DS3: Luksuzni mali crossover SUV prepun profinjenih i šarmantnih detalja
Nema sumnje kako ovaj model privlači mnogo pažnje, a u unutrašnjosti se osjećate kao u ‘pariškom modnom butiku’, ugodno i vrlo važno
Nakon dugog izbivanja DS se krajem 2022. godine vratio u Hrvatsku. Nekadašnji podbrend Citroëna sada je potpuno samostalna marka. Svoje kupce traži među onima koji su za svoj novi auto spremni izdvojiti nešto više. Tako je DS dio takozvanog premium segmenta u kojem se natječe s najjačim proizvođačima prestižnih automobila. Nimalo lak zadatak, no DS tu ima vrlo dobre adute. Pod time svakako mislim na to da svojom profinjenošću, dizajnom i tehničkim rješenjima iznenađuje i oduševljava. Njihov najmanji automobil, DS3 isprobao sam na testu da bi provjerio kakav je. U nastavku testa doznajte je li DS nadrastao ostale francuske proizvođače i može li se smatrati ‘premium klasom’.
DS-a nije dugo bilo u Hrvatskoj pa za početak valja par riječi izdvojiti o njihovoj ponudi. Osim malog gradskog DS3, tu su i kompaktni DS4 i veliki DS7. Svi modeli DS-a su svojevrsni crossoveri ili SUV-ovi. Tijekom ove godine, prema trenutnim najavama očekuje se i električno izdanje srednjeg modela - DS4.
Malen, a istovremeno i velik
DS3 je predstavljen prije pet godina, nekada se zvao DS3 Crossback, a nedavno je redizajniran i dodatak Crossback je nestao iz naziva. Riječ je o gradskom SUV crossoveru vrlo atraktivnog dizajna. Itekako se ističe na cesti i tjera ljude da za njim ‘okreću glave’. Dizajneri ovog automobila su zaista potrudili učinili ga upečatljivim skladnim oblikom. Tu je i niz zanimljivih detalja poput upadljivih okomitih dnevnih svjetala, upečatljive maske hladnjaka ili kvaka na vratima koje izlaze čim vozač (s ključem u ruci ili džepu) priđe automobilu.
S dužinom od 4,12 metara DS3 formalno spada u klasu malih SUV-ova B segmenta, među njene najmanje predstavnike. No, ne doima se tako malenim kad stojite pored njega, a prvenstveno zbog ‘kompliciranog i intenzivnog’ dizajna koji daje dojam da se radi o automobilu više klase. Jednostavnije rečeno, DS3 izgleda mnogo profinjenije od tipičnih predstavnika klase SUV-ova B-segmenta.
Interijer je također jedinstveno dizajniran i ući u njega je pravo osvježenje u usporedbi s većinom drugih automobila koje dobivam na test. DS3 ni malo ne skriva da ‘želi biti’ drugačiji i mnogo luksuzniji od onoga na što su ljubitelji auta navikli u vozilima ove klase. Unutrašnjost je jako profinjena, rekao bih, izuzetno plemenita. U DS-u tvrde da je sve to inspirirano pariškim luksuzom, a kad uđete u auto lako im je povjerovati u tu tvrdnju. Da Chanel ili Dior rade automobile unutrašnjost bi im vjerojatno izgledala ovako nekako.
Detalji stvarno čine razliku
Fascinira pozornost koju su u DS-u posvetili detaljima. Dovoljno je pogledati samo bočne otvore za ventilaciju, ili pak one u sredini koji su izuzetno elegantno i originalno ukomponirani s tipkama. Ili pak, tipke oko ručice mjenjača. Sve ovo je ‘Très Chic’, rekli bi Francuzi. Također, unutrašnjost je puna fine kože s ukrasnim šavovima. Ona je na sjedalima, armaturnoj ploči, upravljaču, na panelima vrata... Kvaliteta svih materijala je besprijekorna, a takav dojam odaje i kvaliteta izrade.
U suprotnosti s ovim luksuzom, originalnim dizajnom i posvećenosti detaljima je činjenica da auto ima i nekoliko prilično nepraktičnih rješenja. Ono koje zahtijeva najviše navikavanja su tipke za upravljanje prozorima smještene na središnjoj konzoli između sjedala. Možda su u DS-u misli da je ovo originalno rješenje, no praktično svakako nije.
Solidan prtljažnik za ovu klasu vozila
Ono što još malo smeta je određen osjećaj klaustrofobije na stražnjim sjedalima. Mjesta za koljena nema u obilju, što je bilo i za očekivati s obzirom na male dimenzije. No, dodatno tom osjećaju pridonosi i pogled kroz stražnji bočni prozor koji je ograničen osebujnim oblikom prozora i zvučnicima postavljenima točno u vidnom polju. Ono na što se ne mogu žaliti je prtljažnik koji je s 350 do najviše 1050 litara obujma sasvim u redu za auto ovih dimenzija.
Ono po čemu se DS ne razlikuje od većine drugih aktualnih automobila je činjenica da se u čitavoj toj ekstravaganciji na prednjim armaturama ipak najviše ističe dodirni zaslon. On je dijagonale 10,3 inča i u njemu se ‘skriva’ infotainment s novim operativnim sustavom. On je prilično bogat funkcijama, relativno jednostavan za korištenje te radi brzo i ‘glatko’. Pohvalno je da, za razliku od mnogih drugih aktualnih modela, DS3 ima i mnogo fizičkih tipki kojima se izravno može pristupiti važnim funkcijama auta.
Poznato benzinsko srce
Iako je čitav automobil poprilično spektakularan, njegov pogon to nije. Riječ je o 1,2-litrenom trocilindričnom benzincu koji svoj posao obavlja u nizu Citroëna, Peugeota, Opela... Sa 130 KS je ovo najsnažniji motor koji se nudi u ovom autu. Naime, kupci mogu još odabrati slabiji benzinac sa samo 100 KS i dizel sa 130 KS. U kombinaciji s ovako ekskluzivnim modelom 130 KS se na papiru doima kao premala snaga, no u praksi je sasvim dovoljna. Tako DS3 s 1,2 tone nije previše težak automobil.
Motor je među najboljim trocilindrašima na tržištu kada je u pitanju uglađenost, tišina i mirnoća rada ali i odaziv na gas. Tu je i mala potrošnja, na testu mi je DS3 u prosjeku trošio 6,7 litara benzina na 100 kilometara u kombiniranoj vožnji te malo više od 7,2 litara u gradu.
Za one koji cijene udobnost
Iznad svega DS3 je vrlo ugodan za vožnju. Ovjes je jasno namješten da bi prije svega bio udoban, a sportske ambicije su u drugom planu. Kada pretjerate auto će relativno rano početi podupravljati, a karoserija će se malo više naginjati. Ipak, lagao bih da kažem da DS3 nije nimalo zabavan u vožnji. Može svakako pružiti malo adrenalina na zavojitim cestama, no to mu nije primarno. Prije svega je stvoren da bude udoban. A općem osjećaju komfora znatno pomaže i besprijekorna zvučna izolacija.
DS3 je svakako ‘jako drugačiji’ od prosjeka, prvenstveno svojim izgledom i dizajnerskim rješenjima. Privlači mnogo pažnje, a u unutrašnjosti se osjećate kao u ‘pariškom modnom butiku’, ugodno i vrlo važno. Ima nekoliko nedostatka, no sve u svemu radi se o odličnom malom SUV-u za one koji žele mnogo više od prosjeka.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | hatchback s petera vrata, i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | benzinski redni, 3 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, multipoint ubrizgavanje goriva, turbopunjač s intercoolerom, Euro 6d |
obujam | 1199 ccm |
najveća snaga | 96 kW (130 KS) pri 5500 o/min |
najveći okretni moment | 230 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 80,1 kW/l (108,4 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | Mc-Pherson |
stražnji ovjes | Poluneovisna osovina |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi 283 mm |
stražnje | Diskovi 249 mm |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Aluminijski |
pneumatici | Michelin Pilot Alpin 5 dimenzija 215/55 R18 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4118 x 1791 x 1536 mm |
međuosovinski razmak | 2558 mm |
krug okretanja | 10,2 m |
obujam prtljažnika | 350 l / 1050 l |
obujam spremnika za gorivo | 44 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1180 kg |
najveća dopuštena masa | 1700 kg |
nosivost | 520 kg |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 201 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 9,2 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u mješovitoj vožnji | 6,0 l/100 km (6,7 l/100 km na testu) |
prosječna emisija CO2 | 135 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 42.398 eura (bez dodatne opreme 41.114 eura) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 6 godina |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | DS Asistencija |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
C Automobil Import d.o.o.. Kovinska ulica 5, Zagreb |