Britanski EV startup Forseven prvi automobil izbacit će na tržište krajem ovog desetljeća

Startup koji je okupio poveći broj zaposlenika Jaguar Land Rovera pokušati će bivšem poslodavcu i njegovim konkurentima uzeti dio tržišnog kolača

Autonet.hr ponedjeljak, 5. veljače 2024. u 20:54

Električni automobili automobilsku industriju uvelike su približili tehnološkoj, sve češće slušamo o startupima koji pokušavaju ući u auto industriju i postati nova Tesla. Forseven je nešto drugačija priča, jer cilja na luksuzni segment te u svojim redovima ima veterane industrije iz Jaguar Land Rovera.

Malo ćemo pričekati

Proizvodnja automobila vrlo je dug i kompleksan proces, to nam je svima prilično jasno, stoga nije čudno kako Forseven planira svoje modele prodavati tek krajem ovog desetljeća. Zašto onda uopće pišemo o njima, kad je između nas i prvog Forsevena na cesti oko 5 godina? Sasvim legitimno pitanje, na koje je odgovor jednostavan: riječ je o startupu koji cilja na luksuzni segment, sastoji se od vrlo iskusnih ljudi te ima financijsku podršku moćne investicijske tvrtke. Ta tvrtka je CYVN Holdings, investicijska tvrtka iz Abu Dhabija koja među ostalim ima poveći ulog u kineskom proizvođaču električnih vozila Nio. CYVN Holdings je prošle godine mnogo uložio i u Gordon Murray Technologies, tvrtku poznatog dizajnera Mclarena F1, jednog od najpoznatijih hiperautomobila svih vremena.

Gordon Murray i njegov GMA T.50
Gordon Murray i njegov GMA T.50

Upravo Gordon Murray Technologies stvorio je iStream platformu i proizvodnu tehnologiju, koju će Forseven koristiti za svoje automobile. iStream je tehnološki jedna od najnaprednijih baterijskih platformi, koja nudi nisku masu uz vrlo visoku čvrstoću. Ekološka komponenta također je vrlo izražen dio iStream platforme, korištenjem recikliranih ugljičnih vlakana i ostalih materijala iStream obećava smanjenje emisija CO2 i stvaranje manje otpada pri proizvodnji. Što je osobito impresivno je da iStream nudi do dvostruko viši baterijski kapacitet u odnosu na konkurenciju, uz istu ili nižu masu.

Osnova iStream platforme
Osnova iStream platforme

Ekipa s iskustvom

Kao što smo već kazali, ekipa koja sačinjava Forseven sadrži više članova JLR grupe, od kojih je najzvučnije ime Nick Collins, bivši izvršni direktor programa vozila u JLR-u, koji se Forsevenu pridružio na poziciji izvršnog direktora. Drugo zvučno ime iz JLR-a jest dizajner Alister Whelan, koji je nakon JLR-a kratko radio za Nio, da bi u konačnici svoj dom pronašao u Forsevenu. Osim izvršnog direktora i dizajnera, među važnijim bivšim JLR-ovcima je Graham Wilkins, koji je u Forsevenu dobio ulogu potpredsjednika odjela inženjeringa. Ovo je samo dio iskusnog tima koji je Forseven okupio, stoga možemo biti sigurni kako ovdje nije riječ o još jednom Startupu sastavljenom od ljudi koji imaju entuzijazam, no ne i znanje te iskustvo da naprave značajni utisak na tržište.

Nick Collins, izvršni direktor Forsevena
Nick Collins, izvršni direktor Forsevena

Prodaja bez posrednika

Forseven je kao svoju misiju, ako je vjerovati njihovoj web stranici, uzeo posvećivanje održivosti, zbog čega će vjerojatno preuzeti DTC model prodaje, odnosno izravnu prodaju kupcima, bez salona i posrednika na koje smo navikli s većinom proizvođača. Nestašica u poluvodičkoj industriji te duge liste čekanja u auto salonima koje je ista uzrokovala dokaz su da je vrijeme da se određeni ustaljeni procesi u auto industriji promijene, te bi Forseven mogao biti predvodnik novog vala, male revolucije koja će postaviti nove standarde auto industrije.