Seat Ibiza
Uz više konja od svih modela koji su od nje jeftiniji, Seat Ibiza donosi i najviše centimetara. U dužinu mjeri 405,9 centimetara. Španjolskom temperamentu pristaje i jednolitreni benzinski motor od 95 KS, čime je snažniji od onih kod svoje "braće"

Temperamentna "španjolka" izašla iz gabarita mini klase
Španjolski Seat već se etablirao unutar grupacije Volkswagen, a na njegovim je temeljima niknula i sportska marka Cupra. Gradska Ibiza, pak, kao najpovoljniji model čitave VW grupe, najviše se popela na našoj ljestvici najjeftinijih automobila.
Po cijeni od 17.031 euro, Ibiza dolazi opremljena 1,0-litrenim trocilindarskim TSI benzinskim agregatom, koji razvija 95 konjskih snaga. Od dosad analiziranih modela, dakle, onih za koje treba izdvojiti manje novca nego za Seat Ibizu, španjolski je kandidat najsnažniji.
Uz najviše konja, Ibiza donosi i najviše centimetara, s obzirom na to da je prebacila preko zamišljene granice od četiri metra. Seat Ibiza u dužinu mjeri 405,9 centimetara. Uz 178 cm širine, tu već govorimo o automobilu koji izlazi iz gabarita dosadašnjih mini modela. Na stražnjem sjedalu stoga se može računati na tri sjedala normalne veličine, s obzirom na to da je na tom dijelu automobil širok 140,3 cm.
Od tri ponuđena paketa opreme – Reference, Style i FR – početna cijena odnosi se, naravno, na ulazni paket opreme Reference. Uz njega proizvođač napominje "usredotočite se na ono što je bitno". To bitno na Ibizi podrazumijeva set zračnih jastuka, pomoć pri kretanju na uzbrdici, detekciju umora vozača, autonomno kočenje u nuždi, upozorenje na mogući sudar sprijeda, proaktivnu zaštitu pješaka i biciklista, sustav zadržavanja u voznoj traci, sustav nadzora tlaka u gumama...
Kako vidimo, sigurnosna oprema je bogata, no to su elementi koje svaki novi automobil prema propisima Europske unije mora imati. Pogledamo li stavke vezane uz ugodniji i komforniji boravak u vozilu, vidimo da već i početna Seat Ibiza ima klima-uređaj, filtar za prašinu i pelud, stražnje parkirne senzore, multifunkcionalno kolo upravljača, 8,25-inčni zaslon radiouređaja, četiri zvučnika, Bluetooth, zatamnjivi unutarnji retrovizor, multifunkcionalnu kameru za sustave asistencije, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, električne podizače prednjih prozora, el. podesive vanjske retrovizore, limitator brzine. Branici su u boji vozila, kao i vanjski retrovizori i ručice na vratima. Dnevna svjetla pale se automatski, prednja svjetla su u Eco LED izvedbi.
Mladenačkog i odvažnog dizajna, Seat Ibiza uklapa se u različite stilove života. Razigrane linije preslikale su se u interijer, posebno u višim razinama opreme koje donose i više high-tech elemenata i funkcija, poput navigacije na 9,2-inčnom dodirnom zaslonu ili snažnog sound sustava BeatsAudio. Od početne opreme, zahvaljujući sustavu Seat Connect, Ibiza je uvijek povezana. Ta potpuno povezana usluga omogućuje prenošenje svega što volite s vašeg pametnog telefona u vaš automobil, a nudi širok raspon online funkcija: od navigacije u stvarnom vremenu i upravljanja govornim naredbama normalnim govorom, do najboljih streaming servisa.
Naslon stražnje klupe u Ibizi je preklopiv, ali ne i djeljiv. To je nedostatak, ali veliki plus svakako je rezervni kotač normalnih dimenzija ispod podnice prtljažnika, što će znati cijeniti svatko tko se ikada na cesti našao s većim oštećenjem gume. Također, ravna podnica prtljažnika olakšava utovar i smještaj prtljage.
Snaga benzinskog motora u Ibizi se pomoću ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa šalje na prednju osovinu. Kompaktan model postiže maksimalnih 186 km/h. Automobil u kombiniranom režimu vožnje u prosjeku deklarirano troši 5,1 l/100 km. Jamstvo na novu Seat Ibizu traje šest godina.
Osvrnemo li se na sve to – dimenzije, snagu, ukupno ponuđenu opremu – Seat Ibiza svakako je među isplativijim automobilima, među onima koji se mogu zvati dobrom kupnjom. Dobro izgleda, kompaktna je izvana i prostrana iznutra, zabavno ju je voziti.
Kako je sve počelo? Ibiza je svoj put započela 1984. godine kao supermini španjolskog proizvođača Seata. Vrlo brzo postala je Seatov najprodavaniji model. Ime je dobila prema španjolskom otoku Ibizi. Prva Ibiza predstavljena je kao prvi automobil koji je Seat razvio kao nezavisna tvrtka, iako ga je dizajnirao u suradnji s drugim poznatim tvrtkama, uključujući Italdesign, Karmann i Porsche. Dakle, Seat Ibiza nije oduvijek rasla kao dio njemačkog koncerna, Volkswagen Grupe. U tu je obitelj ušla sa svojom drugom generacijom.
Otad u Ibizi, kao i u ostalim Seatovim modelima, nalazimo platforme, dijelove i tehnologije koje se ugrađuju i u ostale modele Volkswagen grupacije. Dijele iste učinkovite motore, podjednaki imidž pouzdanih automobila. Ibiza se od svojih početaka do danas protegnula na pet generacija, u kojima je dvaput (u drugoj i četvrtoj generaciji) debitirala nova platforma Volkswagen grupe. Sve su te izvedbe Ibize, svaka u svoje vrijeme, bile najprodavaniji modeli u liniji proizvoda marke Seat.
Trenutačno je na tržištu osvježena Seat Ibiza pete generacije. Ta je generacija premijerno pokazana 2017. godine, a u travnju 2021. je redizajnirana. Minimalno joj je dotjeran vanjski dizajn, ali unutrašnjost je doživjela brojne promjene. Ibiza je tada dobila veći zaslon infotainment sustava, osjetljiv na dodir, novodizajnirani upravljač i materijale meke na dodir na armaturnoj ploči.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 999 cm3 |
Najveća snaga | 70 kw (95 ks) od 5000 do 5500 o/min |
Najveći okretni moment | 175 nm od 1600 do 3500 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 185/65 r15 |
Dimenzije (d x š x v) | 405,9 x 178 x 144,7 cm |
Međuosovinski razmak | 256,4 cm |
Obujam prtljažnika | 355 /1165 l |
Obujam spremnika za gorivo | 40 l |
Prazno vozilo | 1111 kg |
Nosivost | 519 kg |
Najveća brzina | 186 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 11 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 5,1-5,9 l/100 km |
Jamstvo | 6 godina / 150.000 km |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 12 godina |
Cijena | 17.031 eura |