrolirati određene funkcije vozila putem iPhonea 12 ili novijeg s iOS 18.5. Apple je u bliskoj suradnji s dizajnerskim timom Aston Martina stvorio prilagođene teme koje djeluju kao da su izrađene specifično za svako vozilo.

CarPlay Ultra dostupan je na Aston Martinovu DBX modelu i osnovnoj sportskoj paleti kao standard za sve nove narudžbe, dok će postojeći kompatibilni modeli dobiti ažuriranje u nadolazećim tjednima. Hyundai, Kia i Genesis također su potvrdili da će uskoro implementirati tehnologiju, što pokazuje uspješniji pristup Applea u odnosu na Amazonovu propalu strategiju s automobilskim proizvođačima.