Test

Dacia Duster Prestige 1.6 SCe 4×2 - Otmjeni prašinar

📷 foto: autonet.hr
Ivan Cvetković četvrtak, 28. ožujka 2019. u 00:00

Duster pokretan atmosferskim SCe benzincem manje je poželjan od onog s TCe turbomotorom, no to ne znači da nije vrijedan razmatranja. Isprobali smo ga u kombinaciji s bogatom Prestige razinom opreme

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1598 cm3 / 115 KS / 172 (167) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 6,5 (6,9) l/100 km / 149 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 102.900 kn (13.886 Eur) / 124.150 kn (16.754 Eur)

Aktualna, druga generacija Duster u brojnim je pogledima poboljšana i unaprijeđena u odnosu na vrlo uspješnog, izvornog prethodnika. No, iako je u međuvremenu, pored turbodizelaša, ponuđen i turbobenzinac, još uvijek je dostupan i atmosferski, premda poboljšani, četverocilindarski benzinac. Sa ‘samo’ 115 KS i mršavih 156 Nm okretnog momenta samo na prednjoj osovini, zapitali smo se može li se nositi s kompaktnim SUV-om…

Misli i skepticizam vezan uz SCe benzinski motor prvotno nam skreće oprema testiranog primjerka. Prestige je najviša od tri dostupne razine oprema, a sadrži puno toga što je kod prethodnog Dustera bilo gotovo nezamislivo. Tu su, primjerice, Media Nav Evolution infotainment sustav s navigacijom i 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, automatski klima uređaj, tempomat, stražnji parkirni senzori i kamera za vožnju unatrag, upozorenje na mrtvi kut i mnogo toga drugoga, poput 17-inčnih Maldive aluminijskih naplataka, što ovaj najpoželjniji među Dacijinim modelima čini još konkurentnijim i primamljivijim nego prije.

I zaista, Duster izvana i iznutra djeluje kao da vrijedi svaku od 124.150 kuna koliko stoji ovaj testirani primjerak. Osim toga, Dacijini su dizajneri obavili odličan posao po pitanju modernizacije Dusterovih linija bez odmicanja od onog toliko omiljenog izvornog oblika. Drugim riječima, ovaj je automobil još uvijek na prvi pogled prepoznatljiv kao Duster.

Veće su i itekako dobrodošle promjene izvedene u unutrašnjosti, koja je potpuno nova, a gdje se sada, među ostalim, ističe osjetno viša razina kvalitete izrade, kao i korištenih materijala, ali i bitno suvremenija i tehnološki naprednija oprema, koja osobito u ovom Prestige izdanju nijednu želju ne ostavlja neispunjenom. Spomenuti Media Nav Evolution infotainment sustav odlično funkcionira i prepun je svakodnevno korisnih i lako dostupnih funkcija, poput Bluetootha i sličnog.

Dusterova nova prednja sjedala sada su veća i osjetno udobnija nego prije, a nešto je ugodnija i stražnja klupa gdje putnici mogu uživati u neznatno većoj ponudi prostora. Prtljažnik od respektabilnih 455 litara može se preklapanjem sjedala povećati na ukupno 1478 litara.

Potencijalno najslabija karika testiranog Dustera dobro je poznati, ali navodno dorađeni benzinski motor koji se sada ‘krije’ iza oznake SCe. Atmosferski četverocilindraš korijene vuče ne samo iz izvornog Dustera, već i iz niza starih, odavno zaboravljenih Renaultovih modela. Što ne znači nužno da nije vrijedan razmatranja, već samo da valja uzeti u obzir da se, barem na papiru i u usporedbi s turbomotorima u brojnim konkurentima, radi o tehnološki ne osobito suvremenom niti učinkovitom motoru.

Spomenuta snaga i okretni moment u ovom se slučaju prenose samo na prednje kotače i to putem također poznatog petstupanjskog ručnog mjenjača. Osim navedenog, ne impresionira ni podatak o 11,9 sekundi potrebnih za ubrzanje s mjesta do 100 km/h, no Duster SCe, zapravo, pruža performanse koje su nešto bolje nego što biste, vjerujemo, očekivali. Performansama pritom u ovom slučaju ne pomažu nešto duži prijenosni omjeri spomenutog mjenjača, nešto što je kod 4×4 verzije bolje izvedeno zahvaljujući šeststupanjskom mjenjaču koji u njezinom slučaju dolazi serijski. Motor je i solidno uglađen i ne osobito bučan, ponajprije zahvaljujući poboljšanoj zvučnoj izolaciji ove druge generacije Dustera. Međutim, uglađenosti unatoč, potrošnja mu definitivno nije vrlina, pa u gradskoj vožnji, primjerice, nije pretjerano teško ‘zaglibiti’ i u dvoznamenkaste znamenke prosjeka.

U kombinaciji s dobrim gumama i 210 milimetara odstojanja od tla, nedostatak uključivog pogona na sve kotače ne predstavlja problem ni na umjerenom terenu, gdje novi Duster oduševljava podatnošću ovjesa i sposobnošću izoliranja vozača i putnika od neravnina, rupa i izbočina. Ni svladavanje lakših prepreka ne predstavlja prevelik izazov, pa verziju s 4×4 pogonom preporučujemo onima koji se Dusterom zaista namjeravaju zaputiti u ozbiljne terenske avanture ili koji često silaze s asfalta na zemlju/makadam/blato.

Poboljšan je i ovjes novog Dustera koji je sada i na cesti uvjerljiviji u načinu na koji svladava zavoje tijekom umjereno brze vožnje. Upravljač je precizan i ne osobito brz, ali ne treba ni biti, jer ovo je ipak ponajprije SUV, a ne sportski automobil. U svakodnevnoj se vožnji ponajprije ističe vrlo udoban ovjes koji u gradu ili na otvorenoj cesti vrlo smireno i mirno upija sve vrste rupa i neravnina na koje možete naići. S obzirom na to što Duster predstavlja i što pokušava biti, vozne osobine su mu za svaku pohvalu, čak i bolje nego što bi trebalo biti s obzirom na vrstu vozila.

Novi Duster moguće je dobiti već od 102.900 kuna, a testirani primjerak pokretan početnim benzinskim motorom i opremljen najbogatijom Prestige razinom opreme stoji već spomenutih 121.900 kuna. Premda nije posljednja riječ tehnologije, SCe nije loša opcija za one koji traže jednostavan, dugovječan i solidan motor, a što se opreme tiče, Prestige razina svakako predstavlja najpoželjnija odabir u ponudi za popularni rumunjski SUV.