Hyundai i10
U sklopu posljednjeg redizajna, korejski proizvođač svojem "džepnom hatchbacku" dodijelio je i sportsku N-Line razinu opreme, inspiriranu čistokrvnim Hyundaijevim modelima visokih performansi. Pokreće ga 1,0 MPI motor od 90 konja. Početni model ima 63 KS

Najmlađi član obitelji Hyundai koketira sa sportskim rođacima
Po cijeni od 15.990 eura, na četvrtom mjestu naše ljestvice najjeftinijih automobila u Hrvatskoj smjestio se još jedan južnokorejski mališan – Hyundai i10. Taj automobil proizvodi se od 2008. godine. Kupcima su na raspolaganju tri verzije motorizacije, među kojima se dinamici željnim vozačima posebno izdvaja T-GDi opcija, uz mogućnost odabira ručnog ili automatskog mjenjača. Okretnost, kako ističe proizvođač, neprocjenjiva je u uskim gradskim ulicama. Hyundai i10 bez problema savladava oštre zavoje i lako se uklapa u male parking prostore.
Dugačak svega 367 centimetara i širok 168 cm, Hyundai i10 također je skromnih vanjskih dimenzija, ali nudi prostranu unutrašnjost. Ono što svi najprije uoče i komentiraju, svakako je dizajn. Hyundaijev mali automobil tu kombinira fluidne linije s upečatljivim detaljima. Rezultat ima potencijala dugi niz godina izgledati moderno. Aktualna treća generacija na tržištu je od 2019. godine, no četiri godine kasnije – u ožujku 2023. – doživjela je redizajn.
Najmanji član Hyundaijeve obitelji nastao je na istoj platformi kao i Kia Picanto i u najmanjem segmentu bori se, kako s francuskim i talijanskim automobilima, tako i s japanskim markama. Dakle, kako bi ga uz svu tu konkurenciju zadržao svježim, korejski proizvođač redizajnom ga je vizualno dotjerao, pojačao mu je opremu, a tom je prilikom svom "džepnom hatchbacku" dodijelio i sportsku N-Line razinu opreme, inspiriranu čistokrvnim Hyundaijevim modelima visokih performansi. Na prednjoj maski Hyundai i10 u sklopu redizajna dobio je novu rešetku koja uključuje LED dnevna svjetla, s tri kose linije za N-Line inačicu i četiri vodoravna bloka za ostatak asortimana. Elegantno integrirana LED svjetla za dnevnu vožnju ističu se u širokoj, crnoj rešetki maske. Redizajnirana, upečatljiva prednja svjetla dodatno naglašavaju njegov snažan karakter. Nadalje, branik je dobio novi dizajn. Naglašenija je razlika između N-Line verzije i "običnih" Hyundaija i10, tako da sportskiji model donosi široku rešetku produženu do spojlera te s vodoravnim lopaticama, dok su običnim i10 modelima u lažne okomite otvore ugrađene maglenke.
Unutrašnjost je također obogaćena detaljima koji pružaju sofisticiran i moderan doživljaj. Suptilno indirektno osvjetljenje stvara ugodnu atmosferu. Digitalna instrumentna ploča pruža pregled svih bitnih informacija na prvi pogled, što kokpitu daje moderan, tehnološki napredan dojam.
Unutrašnjost redizajnirane verzije Hyundaijeva malog automobila donosi široki, dvostruki zaslon na armaturnoj ploči, sa zaslonom osjetljivim na dodir na vrhu centralne konzole za infotainment sustav, i TFT zaslonom za ploču s instrumentima. Osvježeni Hyundai i10 dobio je i nove presvlake, ovisno o razini opreme. Kao i njegov prethodnik, verzija dotjerana 2023. nudi dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe i adekvatan prtljažnik iza stražnje klupe, koji s preklapanjem naslona stražnje klupe otvara ravnu podnicu.
U putničkoj kabini vozača i njegove suputnike dočekuje za tu klasu vozila obilje prostora, ali i njegova pametna organizacija – putnička kabina prilagodljiva je, osmišljena kako bi modelu i10 omogućila da postane više od "običnog" gradskog automobila. Udoban model opremljen je najmodernijim tehnologijama kako bi na višu razinu podigao i komfor i sigurnost.
Zanimljivo je to što je i ovaj automobil već serijski odlično opremljen. U osnovnom paketu opreme Comfort tako od značajnijih elemenata donosi stražnje parking senzore, kameru za vožnju unatrag, ručni klima-uređaj, upravljanje radiouređajem preko komandi na kolu progresivnog servoupravljača, navigaciju s integriranim 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, Bluetooth s prepoznavanjem glasa, središnje daljinsko zaključavanje, električne podizače prednjih stakala, tempomat, putno računalo.
Paleta sustava za pomoć vozaču također je potpuna već od samog starta. Hyundai i10 Comfort tako ima sustav protiv blokiranja kotača prilikom kočenja, elektronski nadzor stabilnosti vozila, sustav pomoći pri kretanju uzbrdo, sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake, sustav upozorenja i pomoći pri prekoračenju dozvoljene brzine, detektore tlaka u gumama... Sustav upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda reagira na druge automobile, ali i na bicikle i pješake.
Još bogatija razina Style ima automatski klima-uređaj, el. podizanje stakala, središnji naslon za ruke..., a takav Hyundai i10 s početnim motorom i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem stoji 16.690 eura. Za automatski mjenjač valja dati još 800 eura.
Uz početni benzinac sa 63 konjske snage, u ponudi je i benzinski 1,25-litreni motor od 79 konja. I on serijski stiže s ručnim mjenjačem, a dostupan je i s automatskim. Treći član motorne game je 1,0 T-GDI, uparen s ručnim mjenjačem te obogaćen sportskim paketom opreme N-Line. T-GDI skraćeno je od Turbo Gasoline Direct Injection. Hyundai i partnerska mu kompanija Kia tom oznakom obilježavaju primjerke koje pokreću benzinski turbomotori s direktnim ubrizgavanjem goriva. Na modelu i10 taj agregat razvija 90 konja, a za tu inačicu valja izdvojiti 19.390 eura.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 998 cm3 |
Najveća snaga | 46,3 kw (63 ks) pri 5500 o/min |
Najveći okretni moment | 93 nm pri 3750 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 175/65 r14 |
Dimenzije (d x š x v) | 367 x 168 x 148 cm |
Međuosovinski razmak | 242,5 cm |
Obujam prtljažnika | 252/1050 l |
Obujam spremnika za gorivo | 36 l |
Prazno vozilo | 921 kg |
Nosivost | 347 kg |
Najveća brzina | 143 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 15,6 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 4,9-5,1 l/100 km |
Jamstvo | 5 godina |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 12 godina |
Cijena | 15.990 eura |