Test

Land Rover Discovery 2.0D SD4 HSE - Najbolje za vašu obitelj

📷 foto: Saša Lisjak
Goran Topić srijeda, 13. rujna 2017. u 00:00

Službeno peta, no ustvari treća generacija landroverovog modela Discovery odnedavno je dostupna i na našem tržištu. Ovaj poznati i cijenjeni SUV je najavljen kao vozilo koje će utjeloviti samu bit svoje marke i prvenstveno obiteljskim kupcima ponuditi idealno rješenje za najrazličitije potrebe

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1999 cm3 / 241 KS / 207 (200) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 6,4 (9,0) l/100 km / 165 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 686.585 kn (91.545 Eur) / 775.594 kn (103.413 Eur)

Ako treba odrediti temelj na kojoj počiva moderni Land Rover kao marka onda je možda najtočnije reći kako je to upravo model Discovery. Naime, prva generacija ovog modela na tržišta je stigla 1989, a u osnovi je bila riječ o automobilu koji se trebao suprotstaviti jeftinijim japanskim 4x4 modelima uz koje je tadašnji Range Rover izgledao prestaro i preskupo. Istini za volju, bilo je određenih grešaka i problema s tim modelom, no njegova štedljivija motorizacija, robusnost, praktičnost te svrsishodnost privukle su velik broj poklonika u vrijeme kada su Europu i svijet počeli osvajati MPV-ovi.

U godinama koje su slijedile Discovery je prodan u preko 1,2 milijuna primjeraka, a osnovna se formula gotovo i nije izmijenila. Samo su sastojci osjetno poboljšani. Petu generaciju Discoveryja Land Rover je najavio kao najbolji obiteljski SUV na svijetu, a kako se s tim očekivanjem nosio testni model, pročitajte u nastavku.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Krenimo redom, krenimo izvana. Dizajn novog Discoveryja je, za ovu marku nesklonu većim vizualnim promjenama, u osnovi temeljito dorađen i predstavlja značajan odmak od ranijih modela. Ono što je vrlo pozitivno je to što Discovery sada izgleda znatno modernije i atraktivnije od prethodnika što će svakako privući nove kupce, no u isto je vrijeme uspio zadržati obiteljsku prepoznatljivost. Cijenit će to i novi i stari kupci jer dizajn Land Rovera je njegov zaštiti znak više nego što je to slučaj kod dobre većine svjetskih proizvođača automobila sklonijih češćim izmjenama i estetskim eksperimentima.

Robusno, snažno, odmjereno i veliko prve su asocijacije koje vam padaju na pamet kada ugledate Discovery, no s novim značajkama i nešto modernijim linijama taj bi model ustvari možda mogli opisati kao simpatičnog diva. To je, pretpostavljamo, upravo ono što su u Land Roveru i htjeli jer ovo je danas prije svega jedan obiteljski automobil koji, uz privlačan dizajn i dojam luksuza, mora ulijevati osjećaj sigurnosti.

Interijer će se prije svega moći pohvaliti velikom ponudom prostora te visokom kvalitetom izrade i materijala. Unutrašnjost u osnovi dobro balansira između funkcionalnosti i luksuza, no pomalo joj nedostaje rafiniranosti u odnosu na njemačku konkurenciju. Možda je i tu riječ, kao kod vanjštine, o ciljanoj izvedbi koja prvenstveno mora ostati "muška" jer takav je Land Rover. Ipak, za cijenu i segment htjeli bi smo, primjerice, vidjeti u potpunosti digitalnu instrumentnu ploču i sl, a cijeli interijer bi se trebao doimati skupljim, posebnijim…

Nova konstrukcija je omogućila rast međuosovinskog razmaka, a time i ponude prostora unutar putničke kabine, u koju će se zahvaljujući opcijskom trećem redu sjedala moći smjestiti sedmero putnika. Sprijeda i u drugom redu sjedala o ponudi prostora ne treba previše trošiti riječi, no svakako treba spomenuti onu u trećem redu sjedala. Naime, kada se drugi red pomakne prema naprijed te kada se usprave njegovi nasloni u trećem redu ostaje prostora i za odrasle putnike.

Uz više prostora, svaki red je viši od prethodnog pa je time osjećaj putovanja znatno ugodniji nego u većini konkurentnih modela. Inače, sva preklopiva sjedala se lako podižu i spuštaju pa upravljanje s njima nije nikakva gnjavaža. Također, interijer krije više većih pretinaca i mjesta za ostavu manjih premeta pa će čak i putnici u trećem redu imati svaki po jedan pretinac. Ovisno o trenutnoj konfiguraciji sjedala, Discovery će ponuditi zapreminu prtljažnika od 258, 1137, odnosno, u slučaju preklapanja drugog reda sjedala, 2406 dm3.

U prtljažniku se nalazi i prekidač putem kojeg možete upravljati visinom podvozja te si time olakšati utovar, a tu je i električno pomični poklopac prtljažnika. Vrijedi spomenuti i električno spustivu klupicu u prtljažniku na kojoj se pod zaštitom otvorenog poklopa prtljažnika (petih vrata) možete odmoriti, presvući blatnjavu odjeću i obuću nakon trekkinga ili čime se već bavite u slobodno vrijeme.

Serijska i dodatna oprema

U nabrajanje sve standardne opreme se nećemo upuštati s obzirom da je riječ o trećem od četiri paketa opreme jednog Discoverya. Dakle, radi se o bogato opremljenom vozilu, no možemo spomenuti elemente poput 10-inčnog središnjeg zaslona, InControl Touch Pro sustava s navigacijom, audio sustava Meridian Sound System (380W) s 10 zvučnika i subwooferom, kamere za vožnju unatrag, prednjih i stražnjih parkirnih senzora, tempomata, limitatora, upozorenja prilikom promjene vozne trake, 2-zonske klimatizacije, sjedala obloženih zrnatom kožom i električnim podešavanjem prednjih sjedala u 12 smjerova s memorijom vozačkog sjedala, LED prednjih svjetala, električno sklopivih i grijanih retrovizora s osvjetljenjem pristupa, ISOFIX priključaka na suvozačkom sjedalu, drugom i trećem redu sjedala…

Pored bogate standardne, testirani je automobil imao i bogatu opcijsku opremu čija ukupna cijena iznosi 67.841 kn (prije obračuna PPMV-a). Redom, tu su boja vanjštine Santorini Black (8.145 kn), 21-colni alu naplaci Style 1012 (14.275 kn), treći red sjedala (12.945 kn), zatamnjena stakla (3.673 kn), električno podesivi upravljač u četiri smjera (3.255 kn), Activity Key (3.255 kn) kao i Cold Climate paket s grijanim vjetrobranskim staklom i mlaznicama vjetrobranskog stakla, grijanim upravljačem te grijanim prednjim i stražnjim sjedalima (7.980 kn).

Svaka čast prethodno navedenom, no posebno vrijednim dodatkom smatramo Capability paket koji uključuje prijenos s dva stupnja (visoki/niski omjer), sustav Terrain Response 2 i elektroničko nadzirani zračni ovjes, a za što je sve zajedno potrebno izdvojiti 14.313 kn.

Motor i prijenos

S novim Discoveryem u ponudu su se vratili 4-cilindrični motori, a testni je primjerak pokretala njegova najsnažnija izvedba. Mnogi koji su pitali, pošteno su se iznenadili kada im je rečeno da testirani automobil pokreće 2,0-litreni 4-cilindrični dizelski motor. Što i ne treba pretjerano čuditi s obzirom da u prethodnoj generaciji najmanji motor bio 2,7-litreni TDV6, a oni koji su se zatekli u samom vozilu nisu na prvu vjerovali da je jedan 4-cilindraš sposoban s takvom lakoćom pokrenuti automobil težak 2166 kg (ovaj se model temelji na aluminijskoj konstrukciji Range Rovera Sport).

Dakle, testirani i odlični 4-cilindrični pogonski stroj razvija snagu od 177 kW, odnosno 241 KS pri 4000 o/min te najveći okretni moment od 500 Nm koji je dostupan već pri 1500 o/min. Tvornički podaci kažu kako će Discovery s tim motorom ubrzati do 100 km/h za 8,3 s, no dojam je i bolji, a sve to uz mješovitu potrošnju od 6,3 l/100 km. Dakako, stvarna potrošnja je nešto viša i naš se prosjek u konačnici kretao oko 9,0 l/km što smatramo odličnim, jer smo većinu kilometara odradili u gradu.

Nešto "lakša noga na gasu" i više otvorene ceste taj su prosjek mogli osjetno smanjiti, no stvarno je odličan osjećaj biti prvi na svakom semaforu s jednim Discoveryjem. Također, treba reći kako je putno računalo na otvorenoj cesti uz poštivanje ograničenja brzine pokazivalo potrošnju između 4 i 5 l/100 km.

Svakako se trebao osvrnuti i na standardni (u cijeloj ponudi) 8-stupanjski ZF-ov automatski mjenjač koji će vozaču ponuditi običan i sportski način rada te mogućnost ručnog prebacivanja stupnjeva prijenosa putem ručica na upravljaču samo u sportskom ili u oba spomenuta načina rada. U svakom slučaju, mjenjač odlično surađuje s ostatkom pogonskog sklopa, izmjene su gotovo neprimjetne i više no zadovoljavajuće brze, prijenosni omjeri su solidno podešeni, a ovisno o vlastitim preferencijama te stilu vožnje vozač će brzo ustanoviti koji mu način njegova rada više odgovara.

Za upravljačem

Prije svega, Discovery će svojim vozačima ponuditi uistinu povišeni položaj sjedenja kakav i dolikuje terenskim vozilima, a ne onaj "šminkerski SUV-ovski" gdje ste tek nešto više smješteni nego u običnim automobilima. Lakši ulazak i izlazak iz vozila je omogućen automatski podesivom visinom ovjesa, a kokpit je prostran i pregledan te su sve komande, odnosno svi prekidači na svojim mjestima. Pronaći optimalan položaj za upravljačem električno podesivog kuta i dubine je prava sitnica, a sjedala su prostrana i udobna i na najdužim putovanjima.

Preglednost van vozila je solidna za jedan ovako veliki automobil, no u pomoć će uvijek priskočiti parkirni senzori te odlična kamera za vožnju unatrag koja se može pohvaliti i vrhunskom noćnom slikom. Vrijedi spomenuti i vrlo nisku razinu buke i vibracija unutar putničke kabine što se podjednako može zahvaliti relativno tihom motoru, odličnom ovjesu i vrhunskoj izolaciji pa se, kada svemu dodamo spomenutu ponudu prostora i dojam vrlo kvalitetne izrade, unutrašnjost testiranog modela pokazala kao vrlo ugodno okruženje za vrijeme putovanja.

Iako je novi Discovery osjetno lakši od prethodnika, njegova karakteristična vozna svojstva se u osnovi nisu promijenila. Drugim riječima, ovo je veliki automobil koji se i vozi upravo onako kako od njega i očekujete i kako se u osnovi i nadate da hoće. Konkretnije, radi se o vozilu koje mora zadovoljiti dvije svrhe, odnosno svojim vlasnicima ponuditi komfor, udobnost i sigurnost na cesti te vrhunske off-road sposobnosti van asfalta.

Dakle, ne možete očekivati agilnost običnog osobnog automobila i karoserija se u zavojima pri nešto bržoj vožnji očekivano značajnije naginje, no s obzirom na visinu podnice te ukupnu visinu i masu ovog vozila to je sasvim normalno i ne predstavlja značajniji problem. Discovery je vozilo za uživanje i cruising, a ne za jurcanje iako će lako iznenaditi neupućene u njegove mogućnosti. U ovu priču treba dodati precizan upravljač i snažne kočnice pa vozne karakteristike automobila na asfaltu možemo ocijeniti kao više no zadovoljavajuće s obzirom na spomenuto, a automobil će vas na vrijeme upozoriti koliko može podnijeti.

Ono što mu je svakako ogroman adut je motor koji odlično pristaje modernom obiteljskom vozilu te čini optimalan izbor. Također, motor u suradnji s mjenjačem i upravljačem odlično odrađuje situacije poput uključivanja u promet, pretjecanja, naglih ubrzavanja i sl. pa je kontrola koju Discovery omogućuje svom vozaču za svaku pohvalu.

Kako i dolikuje jednom Land Roveru, Discovery će imati što za reći i van asfaltiranih prometnica mada je sasvim jasno da velika većina vlasnika neće pred njega postavljati izazovnije zadatke od seoskog makadama na putu do vikendice ili kakvog izletišta. Takvi izazovi su za testni, a i svaki drugi Discovery, dječja igra jer je riječ o vozilu sa stalnim pogonom na sva četiri kotača, podnicom visine 283 mm s podesivom visinom ovjesa, s prilaznim kutom od 34, odlaznim od 30° te automobilu koji može "zaroniti" do dubine od 90 cm...

Povrh svega navedenog tu je i odlični Terrain Response 2 s pet načina rada, uključujući i automatski, putem kojih vozač može prilagoditi rad motora, mjenjača, središnjeg diferencijala i ovjesa ovisno o podlozi, a tu je i spomenuti elektroničko nadzirani zračni ovjes. Dakako, vozaču će na pomoći stajati i cijeli niz drugih sustava koji će mu biti od ruke na cesti i van nje poput sustava Hill Descent Control i sl.

Da, s ovim automobilom zabava je zajamčena i na mjestima na koja se mnogi ne usude zaći. Šteta što će tako biti i s većinom vlasnika Discoveryja... Dodajmo još i da se ispod prtljažnika s donje strane podvozja nalazi rezervni kotač od lake legure smanjenih dimenzija, dok je onaj punih dimenzija dostupan u dodatnoj opremi.

Za rekreativce - Activity Key

Discovery će vam izaći u susret i kad ga više ne trebate, kad stignete na odredište. Naime, narukvica Activity Key (u testnom vozilu dodatna oprema u vrijednosti 3.255 kn) može zamijeniti ključ što omogućuje korisnicima da se bezbrižno bave raznim aktivnostima, uključujući i plivanje te ostave ključ unutar vozila, a ne da brinu hoće li ga putem izgubiti. Za vrijeme korištenja ove narukvice standardni se ključ deaktivira i nije aktivan do ponovnog otključavanja narukvicom pa je time opasnost od krađe dodatno smanjena.

I na kraju...

Svakako je došlo vrijeme da se osvrnemo i na cijenu testiranog automobila. Naime, Discovery 2.0D SD4 s paketom opreme HSE stoji 686.585 kn, no kada mu dodamo navedenu opcijsku opremu u vrijednosti od 67.841 kn i prilagodimo PPMV cijena testiranog automobila raste na 775.594 kn, odnosno 103.413 Eura. Osnovno pitanje kod cijene, ukoliko raspolažete spomenutim iznosom i spremni ste ga izdvojiti na automobil, je vrijedi li dotično vozilo toliko? Mišljenja smo da vrijedi.

Naime, riječ je o istinskom Land Roveru, najboljem Discoveryju do sada, modernom i poprilično rafiniranom, a mogli bi smo reći i karizmatičnom modelu čija je vožnja prava uživancija. Dakako, ništa nije savršeno pa tako ni Discovery, no sve ono što ovaj automobil nudi od svog imidža pa sve preko pogonskog sklopa, prostranosti, kvalitete i do zadnjeg elementa bogate standardne i dodatne opreme čini ga odličnim izborom kako za obiteljske kupce tako i za one ostale kojima će s lakoćom zadovoljiti veliku većinu potreba i zadataka koji se pred njega postave. Za one koji uistinu imaju potrebe za off-road sposobnostima Discovery je možda i najbolji izbor na tržištu.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik SUV (2 volumena) s petorim vratima i 7 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka  
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni dizel (Ingenium Sd4), postavljen naprijed uzdužno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, aluminijska glava i blok motora, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 2 turbopunjača, međuhladnjak, Start & Stop, Euro 6
obujam 1999 cm3
provrt i hod klipa 84,0 x 92,4 mm
omjer kompresije 15,5 : 1
najveća snaga 177 kW (241 KS) pri 4000 o/min
najveći okretni moment 500 Nm pri 1500 o/min
specifična snaga 88,5 kW/l (120,6 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Stalni pogon na sva četiri kotača, automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes Dvostruka ramena, elektronički nadzirani zračni ovjes (dodatna oprema)
stražnji ovjes Integral link osovina, elektronički nadzirani zračni ovjes (dodatna oprema)
upravljač Progresivni električni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom
KOČNICE
prednje Ventilirani disk promjera 360 mm
stražnje Ventilirani disk promjera 350 mm
oprema ESP, ABS, BAS, EBD, TCS, Hill-Holder, Hill Descent Control, AEB, RSC, GAC, TMPS, TSA
KOTAČI
naplaci Aluminijski naplaci dimenzija 9,5J x 21
gume 275/45 R 21 (na testiranom vozilu: Continental Cross Contact)
oprema Rezervni kotač
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4970 x 2073 (s retrovizorima: 2220) x 1846 mm
međuosovinski razmak 2923 mm
trag kotača 1692 / 1686 mm
najmanja udaljenost od podloge 283 mm
kutevi prilazni 34,0° / odlazni 30° / prijelazni 27,5°
krug okretanja 12,7 m
obujam prtljažnika 258 / 1137/ 2406 dm3
spremnik za gorivo 77 l (AdBlue: 18 l)
MASE
prazno vozilo 2166 kg
najveća dozvoljena 3130 kg
dozvoljeno opterećenje 964 kg
specifično opterećenje 12,2 kg/kW (8,9 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 207 km/h (tvornički podatak), 200 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 8,3 s (tvornički podatak), 8,6 s (test)
ubrzanje 80 - 120 km/h 6,0 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 7,7 l/100 km (tvornički podatak), 11,5 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 5,6 l/100 km (tvornički podatak), 6,5 l/100 km (test)
mješovita vožnja 6,4 l/100 km (tvornički podatak), 9,0 l/100 km (test)
autonomija u gradu 1000 km (tvornički podatak), 670 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1375 km (tvornički podatak), 1185 km (test)
prosječna emisija co2 165 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 686.585 kn (91.545 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 775.594 kn (103.413 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 3 godine / 100.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Wallis Adria Strojarska cesta 20, 10000 Zagreb