Dacia Sandero
Pored "običnog" izdanja, Sandero je još daleko privlačniji u robusnijoj i atraktivnijoj verziji Stepway, koja donosi i skoro četiri centimetra veću udaljenost podnice od tla. Birati se može između tri razine opreme i dvije verzije pogona

Nije bez vraga najprodavaniji automobil u Europi
Još od salona automobila u Frankfurtu, tijekom 2007. godine, kad je Sandero imao premijeru, traje uspješna priča Dacije, odnosno Renaulta. Naime, u originalu rumunjska Dacia Sandero, na nekim tržištima prodaje se pod Renaultovom značkom. Svakako da Renault ima svoje zasluge u uspjehu, i to od samog početka, s obzirom na to da je Sandero razvijan u Renaultovom Technocentreu pored Pariza, i to u suradnji s regionalnim inženjerskim centrima u Brazilu i Rumunjskoj.
Na tržištu je aktualna treća generacija, koja je već neko vrijeme i najtraženiji model na europskom tržištu. Prema podacima agencije za istraživanje tržišta Jato Dynamics, lani je Sandero, uz 268 tisuća prodanih primjeraka, ostvario rast prodaje od izvrsnih 14% u odnosu na 2023. godinu. Riječ je o 25 tržišta Europske unije, pored kojih su i rezultati prodaje u Norveškoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji.
Sigurno je da postoje i oni koji se pitaju čemu Sandero može zahvaliti taj itekako bitan uspjeh. Odgovor je u izrazito atraktivnoj cijeni, dakako, ali i suvremenom dizajnu koji spaja robusnost, kvalitetu i duh vremena. Tu su i pametna rješenja, u čijem je uvođenju Sandero često bio predvodnik.
Sandero je nastao kao kraći model u početku vrlo traženog modela Logan. Robustan i okretan gradski automobil odmah je privukao pozornost. Godinu dana kasnije, tijekom 2009., inačica Stepway bila je spremna za izlazak na ceste, najavljujući prve korake marke na tržištu automobila za izvangradsku vožnju. Izdašnim dimenzijama, visokim razmakom od tla, praktičnim dizajnom i uvijek pristupačnom cijenom, osvojio je srca brojnih "pametnih" kupaca, a njegove nove sigurnosne značajke naišle su na posebno odobravanje kupaca. Sve to čini Sandero najprodavanijim automobilom u segmentu privatnih kupaca u Europi još od 2017.
Priča o uspjehu nastavila se i 2021. godine, trećom generacijom modela Sandero. Privlačnost je dodatno povećana odvažnijim i suvremenijim dizajnom, u kombinaciji s pametnom i inovativnom opremom – ukratko, postao je još više kul, ali i dalje izrazito pristupačan. Inačica Stepway nadmašila je sva očekivanja. Svestran, praktičniji od tradicionalnog gradskog automobila kad poželite otići na izlet izvan grada, no ipak manje glomazan od SUV-a, privukao je pozornost svih kategorija kupaca. Inačica Stepway danas čini 66% prodaje modela Sandero u Europi, dok je u Hrvatskoj to 77%!
Tri generacije Sandera slijedile su jedna drugu, a ukupan broj prodanih vozila dosegnuo je 2,6 milijuna, od predstavljanja modela. Dacia Sandero proizvodi se u tri tvornice, na četiri proizvodne linije. Svake minute s proizvodne trake siđe jedno vozilo.
Dodatni vjetar u leđa Sanderu je unio novi vizualni identitet. Krasi ga novi amblem Dacia Link, novi logotip, nove boje... Vrijeme brzo leti, a novi identitet tu je već više od dvije godine, koji je modelima Dacia udahnuo veliku dozu modernog i privlačnog. Zanimljivost novog vizualnog identiteta je u tome što je odmah postao aktualan na kompletnoj proizvodnoj liniji, na svim modelima odjednom. Profitirali su svi. Kupcima je Dacia postala privlačnija, a proizvođač zadovoljno trlja ruke boljim prodajnim rezultatima.
Želite li postati vlasnikom jednog od modela Sandero, morate biti spremni izdvojiti najmanje 15.399,94 eura, koliko stoji najpovoljnija izvedba. Riječ je o razini opreme Essential, u kombinaciji s jednolitrenim benzinskim motorom snage 91 KS. Uz nadoplatu od 300 eura dostupna je verzija s istim motorom, ali i tvornički ugrađenim plinskim instalacijama. Ta je kombinacija u Dacijinom svijetu svojevrsna zamjena za dizelske modele, koje rumunjski proizvođač više ne nudi.
Maloprije dvije spomenute pogonske opcije jedine su mogućnosti za Sandera. Dodatni odabir moguć je kad govorimo o opremi. Pored početnog paketa opreme Essential, Sandero se može odabrati i uz srednji paket Expression, kao i najizdašniji Journey. Expression je u odnosu na početni Essential paket opreme skuplji 1100 eura, dok je dodatnih tisuću eura potrebno izdvojiti želite li najbogatije izdanje.
Kao i u poznatim televizijskim reklamama, sada ćemo i mi istaknuti – no, niti to nije sve! Kao što smo već spomenuli, Sandero se može odabrati i u robusnijem i modernijem izdanju Stepway. To, mnogima zanimljivo izdanje prepoznaje se prema povišenoj udaljenosti od tla, i to za 3,9 centimetra. Time Sandero Stepway postaje svojevrsni mali SUV. Prema udaljenosti od tla, auto je blizu razine malih SUV-ova te pomalo i izgleda poput SUV-a. Stepway definitivno izgleda mnogo upečatljivije od klasičnog Sandera. Dodatna udaljenost od tla može biti korisna prilikom penjanja na rubnike i kratke izlete po makadamu, što povećava njegovu praktičnost.
Ponuda motora identična je kod "običnog" Sandera i verzije Stepway. Dostupne su tri razine opreme – početni Essential, srednji Expression te vizualno najprivlačniji Extreme, koji čini vrh ponude. Cijene kreću od 16.899,93 eura za model 1.0 TCe Essential, dok se za 300 eura više nudi verzija s tvornički ugrađenim plinskim instalacijama. Nadoplata za srednju razinu opreme Expression iznosi 1.500 eura, dok je za najvišu, Extreme, potrebno izdvojiti 19.299,92 eura za benzinsku verziju, odnosno 19.599,95 eura za plinsku.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 999 cm3 |
Najveća snaga | 67 kw (91 ks) od 4600 do 5000 o/min |
Najveći okretni moment | 160 nm od 2100 do 3750 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 185/65 r15 |
Dimenzije (d x š x v) | 408,8 x 184, x 149,9 cm |
Međuosovinski razmak | 260,4 cm |
Obujam prtljažnika | 328/1108 l |
Obujam spremnika za gorivo | 50 l |
Prazno vozilo | 1107 kg |
Nosivost | 442 kg |
Najveća brzina | 180 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 11,6 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 5,3-6,7 l/100 km |
Jamstvo | 6 godina |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 6 godina |
Cijena | 15.400 eura |