Britanska tvrtka elektrificira kultne terence Land Rovera

Britanska tvrtka Inverted udahnjuje novi život legendarnim Land Rover Series I, II i III modelima, pretvarajući ih u električna vozila uz zadržavanje originalnog šarma i terenskih sposobnosti

Autonet.hr utorak, 6. svibnja 2025. u 18:07
📷 Foto: Inverted
Foto: Inverted

Teško je zamisliti veći kontrast od klasičnih Land Rover Series I, II i III modela u usporedbi s modernim električnim vozilima. No, upravo taj spoj nespojivog ostvaruje britanska tvrtka Inverted Automotive, specijalizirana za pretvaranje ovih legendarnih terenaca u električna vozila, čuvajući pritom njihov prepoznatljiv dizajn.

Naime, originalni Series I, II i III modeli proizvodili su se između 1948. i 1985. godine, a pokretali su ih 4-, 6- i 8-cilindrični benzinski i dizelski motori. Britanski stručnjaci za elektrifikaciju uklanjaju te motore i umjesto njih ugrađuju baterijski paket kapaciteta 62 kWh. Baterija je pametno podijeljena između prednjeg i stražnjeg dijela vozila kako bi se postigla optimalna raspodjela mase, ključna za vozne karakteristike, posebno na terenu.

"Ovi Land Roveri su predivni, ikonični strojevi. Ali budimo iskreni, ne želi se svatko boriti s čokom hladnog jutra ili udisati ispušne plinove koji ulaze u kabinu. Naše elektrificirane verzije čuvaju sve ono što ljudi vole kod ovih klasika, čineći ih zabavnijima, pouzdanijima i beskrajno upotrebljivijima“, izjavio je osnivač Inverteda, Harry Millington.

📷 Foto: Inverted
Foto: Inverted

Kako izvještava Carscoops, srce ovog električnog sustava čini jedan elektromotor snage 160 KS i impresivnih 900 Nm okretnog momenta. To je dovoljno da ovi, sada već prilično stari terenci, ubrzaju do „stotke“ za respektabilnih 8 sekundi. Zanimljivo je da je zadržan originalni prijenosnik koji besprijekorno surađuje s elektromotorom, nudeći i dalje spore i brze hodove prijenosa te mogućnost zaključavanja diferencijala, što osigurava zadržavanje izvornih terenskih sposobnosti.

Iz Inverteda navode da njihovi električni Land Roveri mogu prijeći skoro 200 km s jednim punjenjem. Iako se to čini skromnim u usporedbi s dosegom modernih električnih automobila, valja imati na umu da vlasnici ovakvih klasika rijetko koriste svoje ljubimce za svakodnevnu vožnju.

Baterija inače podržava punjenje izmjeničnom strujom snage 6.6 kW (Type 2 priključak) te brzo punjenje istosmjernom strujom snage 60 kW, što omogućuje punjenje od 20% do 80% kapaciteta za oko 38 minuta. Dodani su i moderni elementi poput Eco, Traffic i Off-Road načina vožnje te novi električni servo upravljač za lakše manevriranje.

Kao i kod mnogih drugih projekata konverzije klasičnih automobila na električni pogon, ni Invertedov paket nije jeftin. Cijene kreću od prilično visokih 175.000 eura, no dobra je vijest da ta cijena uključuje i nabavu samog donorskog vozila.