Citroën C3 1.2 PureTech Feel - Posebnost kao najsnažniji argument
Premda nije ništa novo, moramo zaključiti kako je ovo još jedan Citroën simpatičnog izgleda i šarma koji privlači poglede. Njegov je pravi dom upravo grad gdje će pokazati svoje najbolje osobine - praktičnost i okretnost
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1199 cm3 / 82 KS / 168 (163) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,7 (6,4) l/100 km / 109 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 93.490 kn (12.642 Eur) / 111.928 kn (15.136 Eur) |
Petnaest je godina proteklo otkako je Citroën s prvom generacijom modela C3 krenuo u osvajanje tržišta gradskih kompaktnih automobila. I, premda će mnogi ustvrdjeti da je prva generacija neprikosnoveno zaslužila svoje mjesto u automobilskoj povijesti (prvenstveno zahvaljujući dizajnu), najnoviji se mališan ovog imena diči atraktivnim izgledom i praktičnošću.
Testirani C3 pripada (otprilike) sredini ponude, no performanse su kod gradskih mališana ionako manje značajne, a traže se simpatičan izgled i praktičnost. Sve to, uz sasvim solidan popis opreme imao je automobil koji smo ovom prilikom testirali.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Jedinstven stil i osebujnost oduvijek su neke od glavnih značajki citroënovog dizajna. A, upravo u tom smjeru krenuo je i najnoviji C3 koji svoj vizualni identitet temelji na onome dizajnerski itekako uspješnog modela C4 Cactus. Zapravo, rekli bi smo kako se radi o "smanjenom Cactusu", kada taj zaključak ne bi bio već tisuću puta ponovljen i adekvatno dosadan... Ipak, tako dosljedno praćenje korporativnog dizajna ima i svoju drugu stranu. Naime, malo će tko na prvi pogled razlikovati C3 od C4 Cactusa pa se postavlja ono uobičajeno pitanje: Zašto platiti više za jednaki Wow efekt?
Vlasnici novog C3 će, dakako, zadovoljno trljati ruke jer su za manji iznos dobili jednako atraktivan automobil, zar ne?
Gledano kroz povijest, možemo zaključiti da je prvi C3 predstavljao doista revolucionarno i itekako uspješno dizajniran automobil koji izgleda atraktivno i danas, čak petnaest godina kasnije. S drugom je generacijom, budimo iskreni, Citroën dobrano podbacio, no sada se vraća svojim inovativnim korjenima uz doista atraktivni, novi C3.
Dakako, potrebno je postaviti i pitanje opremljenosti jer bez plastičnih obloga Airbump, lijevanih naplataka i dvobojne karoserije ovaj automobil ne izgleda niti upola toliko atraktivno. No, s druge pak strane, za očekivati je da će se većina kupaca odlučiti upravo za nešto više opreme i atraktivniji izgled što će, pak, novom C3 vjerojatno onemogućiti da postane masovni automobil kao što je to bio izvornik.
U interijeru ponovno ista priča - zaobljeni uglovi dominiraju, a svježina i atraktivnost uređenja interijera su neporecivi. Dakako, ovaj je stil dovoljno osebujan da se i ne mora svidjeti baš svakome... Citroënovi su se dizajneri uspješno poigrali kombinacijom plastike i tkanine na armaturama, oblogama vratiju i sjedalima te unutrašnjost učinili privlačnom i, na određen način primjerenom posebno mlađoj populaciji.
Prednja sjedala, za koja u Citroënu navode da su razvijena posebno za ovaj model, prema našem su ukusu značajno podbacila u dojmu, kako prema pitanju udobnosti tako i potpore tijelu, a otraga će se naći dovoljno mjesta uzmemo li u obzir da se ipak radi o gradskom kompaktu. Prtljažnik zaprima solidnih 300 dm3, a ispod njegove podnice smješten je rezervni kotač za privremenu uporabu.
Serijska i dodatna oprema
Ponuda Citroëna C3 na našem se tržištu svodi na tri paketa opreme što svakako olakšava izbor. Ovom prilikom testirani, srednji paket naziva Feel, doista nudi sasvim dovoljno kupcu koji ima prosječne zahtjeve, a svoj će C3 ionako većinu vremena koristiti u gradu.
Od značajnijih detalja serijske opreme tu su ESP i Hill-Holder, 6 zračnih jastuka, 2 ISOFIX priključka otraga te (što je vrlo pohvalno) na sjedalu suvozača, LED dnevna svjetla, obloge na blatobranima i pragovima, audio sustav s 4 zvučnika (USB, AUX, Bluetooth), ručni klima uređaj, višenamjenski obruč upravljača, putno računalo, elektropodizači prednjih i stražnjih prozora itd.
Dodatna oprema, koja cijenu testiranog automobila podiže za 18.438 kn podrazumijeva dvobojnu izvedbu karoserije (narančasta Power / crna Onyx), uređenje unutrašnjosti Metropolitan Grey, lijevane naplatke, rezervni kotač za privremenu uporabu, dodatno zatamnjena stražnja stakla, crne obloge Airbump, prednja svjetla za maglu te audio sustav Citroën Connect sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir (uključuje i autom. 1-zonski klima uređaj).
Motor i prijenos
Je li nam 82 KS u automobilu teškom manje od tone (980 kg) dovoljno? Za gradske potrebe svakako jest. Upravo tu i leži tajna odabira ovog 3-cilindričnog benzinskog pogonskog stroja koji, budimo iskreni, Citroënu pomaže i u smanjenju prosječne emisije CO2 u gami, zahvaljujući doista povoljnom podatku od 109 g/km.
Dakako, umjerena je vožnja imperativ jer će maleni, 1,2-litreni PureTech na bilo kakvo snažnije pritiskanje papučice gasa reagirati potrošnjom osjetno višom od očekivane. Uz dosta pozornosti posvećene potrošnji goriva, uspjeli smo ostvariti prosjek u gradskoj vožnji od 7,5 l/100 km što je (ipak) podosta udaljeno od proizvođačevih 5,7.
I, kada smo zaključili da motor zadovoljava gradske potrebe, recimo i to da se u vožnji ipak osjeća njegov mali obujam te posljedično skroman najveći okretni moment od tek 118 Nm. Stoga, ako u svojem novom C3 prevozite krupne rođake, oboružajte se strpljenjem jer će francuski mališan burno negodovati na veće opterećenje. Također, motor je i relativno bučan, no to možemo pripisati skromnoj zvučnoj izolaciji kakva je uobičajena na automobilima ove klase. Mjenjač, nešto dužih hodova ručice, spada u kategoriju "očekivanog" također i prema svojoj ne odveć naglašenoj preciznosti.
Za upravljačem
Okretnost je najtraženija vrlina gradskih automobila i prema tom je pitanju Citroën C3 doista jedan od vodećih mališana. Uostalom, on svojom upotrebljivošću u gradskoj vrevi opravdava status nasljednika izvornog C3 ali i "rođaka" brojnih drugih malih modela ove francuske marke. Ugodan za upravljačem i zadovoljavajuće ergonomije, ovaj će se automobil dopasti svakome tko nema nekih posebnih driverskih pretenzija. No, ovom prilikom testirani simpatični gradski mališan nas niti ne poziva na jurnjavu.
S udobnošću na prvom mjestu, podvozje Citroëna C3 1.2 PureTech Feel je osmišljeno tako da prenese najmanje moguće vibracije na putnički prostor i u tome itekako dobro uspijeva. Samo ponašanje na cesti neka je druga tema, no kao što smo već zaključili, automobilu poput ovog možemo oprostiti nešto neudobnije prelaske preko poprečnih neravnina i donekle izraženo podupravljanje.
I na kraju...
Možda je najbolji opis novog Citroëna C3 onaj koji kaže kako je to automobil za mlade, one koji žele biti u trendu. Atraktivan i doista jedinstven izgled te praktičnost u gradskoj vožnji i svakodnevnom korištenju njegove su glavne značajke. Uz to, testirana se izvedba 1.2 PureTech Feel nudi razumnu potrošnju i solidnu opremu. Za grad nam i ne treba više.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 3-cilindrični redni benzinski (PureTech EB2DTS), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, promjenjivo upravljanje ventilima, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, glava i blok motora od lake legure, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, zamašnjak podijeljene mase, Euro 6.1 |
obujam | 1199 cm3 |
provrt i hod klipa | 75,0 x 90,5 mm |
omjer kompresije | 10,5 : 1 |
najveća snaga | 60 kW (82 KS) pri 5750 o/min |
najveći okretni moment | 118 Nm pri 2750 o/min |
specifična snaga | 50,0 kW/l (68,4 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator |
stražnji ovjes | Polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Bubanj |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Čelični naplaci dimenzija 7J x 16 (na testiranom vozilu: lijevani naplaci dimenzija 7J x 16) |
gume | Dimenzija 205/55 R 16 (na testiranom vozilu: Bridgestone Blizzak LM001 M+S) |
oprema | Rezervni kotač za privremenu uporabu |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 3996 x 1749 (s retrovizorima: 2009) x 1474 mm |
međuosovinski razmak | 2539 mm |
trag kotača | 1474 / 1468 mm |
prevjesi | 809 / 648 mm |
krug okretanja | 10,7 m |
obujam prtljažnika | 300 / 922 dm3 |
spremnik za gorivo | 45 l |
MASE | |
prazno vozilo | 980 kg |
najveća dozvoljena | 1550 kg |
dozvoljeno opterećenje | 570 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 26 kg |
dozvoljena masa prikolice | 450 kg bez kočnice / 450 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 16,3 kg/kW (12,0 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 168 km/h (tvornički podatak), 163 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 14,9 s (tvornički podatak), 15,2 s (test) |
ubrzanje 0 - 1000 m | 36,1 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 5,7 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,1 l/100 km (tvornički podatak), 5,7 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 4,7 l/100 km (tvornički podatak), 6,4 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 789 km (tvornički podatak), 600 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1098 km (tvornički podatak), 789 km (test) |
prosječna emisija co2 | 109 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 93.490 kn (12.642 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 111.928 kn (15.136 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 5 godina / 80.000 km |
na boju | 3 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | 24h - Citroën Assistance |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
C Automobil Import Kovinska 5, 10090 Zagreb - Susedgrad |