Kia Picanto
Najpovoljniji Picanto pokreće jednolitreni benzinac sa 66 konjskih snaga, a čak su i osnovni primjerci odlično opremljeni. Imaju, između ostalog, električne podizače stakala, kožom presvučeno kolo upravljača i ručicu mjenjača, el. podesive i grijane retrovizore, ručni klima-uređaj…

Intenzivno začinjen južnokorejski kolačić
Ući u hrvatskih "top 3" najjeftinijih modela nije mala stvar, ali uopće nas ne čudi da se tu našla i Kia Picanto. Naime, Picanto se već više puta isticao kao jedan od povoljnijih modela na tržištu, štoviše, dugo je slovio kao najjeftiniji automobil koji po toj početnoj cijeni donosi i klimatizacijski uređaj. Kia Picanto stoji od 15.599 eura, a dugačak je 359,5 centimetara.
Najpovoljniji Picanto pokreće jednolitreni benzinac sa 66 konjskih snaga. U opremi EX Fun su, između ostalog, električni podizači stakala, kožom presvučeno kolo upravljača i ručica ručnog mjenjača, električno podesivi i grijani retrovizori, ručni klima-uređaj, radio s komandama na kolu električnog progresivnog upravljača, Bluetooth. Stoga možemo reći da su čak i osnovni primjerci dobro opremljeni.
U višim razinama opreme, Kia Picanto donosi, primjerice, 8-inčni LCD centralni zaslon osjetljiv na dodir i kameru za vožnju unatrag (druga i treća razina opreme), potom stražnje parkirne senzore, grijanje prednjih sjedala, automatski klima-uređaj (najbogatiji EX X-Line paket opreme). Kia Picanto s početnim benzinskim motorom i srednjom razinom opremljenosti stoji 16.299 eura. Najbogatiji EX X-Line paket opreme dostupan je uz snažniji benzinski motor, a tako opremljenom Picantu cijena je 18.099 eura.
Ovaj pripadnik mini klase tehnički ima pet sjedala, no valja znati da srednje sjedalo na stražnjoj klupi nije sjedalo pune veličine. Zato se na mnogim mjestima i deklarira kao četverosjed. Picanto je potpuno primjeren za ugodan prijevoz četiri odrasle osobe kroz gradski promet, iako se solidno snalazi i na međugradskim prometnicama. Naravno, to ovisi o onome što zapravo od automobila trebate i očekujete.
Picanto će vam pružiti simpatičan mladenački dizajn, moderne linije i elemente usklađene s ostalim novim modelima tog korejskog proizvođača. Izgleda dinamično, za Kiju prepoznatljiv "tigrov nos" izdvaja ga iz mase automobila na cesti. To je ono čime vozače osvaja na prvi pogled. Na drugi pogled, odnosno nakon određenog vremena korištenja, vozači Picanto obično hvale zbog praktičnosti, lakoće vožnje i posebno parkiranja, niske potrošnje, pouzdanosti. Danas na njega proizvođač daje sedmogodišnje jamstvo. Ukratko, Picantovi vozači ističu da taj automobil nudi odličnu vrijednost za uloženi novac.
Svakako valja istaknuti da u putničkoj kabini ima više prostora nego što se to može zaključiti promatrajući automobil izvana, na što je utjecalo i 240 cm razmaka među osovinama. Kazali smo već, u Picanto bez problema stanu četiri odrasle osobe, ali i 255 litara prtljage. Trebate li, pak, nešto prevesti, stražnja klupa može se preklopiti u omjeru 60:40, čime se iza vozača i suvozača otvara 1010 litara prostora za prtljagu.
Unutrašnjost je ergonomski kreirana, a kvaliteta materijala i završne obrade je uzorna. Većina korištenih materijala mekana je, ugodna na dodir. Ni to zapravo ne treba čuditi, jer Kia je više godina zaredom bila pobjednica u studiji pouzdanosti vozila J.D. Power, dakle bila je najbolja među masovnim proizvođačima automobila u studiji koja se temelji na izvještavanju vlasnika o problemima s njihovim tri godine starim vozilima.
Kad vozač sjedne za multifunkcionalno kolo upravljača simpatičnog Picanta, osjeća se ugodno. Instrumentna ploča pred njim pregledna je i funkcionalna, a sve komande na dohvat su ruke.
Iako početni jednolitreni 3-cilindarski benzinac sa 66 konja ne puca od snage, sasvim je korektan izbor za gradske vozačke izazove. Picanto u toj opciji je iznimno okretan model, koji se odlično snalazi na gradskim prometnicama. Usto, prilično je štedljiv. Slabiji benzinac u prosjeku u kombiniranom režimu vožnje troši 4,4 l/100 km, dok kod snažnijeg valja računati na prosječnu potrošnju od 5,4 litre, također u kombiniranom režimu vožnje.
Picanto je, dakle, gradski automobil koji južnokorejski proizvođač Kia proizvodi od 2003. godine. Na nekim drugim svjetskim tržištima prodaje se, ili se prodavao, pod nazivima Kia Morning (Južna Koreja), Kia EuroStar (Tajvan), Kia New Morning (Vijetnam), Naza Suria ili Naza Picanto (Malezija). Naziv Picanto odnosi se na španjolske i talijanske riječi "picante/piccante", što znači "začinjen".
Prva generacija Picanta temeljila se na skraćenoj platformi Hyundai Getza. Bio je dugačak 349,5 cm, s "hatchback" karoserijom s pet vrata. Nudio se s dva benzinska motora: 1,0-litrenim sa 61 KS i 86 Nm ili 1,1-litrenim sa 65 KS i 97 Nm. U Europi je također bio dostupan 1,1-litreni trocilindrični dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem promjenjive geometrije, koji je raspolagao sa 75 KS. Automatski mjenjač opcijski se nudio uz benzince.
Od samog starta Picanto je bio namijenjen i zahtjevnom europskom tržištu. Kako bi na njemu uspio, od početka je bio bolje opremljen, prije svega elementima koje su europski vozači tražili, poput CD playera s MP3 audioreprodukcijom, klima-uređajem, prednjim i stražnjim električnim podizačima prozora, daljinskim središnjim zaključavanjem i električno podesivim retrovizorima. Danas je aktualna 3. generacija modela, nakon redizajna.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 998 cm3 |
Najveća snaga | 49,3 kw (66 ks) pri 5500 o/min |
Najveći okretni moment | 98 nm pri 3500 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 175/65 r14 |
Dimenzije (d x š x v) | 359,5 x 159,5 x 148,5 cm |
Međuosovinski razmak | 240 cm |
Obujam prtljažnika | 255/1010 l |
Obujam spremnika za gorivo | 35 l |
Prazno vozilo | 935 kg |
Nosivost | 465 kg |
Najveća brzina | 161 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 14,6 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 5,5-5,5 l/100 km |
Jamstvo | 7 godina/150.000 km |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 7 godina |
Cijena | 15.599 eura |