Toyota Aygo X
U ponudi je jedan benzinski motor sa 72 KS i tri razine opreme, a sve je dodatno začinjeno Toyotinom razigranom paletom boja i dvobojnih karoserijskih izvedbi. Takva kombinacija djeluje prilično privlačno, osobito mlađoj publici, kojoj je Aygo X i namijenjen

Gradski crossover jedinstveno je rješenje kod malih vozila
Povijest Toyotina modela Aygo započela je još tijekom 2001. godine, kada su suradnju dogovorili prvi ljudi Toyote i PSA Peugeot Citroën grupacije. Zajednički razvoj malenog gradskog automobila doveo je do podjele troškova, a to se kasnije odnosilo i na proizvodnju u zajedničkoj tvornici na području Češke. Proizvodni model predstavljen je tijekom 2005. godine, a pored Toyote Aygo, tu su bili još Citroënov model C1 te Peugeotov 107. Suradnja se nastavila i tijekom druge generacije, ali uz samo jednu malu razliku – Peugeotov model dobio je ime 108.
Nakon toga "brak" je puknuo i Toyota je aktualnu generaciju modela Aygo priredila samostalno. Pored toga, došlo je i do promjene koncepta vozila, pa je Aygo tako postao svojevrsni gradski crossover, zbog čega je u imenu dobio dodatak u obliku slova "X", za koji govore da se čita "kros", odnosno "Aygo kros". To je u skladu i s nešto većom modelima, poput Yarisa Cross, odnosno Corolle Cross.
Iz Toyote naglašavaju da su prilikom razvoja novog modela, s ciljem stvaranja najboljeg proizvoda u segmentu, proveli temeljita istraživanja potreba gradske vožnje diljem Europe. Naravno, kako bi odgovorili na želje kupaca za elegantnim, kompaktnim i pouzdanim automobilom. Aygo X nastao je na uspješnoj GA-B platformi – globalnoj arhitekturi koja je prvi put korištena za aktualne modele Yaris i Yaris Cross.
Duljinom od 370 centimetara, Aygo X je 23,5 cm dulji od prethodnika, iako je međuosovinski razmak povećan za samo 9 cm. Prednji prevjes je 7,2 cm manji nego na Yarisu, a najveći promjer kotača povećan je na 18 cola. Konstruiran za najuže gradske ulice, Aygo X ima izvanredno mali radijus okretanja od samo 4,7 m, jedan od najmanjih u segmentu. Ukupna širina karoserije povećana je 12,5 cm, na 174 cm, u usporedbi s Aygom. Kao rezultat, prednja sjedala su razmaknuta dodatna 2 cm, povećavajući prostor u visini ramena za 4,5 cm. Prtljažni prostor također je najveći u segmentu zahvaljujući povećanoj duljini za 12,5 cm i pametno oblikovanoj stražnjoj strani naslona stražnjih sjedala, čime je zapremnina povećana za više od 60 litara, i sada iznosi 231 litru, u usporedbi s prethodnom generacijom. Visina vozila povećana je 5 cm, na 151 cm.
Kao i svaki pravi gradski model, i Aygo X ističe se svojom kompaktnošću i okretnošću u gradskim bespućima. Pored toga, najmanja Toyota stvara i zrači emocijama, integrirajući tehnološka rješenja u kompaktnom pakiranju. Oduvijek je Aygo bio model koji je kupce privlačio svojim mladenačkim i zabavnim karakterom. U skladu s time, pripremljene su i boje vozila, a inspirirane začinima, a koje donose neku novu svježinu u inače dosta konzervativnu ponudu boja na Toyotinim modelima.
Tu je Cardamom (kardamom) zelena, koja priziva dojam stila i elegancije, pružajući profinjenu i prigušenu estetiku uz učinak slabo zasićene zelene boje. Chilli (čili) je vatrena, premium boja, koja privlači poglede prolaznika toplim i dubokim odrazom boje zahvaljujući finoj maglici plavih metalnih čestica u crvenoj boji. Ginger (đumbir) je profinjena i duboka bež boja, koja daje naslutiti duh pustolovine i tople složenosti u svojoj nijansi. Juniper (borovica) je mladenačka s natruhom muževnosti, a ta plava boja stvorena je posebno za ovaj model, kako bi mu dala ledenu hladnoću, uz dodatak nježnog crvenkastog tona. Svaka od tih začinskih boja može biti u opreci s crnim krovom i stražnjim krajem dvobojne izvedbe.
Ta začinska paleta proteže se i ispod lima. Naglasci u unutrašnjosti, uključujući armaturnu ploču i središnju konzolu, usklađeni su s vanjskim začinskim bojama. Time putnička kabina dobiva osobit izgled. Pažljivijim pogledom na sjedišta uočava se diskretan šav u obliku "X" izravno u tkanini. Ime modela Aygo X pritajeno se ocrtava i u glavnim svjetlima dojmljiva izgleda, čime se stvara snažan i usklađen identitet.
Aygo X pogoni višestruko nagrađivani 1-litarski, 3-cilindarski motor 1KR-FE, koji je poboljšan kako bi zadovoljio europske propise. Istodobno nudi visoku razinu pouzdanosti, s niskom potrošnjom goriva. Riječ je o motoru od 72 KS. Pored serijskog ručnog mjenjača, moguća je i nadoplata od 1260 eura za Multidrive S automatski CVT mjenjač.
Aygo X trenutačno je dostupan u tri razine opreme. Osnovna je X-Play, za koju je potrebno izdvojiti 16.990 eura. Uz brojne sigurnosne značajke, tu su LED dnevna i stražnja svjetla, 17-colni kotači, središnji 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir s mogućnošću povezivanja s Apple CarPlayem i Android Autom, kao i kamera za vožnju unatrag. Upravljač je presvučen kožom, vozačevo sjedalo podesivo po visini, a tu su i FM i DAB radio te Bluetooth povezivost.
Srednja razina opreme nosi naziv X-Trend, a košta 18.898 eura. Između ostalog, tu su još 17-colni alu naplaci, prednja svjetla za maglu, Bi-tone boja, automatski klima-uređaj, ukrasni detalji, kao i bežični punjač. Za najbogatije opremljeni X-Clusive potrebno je izdvojiti 20.935 eura. Za taj iznos dolaze za broj veći, 18-colni alu naplaci, LED prednja svjetla i pokazivači smjera. Vožnja zimi ugodnija je uz grijanje prednjih sjedala, nešto veći 10,5-inčni središnji zaslon, a parkiranje je lakše uz prednje i stražnje parking senzore, Cloud navigaciju te Smart Entry&Push Star.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 998 cm3 |
Najveća snaga | 53 kw (72 ks) pri 6000 o/min |
Najveći okretni moment | 93 nm pri 4400 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 175/65 r17 |
Dimenzije (d x š x v) | 370 x 174 x 152,5 cm |
Međuosovinski razmak | 243 cm |
Obujam prtljažnika | 231 /829 l |
Obujam spremnika za gorivo | 35 l |
Prazno vozilo | 940 kg |
Nosivost | 420 kg |
Najveća brzina | 158 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 14,9 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 4,8-5,0 l/100 km |
Jamstvo | 3 godine / 100.000 km |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 12 godina |
Cijena | 17.325 eura |