Citroën C3
Najmanji model dolazi s 1,2-litrenim turbo pogonskim motorom, koji se, osim u čistom benzinskom izdanju, nudi i kao mild hibrid. Uvijek je tu snaga od 101 KS. Raspoložive su tri razine opreme, a dodatni odabir za one "najzelenije" je – električni ë-C3

Najnoviji gradski model, sveprisutniji na domaćim cestama
Nema sumnje u to da francuski proizvođači imaju veliko iskustvo u pripremi malih gradskih automobila. Razlog tome svakako su i veliki gradovi koji muku muče s mnogobrojnim automobilima, kao i nedostatku parkirnih mjesta. Tijekom povijesti mogli bismo pobrojiti nekoliko francuskih malih gradskih modela koji su postigli iznimno zapažen prodajni rezultat, bez obzira o kojem proizvođaču govorili.
Jedan od njih svakako je i Citroën C3, čija je povijest dulja od 23 godine, i to tako da je prestala proizvodnja isto tako vrlo uspješnog modela Saxo, a čiji je C3 nasljednik. O tome koliko je C3 popularan dovoljno govore njegovi prodajni rezultati. Naime, C3 je u tih nešto više od dva desetljeća proizvodnje prodan u više od 5,6 milijuna primjeraka, što je vrlo respektabilna brojka, koju od protekle jeseni nastavlja nova, četvrta generacija.
Na početku prodaje novi C3 bio je pripremljen samo u benzinskom izdanju od 100 KS. Riječ je o 1,2-litrenom modelu opremljenom turbom i elektronskim multipoint ubrizgavanjem. Ovaj trocilindraš od 74 kW, odnosno 101 KS, ostvarivih pri 5500 okretaja u minuti, nudi i solidnih 205 Nm okretnog momenta pri 1750 okretaja. Raspoloživ je isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Ove godine ponuda je proširena i mild-hibridnim izdanjem.
I u ovom slučaju, podlogu čini isti benzinski sklop, potpomognut električnim sustavom. Ugrađena je 48V tehnologija, pri čemu se elektromotor snage 21 kW (29 KS) i najvećeg okretnog momenta od 55 Nm napaja iz litij-ionske baterije kapaciteta 0,89 kWh. Ovaj model sa smanjenim emisijama ispušnih plinova dolazi uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Korišteni materijali u putničkoj kabini očekivane su kvalitete. Ne dobiva se tu ništa profinjeno, već ipak nešto grublja plastika, doduše, dosta dobre završne obrade. Putnička kabina solidne je prostranosti za automobil te klase, a vrlo se dobro i vozi. Naravno, primjetne su sličnosti s nekim drugim modelima iz Stellantisove grupacije, pogotovo onim francuskog podrijetla. Tu su, dakako, i udobna sjedala, a udobnosti u prilog ide i poznati Citroënov ovjes s hidrauličnim ublaživačima.
Novi Citroën C3 dulji je od prethodnika svega dva centimetra, s ukupnom dužinom od 401 cm, dok je širina povećana pola centimetra, na 176 cm. Istodobno je novi C3 viši čak 10 centimetara te sada doseže 157 cm visine. Povišena podnica prati novi dizajn, pa je udaljenost od tla povećana na značajnih 19,7 cm. Kod električne izvedbe podnica je ipak nešto niža, s razmakom od 16,3 cm u odnosu na tlo.
Izbora zapravo i nema previše. Na raspolaganju su tri razine opreme – You, Plus i Max. Osnovni model dolazi sa 16-colnim čeličnim naplacima s ukrasnim poklopcima, crnim oblogama blatobrana, šest zračnih jastuka, stražnjim parking senzorima, klima-uređajem, LED Vision svjetlima te head-up zaslonom. Za ovaj model potrebno je izdvojiti 16.490 eura.
Srednja, Plus razina donosi za broj veće kotače, sive detalje na prednjem i stražnjem braniku, audiosustav na 10,25-inčnom središnje postavljenom zaslonu, koji donosi i Mirror Screen, kao i Android Auto te Apple CarPlay, uzdužne krovne nosače, dvobojnu karoseriju, bolja sjedala te upravljač presvučen kožom. Sjedalo vozača podesivo je po visini, vanjski retrovizori su u sjajnoj crnoj boji, a unutrašnjost donosi i dva USB-C priključka za punjenje u drugom redu. Za ovaj model potrebno je izdvojiti 17.900 eura. Riječ je o klasičnom benzincu. Odlučite li se, pak, za hibridnu verziju, budite spremni izdvojiti 21.200 € za istu, Plus razinu opreme.
Točno dvije tisuće eura skuplji je najbogatiji paket opreme – Max. Opremljen je 17-colnim aluminijskim naplacima, 3D LED stražnjim svjetlima te dodatnim ukrasnim elementima eksterijera. Unutrašnjost donosi još bolja sjedala, automatski klima-uređaj, bežično punjenje telefona, kao i kameru za vožnju unatrag.
Serijski, novi C3 dolazi u plavoj boji Monte Carlo. Uz nadoplatu od 250 eura dostupna je bijela Banquise izvedba, dok se za 520 eura može odabrati jedna od triju boja – siva Mercury, crna Perla Nera ili plava Bright. Najskuplja je opcija crvena Elixir boja, za koju je potrebno izdvojiti 650 eura. Smatramo da je izvrstan dodatak paket Grijanje, dostupan za 800 eura. Uključuje grijanje prednjih sjedala, vjetrobranskog stakla i upravljača, kao i svjetla za maglu. Ipak, nedostatak je što se taj paket može naručiti isključivo uz najbogatiji Max paket opreme.
Treća mogućnost pogonskog odabira znači i malu promjenu u samom imenu modela. Naime, odaberete li potpuno električno izdanje, ono se ustvari naziva ë-C3. U tom slučaju dolazi baterija neto kapaciteta 44 kWh te elektromotor od 83 kW / 113 KS. Takva kombinacija trebala bi osigurati realni domet veći od 300 km. Uz DC punjenje od 100 kW, nadopuna s 20% na 80% kapaciteta baterije traje 26 minuta.
Razmišljate li zeleno, budite spremni izdvojiti 25.900 € za ë-C3 u početnom You paketu opreme. Uz nadoplatu od 1600 eura, dobiva se srednji Plus paket opreme, dok je za najbogatiji Max potrebno izbrojati 29.500 eura. Uskoro se očekuje i slabija električna verzija, s baterijom od 30 kWh.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 1199 cm3 |
Najveća snaga | 74 kw (101 ks) pri 5500 o/min |
Najveći okretni moment | 205 nm pri 1750 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 6 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 205/55 r16 |
Dimenzije (d x š x v) | 401,5 x 175,5 x 156,7 cm |
Međuosovinski razmak | 254 cm |
Obujam prtljažnika | 310 l |
Obujam spremnika za gorivo | 44 l |
Prazno vozilo | 1151 kg |
Nosivost | 422 kg |
Najveća brzina | 183 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 10,6 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 5,6-5,7 l/100 km |
Jamstvo | 2 godina |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 12 godina |
Cijena | 16.490 eura |