Test

Dacia Duster TechRoad 1,3 Tce 150 FAP – Može i do 200 km/h, no kome to treba

📷 foto: autonet.hr
Ivan Cvetković nedjelja, 3. studenog 2019. u 00:00

Specijalna TechRoad serija uz nekoliko detalja privlači, a to prati i bogata serijska oprema kojom Duster postaje vrlo poželjna opcija pogotovo u slučaju ako imate potrebu izlazaka u prirodu ili pak penjanje preko rubnjaka

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1332 cm3 / 150 KS / 200 (197) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 6,1 (6,9) l/100 km / 139 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 142.400 kn (19.243 Eur) / 147.800 kn (19.973 Eur)

Kad pričamo o Daciji svima je prva pomisao na povezanost s Renaultovim modelima, a što je nešto što ovom rumunjskom proizvođaču pod ‘francuskom kapom’ svakako donosi značajnu prednost. Nekad gotovo posrnuli proizvođač vrlo jeftinih modela spasio se kad je Renault tijekom 1999. godine ušao u vlasničku strukturu. Danas, dvadeset godina kasnije Dacia grabi značajnim koracima prema naprijed, a dokaz tome vidimo i u iznimnim rezultatima koje postiže i na vrlo zahtjevnom njemačkom tržištu automobila.

Nama je u ruke došao jedan od svakako najpopularnijih Dacia modela, SUV modela Duster. Kad govorimo o njegovoj uspješnosti na domaćem tržištu dovoljno je spomenuti kako je tijekom prvih devet mjeseci ove godine Dacia peti najzastupljeniji brand, dok je Duster šesti najtraženiji model u Hrvata! Prva generacija Dustera prikazana je prije deset godina, a model koji se trenutačno nalazi u Dacia prodajnim salonima pripada drugoj generaciji koja je nastupila 2017. godine.

Početni Duster za manje od 100 tisuća kuna

Kad govorimo o Dusteru, svakako u prvi dojam pada izniman omjer uloženog i dobivenog. Model koji nudi ‘pošteni komad auta’ za povoljne novce. Naime, Duster je moguće kupiti za manje od 100 tisuća kuna. Mi smo se ovaj puta orijentirali na benzinsku inačicu koja rabi 1,3 litreni turbom opremljeni motor od 150 KS te posebnu TechRoad razinu opreme.

 Spomenimo prvo pogonski stroj. Riječ je modernom agregatu nastalom kao plod suradnje Mercedesa i Renaulta, pa ga susrećemo u vrlo širokom spektru modela. Ne može biti nimalo loše kad je u razvoju nečega sudjelovao Mercedes, a to se ugrađuje u Dacia modele. Kad se nešto razvija za povoljnije modele, a ugrađuje u skuplje, onda ima više prostora za rasprave. U Renault grupaciji navedeni se motor nudi u nekoliko izdanja, a kod Dacie Duster verzija od 150 KS dolazi isključivo uz posebnu TechRoad inačicu. Motor za koji bi neki ustvrdili i kako nije potreban ovakvom automobilu, dolazi u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te pogonom na prednje kotače.

Živahan i razigran 1,3-litreni turbom opremljen benzinac

Ova kombinacija, bez obzira na to što raspolaže vrlo zavidnom maksimalnom snagom, i ima mogućnost postizanja većih brzina bez ikakvih problema, ipak ne tjera na jači pritisak papučice gasa. Najugodnija je vožnja na nižim i srednjim okretajima. Kad okretaji porastu, osim povećanja buke dolazi i do značajnog rasta krivulje koja pokazuje potrošnju goriva. Deklarirana prosječna potrošnja od 6,1 litre na 100 kilometara nije teško uhvatljiva uzmemo li u obzir da smo bez imalo pažnje imali potrošnju tek nešto manju od sedam litara. Pored toga što Duster nije pripadnih visokog društva pa razina zvučne izolacije nije impresivna, povećanju buke u prilog ide i nešto robusniji, ali daleko povoljniji ovjes.

Zahvaljujući činjenici da navedeni motor raspolaže zavidnom količinom okretnog momenta još na nižim okretajima, odnosno 250 Nm već pri 1700 okretaja u minuti, dobivena je iznimna živahnost. Slobodno možemo ustvrditi kako se zahvaljujući ovakvim rezultatima navedena kombinacija bez ikakvog problema može stati uz rame brojnim dizelskim modelima. Slobodno možemo zaključiti kako konjica od 150 grla nije tu da bi se koristila svakodnevno, ali je dobro znati da je na raspolaganju kada ipak postane potreba za njima.

Sprijeda diskovi, straga bubanj kočnice

Bez obzira na sasvim solidnu snagu vozila testni Duster nije namijenjen jurnjavama jasno pokazuje još jedan detalj koji je vidljiv pri bočnom pogledu na vozilu. Iza kotača, koji zbog još dosta prostora do blatobrana ne ostavljaju dojam da su 17-inčni, smještene su disk kočnice promjera 280 mm na prednjoj osovini te 9-inčne bubanj kočnice straga. Solidnih su performansi tijekom normalnog korištenja, a za brzu vožnju ipak bi od koristi bili veći diskovi sprijeda, ali i diskovi straga. Iste kočnice dolaze kod trenutno svih motora u ponudi kod Dustera.

TechRoad izdanje raspoloživo je za sve Sandera, Logana MCV, Lodgya, Dokkera te Dustera, a čini top verziju koja je i stepenicu iznad vrlo dobro prihvaćenih Stepway izdanja, a koje od maloprije nabrojenih modela nije moguće samo na Dusteru. TechRoad verzije prikazane su početkom godine na salonu automobila u Ženevi, a već prvi prodajni rezultati govore kako su u Daciji ponovno napravili dobar potez.

Najbogatija razina opreme

Posebno izdanje TechRoad bazirano je na najbogatijem Prestige paketu opreme, a izvana je prepoznatljivo po 17-colnim aluminijskim naplatcima sa središnjim crvenim dijelom na kojem je srebrni Dacia logo. Dodatan crveni detalj su crte na kućištima retrovizora, dok su vrlo decentne crveno sive crte izvedene s naljepnicama na stražnjim vratima. Dodatni znak raspoznavanja je i natpis TechRoad smješten na stražnjem dijelu prednjih blatobrana, tik do početka prednjih vrata odnosno povrh bočnih žmigavaca.

Crveni detalji krase i putničku kabinu. Na sjedalima i oblogama prednjih vrata susrećemo crvene prošive, dok su na ručkama prednjih vrata, kao i na otvorima ventilacija i obrubu oko ručice mjenjača crveni umetci. U skladu s naljepnicama na stražnjim bočnim vratima, s crvenim i sivim crtama, su i TechRoad presvlake sjedala koje djeluju mladenački, razigrano. Vozaču je na raspolaganju i naslon za ruku, a sve plastike djeluju vrlo čvrsto. Onako kako se očekuje od sirovijeg SUV modela. A dobrom dojmu u prilog ide i kožom presvučen obruč multifunkcijskog upravljača.

U vrhu središnjeg grebena su tri otvora ventilacije kojima se lagano može usmjeriti strujanje zraka, a podno kojih je, na dodir osjetljiv, 7-inčni zaslon multimedijskog sustava Media Nav Evolution s USB konektorom. Sustav je opremljen navigacijom uz Adriatik kartografiju koja uključuje i Hrvatsku. Na korištenje Media Nav Evolution već smo dobrano navikli, pa nam je i snalaženje jednostavno i intuitivno kao i u samim početcima. Dobro je što se možete Bluetoothom spojiti na mobilni telefon s kojeg je moguće reproducirati muziku ili pak isti koristiti za telefoniranje bez korištenja ruku. Dobra opcija za vas, kao vozača, ali ne i najsretnija za onog tko je s druge strane line jer izgleda da mikrofon i nije baš zadnji krik mode. Uostalom, niti se to ne očekuje u ovoj klasi vozila. Automatski klima uređaj je vrlo solidno obavljao svoju zadaći, iako moramo priznati da u vrijeme našeg testa temperature su bile iznimno ugodne pa i nije bilo previše potrebe za njegovo korištenje.

Testni je model s popisa dodatne opreme imao još rezervni kotač, ali i karticu ‘slobodne ruke’ koja omogućava jednostavno ulaženje i izlaženje iz vozila, kao i pokretanje motora, bez potrebe da se kartica vadi iz džepa. Posljednja dodatna stavka s popisa dodatne opreme je metalik boja, a što se sve zajedno dovelo do konačne cijene od 147.800 kuna, čime je i dalje riječ o vrlo dobrom omjeru uloženog i dobivenog.

Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik SUV (2 volumena) s četvorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni benzin (Tce), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi, promjenjivo upravljanje ispušnim ventilima, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo, multipoint ubrizgavanje goriva, sustav Start & Stop, Euro 6Dtemp
obujam 1332 cm3
provrt i hod klipa 72,2 x 81,34 mm
najveća snaga 110 kW (150 KS) pri 5250 o/min
najveći okretni moment 250 Nm od 1700 o/min
specifična snaga 97,1 kW/l (112,6 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge
stražnji ovjes Elastična osovina s programiranim deformiranjem i spiralnim oprugama
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač, 3,3 okretaja
KOČNICE
prednje Ventilirani disk promjera 280 mm
stražnje Bubanj kočnice,  9 inča
oprema ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplatci od lake legure dimenzija 17-inča
pneumatici Dimenzija 215/60 R17 (na testiranom vozilu: Bridgestone Turanza T005)
oprema Rezervni kotač standardnih dimenzija
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4341 x 1804 (s retrovizorima: 2052) x 1693 mm
međuosovinski razmak 2674 mm
trag kotača 1563 / 1570 mm
najmanja udaljenost od podloge 210 mm
prevjesi 842 / 826 mm
krug okretanja 10,14 m
obujam prtljažnika 445/1478 dm3
obujam spremnika za gorivo 50 l
MASE
prazno vozilo 1234 kg
najveća dozvoljena 1762 kg
dozvoljeno opterećenje 528 kg
dozvoljena masa prikolice 650 kg bez kočnice / 1500 kg s kočnicom
specifično opterećenje 11,22 kg/kW (8,23 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 200 km/h (tvornički podatak), 197 km/h (test)
ubrzanje 0 – 100 km/h 10,4 s (tvornički podatak), – s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 7,4 l/100 km (tvornički podatak), 7,7 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km (tvornički podatak), 5,9 l/100 km (test)
u mješovitoj vožnji 6,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,9 l/100 km (test)
prosječna emisija co2 139 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 142.400 kn (19.243 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 147.800 kn (19.973 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 3 godine
pomoć na cesti Dacia pomoć 24h
dodatno Produljeno jamstvo: 5 godina
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Renault Nissan Hrvatska Radnička cesta 47, 10000 Zagreb