Opel predstavio Mokku GSE, električni crossover od skoro 280 KS

Opel predstavlja Mokka GSE, sportsku električnu izvedbu s 278 KS, agresivnim dizajnom i naprednim podvozjem. Ubrzanje do 100 km/h za 5.9 sekundi čini ga ozbiljnim konkurentom u rastućem segmentu gradskih jurilica

Autonet.hr četvrtak, 24. srpnja 2025. u 11:00

Segment malih električnih sportskih automobila postaje sve popularniji, a čini se kako je Stellantis tiho pripremio prilično raznoliku ponudu unutar svojih brendova. Nakon modela kao što su Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce i Lancia Ypsilon HF, na scenu stupa i Opel sa sportskom verzijom popularnog crossovera Mokka.

Ova električna inačica oživljava Opelov GSE podbrend, donoseći oštriji stil i značajna poboljšanja performansi. Kako prenosi Carscoops, do sada najbrži električni Opelov model izgleda osjetno agresivnije od standardne Mokke, crpeći inspiraciju iz GSE Rally prototipa. Crni umetci na prednjem i stražnjem braniku naglašavaju otvore za zrak, dok GSE oznake na masci i bočnim stranama jasno signaliziraju njegovu sportsku narav. Ipak, najviše se ističu 20-inčni naplatci od lake legure aerodinamičnog dizajna, iza kojih se naziru velika, jarko žuta kočiona kliješta.

Unapređenja se nastavljaju i u kabini. Prednja sjedala presvučena su Alcantarom i oblikovana za dodatnu bočnu potporu, a isti materijal korišten je i na umetcima u vratima. Redizajnirani upravljač, aluminijske papučice te bijeli i žuti akcenti pomažu razlikovati GSE od pitomijih izvedbi. Digitalni kokpit s dva 10-inčna zaslona sada uključuje i grafike usmjerene na performanse, pružajući vozaču podatke u stvarnom vremenu.

Performanse koje pariraju konkurenciji

Snagu osigurava jedan električni motor koji na prednje kotače isporučuje 278 konjskih snaga (207 kW) i 345 Nm okretnog momenta. Ove brojke u skladu su s najjačim verzijama modela iz Abartha i Alfe Romea, ali i s ranije predstavljenim GSE Rally konceptom. Za prijenos snage na podlogu brine se Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

Opel tvrdi da Mokka GSE ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi, dok je najveća brzina elektronički ograničena na 200 km/h. To ga čini bržim čak i od snažnijeg, ali i težeg modela Grandland Electric s pogonom na sve kotače.

Osim što ima gotovo dvostruko više snage od standardne Mokke Electric, GSE se odlikuje jedinstvenim postavkama podvozja. Ovjes je spušten za 10 mm i uključuje dvostruke hidrauličke amortizere za bolju kontrolu. Stražnja osovina je kruća, upravljač je rekalibriran, a za zaustavnu moć brinu se Alcon kočnice s diskovima promjera 380 mm i četveroklipnim kliještima.

Manji domet?

Mokka GSE koristi isti paket litij-ionskih baterija kapaciteta 54 kWh kao i standardni model. Međutim, zbog poboljšanih performansi i dodatnog hardvera, očekuje se da će WLTP doseg biti nešto manji od 406 km koliko nudi standardna verzija. Unatoč svemu, GSE zadržava masu ispod 1.600 kg, što je respektabilno za potpuno električni crossover s ovakvom razinom performansi.

Detalji o početku prodaje i cijenama za Opel Mokka GSE u Europi bit će objavljeni u nadolazećim mjesecima.