Hyundai i20
Hyundai i20 1,2 DOHC, u Vatrenoj ediciji s bogatijom opremom, nudi se po cijeni od 18.790 eura. U odnosu na istovjetno opremljenu inačicu bez te akcije, to predstavlja uštedu od 1200 eura. U opciji T-GDi sa 100 konja stoji 19.990 eura

Sportski dizajniran blagi hibrid posebno isplativ u "vatrenom izdanju"
Hyundai i20 ušao je u hrvatskih top 10 najjeftinijih automobila, i to u početnoj 1,2 DOHC Comfort izvedbi, koja košta 17.490 eura. Čime bi se, osim cijenom, mogao istaknuti taj korejski predstavnik? Krenimo od očiglednog: njegov dizajn spada u kategoriju onih koji se nazivaju svevremenima, odnosno dugotrajnima i širokoj javnosti dopadljivima. Iznimka je, međutim, dizajn stražnjeg dijela, oko kojeg su se u početku lomila koplja.
Kad je 2020. godine predstavljena ta generacija, model i20 donio je detalje prema kojima je bio jedinstven u klasi. To se posebno odnosi na specifična stražnja svjetla svjetlosnom linijom spojena u jedan element. Posljednje izmjene Hyundai i20 doživio je s modelskom godinom 2023. Tada se, u odnosu na prethodnika, izdužio 25 milimetara, ali je ostao jednako širok i visok. Aktualni Hyundai i20 tako je 145 cm visok i 177,5 cm širok. Redizajn mu je donio brojne promjene u vanjskom dizajnu, modernije motore, napredniju tehnologiju. Linije su utegnute pa je opći dojam sportskiji. Stražnja LED svjetla u obliku slova Z i dalje su posebna, no redizajn je Hyundaiju i20 donio i novi stražnji branik, koji je malo ublažio dramatičnost stražnjeg kraja. Osvježeni i20 dobio je i novi prednji branik, te novu prednju masku. Hyundaijev logo premješten je iznad maske, što je rezultiralo sportskim dojmom, osobito u kombinaciji s većim aluminijskim naplacima, od 16 ili 17 inča.
Tko želi postići još naglašeniji sportski dojam, može se malo poigrati i s bojama, s obzirom na to da je na raspolaganju dvobojna opcija, s crnim krovom. Nadalje, Hyundai i20 i nakon redizajna je zadržao sportski stav zahvaljujući niskom profilu krova i dugom međuosovinskom razmaku. Te značajke poboljšavaju aerodinamiku vozila smanjujući otpor zraka, što, pak, poboljšava upravljivost i učinkovitost.
U putničku kabinu također su se uselile nove boje, uz više elemenata koje Hyundai i20 sada ima već od početne razine. Tako serijski dolazi 4,2-inčni LCD zaslon na instrumentnoj ploči, a vozači se mogu opcijski odlučiti i za 10,25-inčnu digitalnu instrumentnu ploču. U ponudi je također 10,25-inčni dodirni zaslon multimedije, kao i bežično punjenje mobitela. Sigurnosni sustavi upotpunjeni su u skladu s novim trendovima. Naime, 2023. je čitava Hyundaijeva i-gama – koja uključuje modele i10, i20 i i30 – nadograđena, kako bi ponudila još više Hyundaijevih sigurnosnih značajki i pametnih tehnologija Smart Sense, koje su ranije bile dostupne samo u višim segmentima.
Sustav koji pomaže u otkrivanju i izbjegavanju potencijalnih prednjih sudara, primjerice, uz druga vozila i pješake, u novom i20 vidi i bicikliste. Pametni tempomat temeljen na navigaciji koristi, pak, navigacijski sustav vozila da predvidi zavoje ili pravce na autocestama te prilagodi brzinu za sigurniju vožnju. Novi Hyundai i20 nudi najbolju povezanost u klasi s nizom visokotehnoloških praktičnih značajki. Opcije Apple CarPlay i Android Auto omogućuju korisnicima da preslikaju funkcije svojih iPhonea i pametnih telefona s Androidom na zaslon.
Nije zanemarivo ni da je sa svojih 406,5 centimetara dužine Hyundai i20 kompakt koji se neće ograničiti samo na gradske i prigradske rute. Popunite li prtljažnik zapremnine 352 litre, uz uvjet da vas u autu ipak nije petero (iako je namijenjen za pet osoba), prostor za prtljagu možete proširiti spuštanjem naslona djeljive stražnje klupe. Hyundai i20 s preklopljenim stražnjim sjedalima nudi 1165 litara prtljažnog prostora pa možete razmišljati i o konkretnom odlasku na more. Prostora za vozača i suvozača ima sasvim dovoljno za model tog segmenta. Ni putnici na stražnjim sjedalima ne bi se trebali žaliti.
Kad je o motorizaciji riječ, Hyundai i20 nudi dvije opcije motora, s dva izbora prijenosa. Njegov 48-voltni blagohibridni pogonski sklop može se upariti s 1,0 T-GDi motorom koji je dostupan sa 100 ili 120 KS. Dizajniran za maksimalnu učinkovitost i performanse, 48-voltni blagi hibridni sustav pridonosi smanjenju potrošnje goriva i emisije ugljika.
Model i20 dostupan je sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) ili 6-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT). Kao početni motor dostupan je 1,2-litreni MPi četverocilindrični motor. Nudi 84 KS i ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, te se upravo na njega odnosi početna cijena od 17.490 eura. Zanimljive su inačice trenutačno obuhvaćene akcijom – i20 1,2 DOHC Vatrena edicija s bogatijom opremom nudi se po cijeni od 18.790 eura. To predstavlja uštedu od 1200 eura, a oprema obuhvaća automatski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem stakala, senzor za kišu, digitalnu 10,25-inčnu instrumentnu ploču, el. podizanje prednjih i stražnjih stakala, grijana prednja sjedala, grijano kolo upravljača, dodatno zatamnjena stražnja stakla, dnevna i pozicijska LED svjetla, 16-colne alu naplatke… Vatrena edicija na raspolaganju je i za Hyundai i20 1,0 T-GDi sa 100 konja, koji uz ručni mjenjač košta 19.990 eura, a uz automatski stoji 21.390 eura.
Prvi put predstavljen 2008. godine, i20 jedan je od najuspješnijih Hyundaijevih modela. Proizvodi se u Hyundaijevoj tvornici u İzmitu u Turskoj.
Motor | benzinski redni, 4 cilindra |
Obujam | 1197 cm3 |
Najveća snaga | 58 kw (794 ks) pri 6000 o/min |
Najveći okretni moment | 113 nm pri 4200 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 185/65 r15 |
Dimenzije (d x š x v) | 406,5 x 177,5 x 145 cm |
Međuosovinski razmak | 258 cm |
Obujam prtljažnika | 352 /1165 l |
Obujam spremnika za gorivo | 40 l |
Prazno vozilo | 1013 kg |
Nosivost | 547 kg |
Najveća brzina | 166 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 13,7 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 5,3-5,7 l/100 km |
Jamstvo | 5 godina |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 12 godina |
Cijena | 17.490 eura |