VW ID.4 čeka potpuna transformacija: Stiže kao električni Tiguan
Volkswagen priprema temeljitu obnovu za svoj najprodavaniji električni crossover. Očekuje se potpuno novi dizajn, unaprijeđena unutrašnjost s fizičkim tipkama i poboljšana MEB platforma

Volkswagen planira veliku prekretnicu za svoj električni crossover ID.4. Prema navodima portala Carscoops, redizajnirani model očekuje se krajem 2026. godine i bit će toliko temeljit da se pozicionira kao izravni električni pandan popularnom Tiguanu.
Dok europsko tržište električnih vozila nastavlja rasti, Volkswagen je pretekao Teslu u regionalnoj prodaji i želi zadržati taj zamah.
Novi dizajnerski jezik za budućnost
Direktor Volkswagena, Thomas Schäfer, rekao je da će ID.4 biti u potpunosti prerađen te da je taj redizajn ključan za usklađivanje modela s budućim dizajnerskim smjerom marke, nazvavši ID.4 njihovim najvažnijim električnim vozilom.
Ažurirani ID.4 slijedit će dizajn uveden s nadolazećim modelima ID.1 i ID.2, razvijen pod vodstvom Andyja Mindta.
Raniji komentari šefa razvoja, Kaija Grunitza, navode da će redizajnirani ID.3 i ID.4 imati "niži i zdepastiji stav".
Unaprijeđena unutrašnjost i poboljšana platforma
Grunitz je također otkrio da će osvježeni ID.3 i ID.4 dobiti potpuno novu unutrašnjost, s većim naglaskom na fizičke prekidače. Čini se da je VW naučio iz svojih pogrešaka te će vratiti okrugli gumb za glasnoću umjesto nepraktičnih klizača na dodir, što će mnogi vozači pozdraviti.
Ispod lima, ažurirani model i dalje će se voziti na MEB platformi, ali u njezinoj poboljšanoj verziji. Dok je sljedeća generacija SSP arhitekture još uvijek nekoliko godina daleko (očekuje se najranije 2028.), poboljšanja motora i baterijskih paketa donijet će dobitke u snazi, dometu i učinkovitosti – sve ključno za održavanje konkurentnosti.
Električni Tiguan
Interno, Volkswagen novi ID.4 naziva "električnim Tiguanom". Ta oznaka mogla bi značiti više od samog tržišnog pozicioniranja. Martin Sander, šef prodaje, marketinga i postprodaje za VW, nedavno je izjavio da će budući električni modeli ponovno dobiti "prava imena", signalizirajući potencijalni odmak od alfanumeričkog sustava naziva "ID.". Rebrendirani ID.4 mogao bi biti dio tog plana.
Jedna od žrtava osvježenja mogao bi biti ID.5, kupe-verzija modela ID.4. Navodno ga VW planira ukinuti, djelomično zbog slabijih prodajnih rezultata. Za razliku od modela ID.4, koji se redovito nalazi među pet najprodavanijih električnih vozila u Europi, ID.5 nije uspio ući ni u top 25 na kontinentu.
Osim nasljednika modela ID.3 i ID.4, VW se priprema i za lansiranje superminija ID.2 te gradskog automobila ID.1, koji stižu 2026., odnosno 2027. godine. U razvoju je i crossover verzija modela ID.2 za 2027., koja će biti prikazana u konceptnom obliku (ID.2 X) na salonu automobila u Münchenu ovog rujna.