Test

Hyundai i30 1.0 T-GDi Premium Plus - Koreanac njemačkog štiha

📷  foto: Saša Lisjak, autonet.hr
Goran Topić četvrtak, 3. kolovoza 2017. u 00:00

Hyundai je treću generaciju svog kompaktnog hatchbacka, odnosno konkurenta svim članovima ovog itekako kompetitivnog segmenta predstavio prošle jeseni u Parizu. Sada je ovaj model napokon stigao i na naše tržište te je pokazao ono što ga možda i najbolje opisuje: naime, novi je i30, čini se, njemački automobil

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 998 cm3 / 120 KS / 190 (185) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,0 (7,5) l/100 km / 115 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 154.990 kn (20.945 Eur) / 169.080 kn (22.848 Eur)

Trenutni i30 je treća generacija ovog automobila. Podsjetimo se, prvi je stigao 2007. i predstavljao je jeftiniji izbor za kupce koji su htjeli automobil kompaktne klase, a za etabliraniju konkurenciju nisu imali dovoljno novca. Dizajnom je i30 također ponešto zastajao kao i kvalitetom materijala i izrade. Druga generacije, koja je na tržište stigla 2012. u potpunosti je dobila naklonost medija i javnosti kao ozbiljan izazivač Golfu, Focusu, Astri i sl, no još uvijek s pojedinim jasnim zaostacima u odnosu na njih.

Novi, treći i30 je čini se rame uz rame s dojučerašnjim vodećim modelima ovog segmenta. Posebno ako u obzirom uzmemo testirani model. Naime, i30 je sada skladnog i modernog dizajna iznutra i izvana, poprilično je bogato opremljen još od prvog paketa, može se pohvaliti naprednim sustavima i tehnologijom, a pokreću ga štedljivi motori i sasvim se pristojno ponaša na cesti pa s pravom možemo reći kako se radi o jednom od možda i boljih europskih kompaktnih automobila. Kažemo "europskih" jer je glavni i odgovorni za dizajn hvaljeni Peter Schreyer, za razvoj vozila je bio zadužen hyundaijev razvojni centar u njemačkome Rüsselsheimu, a proizvodi se u češkim Nošovicama.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Dizajn novog i30 je značajno elegantniji i skladniji od prethodne generacije te automobil djeluje osjetno zrelije i ozbiljnije nego što je to bio slučaj ranije. Posebno je pohvalan dizajn prednjeg kraja na kojem se ističu markantna svjetla, maska motora i duboko kućište svjetala za dnevnu vožnju... Stražnji dio automobila je nešto suzdržaniji, onako njemački, no opet predstavlja velik korak naprijed u odnosu na prethodnika.

Unutrašnjost je pak još nekoliko puta bolje osmišljena i dizajnirana od odlične vanjštine. Hyundai i30 se uistinu istaknuo na ovom području pa materijali i izrada djeluju vrlo kvalitetno ne samo na pogled, već i na dodir. Nemamo razloga sumnjati da će isto vrijediti i nakon višegodišnje upotrebe, a to vrijedi i za kožne presvlake sjedala. Vozačevo okruženje je moderno uređeno i ergonomski dobro osmišljeno, solidno opremljeno i vrlo intuitivno osmišljeno pa će vrijeme navikavanja biti vrlo kratko, a treba pohvaliti i preglednost te moderniju grafiku instrumentne ploče.

Klasični prekidači nisu sasvim nestali, no manje ih je. Stvar je to ukusa i navike, ali nama se ovakvo rješenje čini optimalno između zadržavanja praktičnosti korištenja i jednostavnosti uređenja.

Nadalje, i30 je standardnih dimenzija za ovaj segment (4340 x 1795 x 1455 mm) koje su nešto veće od onih prethodne generacije, a međuosovinski mu razmak iznosi 2650 mm. Prostora u putničkoj kabini će biti dovoljno i za prijevoz petero odraslih putnika, premda smo na stražnjoj klupi očekivali malo više mjesta pa za dulja putovanja ne preporučamo više od dva putnika.

Prtljažnik je više no solidnog obujma i osjetno je narastao u odnosu na raniji te sada nudi zapreminu od 395 l, a preklapanjem naslona stražnje klupe (60:40, sa središnjim otvorom) obujam raste na 1301 dm3. Prostora za ostavu manjih predmeta ima sasvim dovoljno, obujam manjih pretinaca je zadovoljavajući, a dodajmo i da naslon krije središnji naslon za ruke s držačem za limenke.

Serijska i dodatna oprema

Hyundai i 30 je na našem tržištu dostupan s pet paketa opreme, a testirani je model bio opremljen paketom Premium Plus, odnosno najbogatijim paketom koji zadovoljava doista sve potrebe kupaca automobila ovog segmenta pa i puno više od toga. Da ne nabrajamo sve detalje kao što su sedam zračnih jastuka, ABS, ESP, automatska 2-zonska klima i sl, recimo da je ovaj i30 opremljen sustavom AEB, odnosno sustavom automatskog kočenja s mogućnošću prepoznavanja pješaka (još od prvog paketa), potom tu su sustav za upozorenje na vozilo u mrtvom kutu (BSD), zadržavanje vozila u voznoj traci (LKAS) te kameru za vožnju unatrag s parkirnim senzorima...

Infotainment je također na sasvim zadovoljavajućoj razini uz središnji 8-inčni zaslon, navigaciju te više-funkcijski upravljač, a recimo i kako se ispred mjenjača u prostoru za ostavu manjih predmeta nalazi i mjesto za indukcijsko punjenje mobilnog telefona. Kao zamjerku navodimo činjenicu da uz dva električno pomična sjedala, retrovizore i prozore samo vozačev prozor dolazi s funkcijom automatskog spuštanja. Zar nije već standard odavno viši od toga?

Na kraju ovog odlomka dotaknimo se dodatne opreme koju su činili tek metalik boja i panoramski krovni prozor. Za prvu je stavku potrebno izdvojiti 3.200, a za drugu 7.500 kn prije obračuna PPMV-a. Time je konačna cijena testiranog Hyundaija porasla za 14.090 kn.

Motor i prijenos

Testirani je automobil pokretao 1,0-litreni benzinski turbo motor uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Radi se o pogonskom stroju snage od 88 kW, odnosno 120 KS te najvećeg okretnog momenta od 175 Nm. S obzirom da testirani i30 teži oko 1200 kg jasno je da će ovaj 3-cilindrični motor biti sasvim dovoljan za svakodnevnu "obiteljsku" upotrebu, no glavni razlog njegove ugradnje je veći stupanj ekonomičnosti, no pri visokim okretajima ta značajka "leti ravno kroz prozor".

Naime, najveći okretni moment je dostupan između pohvalnih 1500 i 4000 o/min, a najveću snagu će te dobiti tek pri 6000 o/min. Dakle, u normalnoj svakodnevnoj vožnji, u pravilu prilikom ubrzavanja naći će te se u situaciji da nastojite nadomjestiti manjak obujma visokim okretajima pa će potrošnja brzo narasti na razinu koja dovodi u pitanje odabir ovako malenog motora. S druge strane, ako će te u pravilu voziti polako, dobra je prilika da će te se približiti tvorničkim vrijednostima kada je riječ o potrošnji.

Primjera radi, nama se tijekom testa prosječna potrošnja u gradskim uvjetima vožnje kretala oko 8,5 l/100 km, dok je na otvorenoj cesti bila osjetno bliže tvorničkim podacima s oko 5,5 l/100 km. Dodajmo i kako je mjenjač zadovoljavajuće precizan i ne odveć dugog hoda ručice, dok se prijenosnim omjerima također nema što prigovoriti pa upravljanje ovim vozilom nije zahtjevan posao kako u gradu tako i na otvorenim cestama.

Za upravljačem

Krenimo redom. Pronaći optimalan položaj za upravljačem testiranog automobila je izuzeto lagan posao, posebno kada u obzir uzmemo da je sjedalo vozača električno podesivog položaja s memorijom pozicije uz podešavanje naslona u lumbalnom dijelu. Usput i sjedalo suvozača je podesivo prema visini. Nadalje, sjedala su udobna i solidno drže tijela vozača i suvozača pa i dulja putovanja ne bi trebala predstavljati nikakav problem. Veliki plus im je i činjenica da su opremljena sustavima grijanja i hlađenja što uvijek dobro dođe, ovisno o vremenskim uvjetima.

Vrijeme navikavanja na korištenje raznih on-board sustava je vrlo kratko, a preglednost izvan vozila je dobra. Svakako će pri manevriranju od pomoći biti parkirni senzori te kamera za vožnju unatrag, kao i sustav upozorenja na bočni promet otraga. Rekli smo već da je motor tihog i uglađenog rada, a kada tome dodamo odličnu izolaciju i optimalno podešen ovjes, razina buke i vibracija unutar automobila je na pohvalno niskoj razini.

Testirani i30 je zadovoljavajuće živahan i agilan automobil. Suradnja mjenjača i motora je dobra, a činjenicu malog obujma ovog 3-cilindričnog pogonskog stroja nadoknađuju viši okretaji, no tada, kako smo već rekli, pati potrošnja. Pohvalan je široki raspon okretaja u kojem je dostupan najveći okretni moment, a vrijedi reći da čak i pri višim okretajima motor ne proizvodi preveliku buku.

Nadalje, testirani i30 je pokazao kako zavoje i bržu vožnju njima obavlja "obiteljski". Konkretnije, iskorak u odnosu na prethodnika s novim Multilink ovjesom je osjetan, no smatramo da je nešto mekši nego što bi bilo poželjno, a razlog za to je vjerojatno želja za većim komforom. Ipak, treba reći da su hyundaijevi stručnjaci odradili dobar posao. Sportski doživljaj za upravljačem ionako nije glavni adut testiranog automobila, što je jasno s obzirom na njegovu svrhu i ugrađeni motor.

Ipak, radi se o vozilu koje je opremljeno dovoljno preciznim upravljačem, relativno laganom s masom manjom od 1200 kg, šasija mu je osjetno čvršća od prethodnika, a kočnice su na razini zadatka. Kada tome dodamo i možda najnapredniji i najbogatiji sigurnosni paket u klasi, jasno je da je testirani i30 1.0 T-GDi Premium Plus vrlo siguran obiteljski automobil, a to mu je ionako puno važnije.

I na kraju...

Testirani i30 je automobil koji zasigurno zaslužuje palac gore. Nismo ljubitelji malih motora, no realno, oni će vam dati ono što se od njih očekuje ukoliko se držite određenih pravila vožnje. Ako niste pobornik tih pravila ili zaboravite da bi ih se trebali pridržavati preporučamo veće pogonske strojeve, mada ovome stvarnih zamjerki nema, uzmemo li u obzir koja mu je stvarna namjena. Sve ostalo spada u vrh segmenta, a to svakako nije jeftino.

Naime, testirani Hyundai i30 1.0 T-GDi Premium Plus stoji ukupno 169.080 kn, odnosno 22.848 Eura, a s obzirom na razinu opremljenosti smatramo kako je riječ o primjerenoj cijeni u odnosu na konkurenciju. Drugim riječima, dosta je, ali nije previše. Ipak je novi i30 automobil koji se pred europskom i japanskom konkurencijom nema čega sramiti. Dapače, u mnogo čemu ne samo da spada uz bok s njima, već je u nekim stavkama i bolji.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,30
MOTOR
konstrukcija 3-cilindrični redni benzinski (Kappa), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, izravno ubrizgavanje goriva, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, sustav promjenjivog upravljanja ventilima (D-CVVT), 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6
obujam 998 cm3
provrt i hod klipa 71,0 x 84,0 mm
omjer kompresije 10,0 : 1
najveća snaga 88 kW (120 KS) pri 6000 o/min
najveći okretni moment 171 Nm između 1500 i 4000 o/min
specifična snaga 88,2 kW/l (120,2 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri I 3,62; II 1,96; III 1,29; IV 0,97; V 0,77; VI 0,64; hod unazad 3,70; diferencijal 4,27
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Višedjelna osovina s dvostrukima ramenima, teleskopski amortizeri, i spiralne opruge
upravljač S nazubljenom letvom, električni servoojačivač (MDPS), prijenosni omjer 13,4 : 1, 2,57 okretaja
KOČNICE
prednje Ventilirani disk promjera 288 mm
stražnje Puni disk
oprema ABS, BAS, EBD, ESP, Hil-Holder, AEB (sustav autonomnog kočenja)
KOTAČI
naplaci Aluminijski naplaci dimenzija 7,0J x 17
gume Dimenzija 225/45 R 17 (na testiranom vozilu: Michelin Primacy 3)
oprema Rezervni kotač pune dimenzije s alu-naplatkom
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4340 x 1795 x 1455 mm
međuosovinski razmak 2650 mm
trag kotača 1559 / 1567 mm
najmanja udaljenost od podloge 140 mm
prevjesi 905 / 785 mm
krug okretanja 10,6 m
obujam prtljažnika 395 / 1301 dm3
spremnik za gorivo 50 l
MASE
prazno vozilo 1194 kg
najveća dozvoljena 1800 kg
dozvoljeno opterećenje 606 kg
dozvoljeno opterećenje krova 80 kg
dozvoljena masa prikolice 600 kg bez kočnice / 1200 kg s kočnicom
specifično opterećenje 13,6 kg/kW (10,0 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 190 km/h (tvornički podatak), 185 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 11,1 s (tvornički podatak), 11,3 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 5,8 l/100 km (tvornički podatak), 8,5 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km (tvornički podatak), 5,5 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,0 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test)
autonomija u gradu 862 km (tvornički podatak), 588 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1087 km (tvornički podatak), 909 km (test)
prosječna emisija co2 115 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 154.990 kn (20.945 Eur) / testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 169.080 kn (22.848 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 5 godina / bez ograničenja broja prijeđenih km
pomoć na cesti Hyundai mobilno jamstvo
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Hyundai Hrvatska Zagrebačka cesta 33, 10360 Sesvete