Mazda6 CD184 AT Takumi Plus - Može li bolje?
S najbogatijim paketom opreme, najsnažnijim dizelskim motorom, automatskim mjenjačem i izgledom koji nas ostavlja bez daha, testirana Mazda6 je toliko impresivna da bi smo teško mogli poželjeti neku drugu limuzinu njezine klase
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 2191 cm3 / 184 KS / 220 (218) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,1 (6,6) l/100 km / 133 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 327.626 kn (44.246 Eur) / 335.541 kn (45.315 Eur) |
Mazda6 treće generacije nije odveć nov automobil na europskim cestama. Predstavljena je još 2012, no ovoga je puta priča ispala nešto drukčije jer japanski dizajn koji obično brzo zastarijeva, u slučaju aktualne Mazde6 fantastično podnosi godine. Uz to, tehnički je ovo i dalje jedan od najnaprednijih automobila u segmentu.
Od svog dolaska na tržišta, Mazda6 je već tri puta blago osvježena, a sada je pred nama izvedba kakva je hrvatsku premijeru imala na prošlogodišnjem ZG Auto Show-u. Riječ je o tehnički i estetski unaprijeđenom modelu koji će, kako nam izgleda, još dugo vladati među japanskim obiteljskim limuzinama. Ovom smo prilikom testirali najsnažniju i najopremljeniju trovolumensku izvedbu koja bez problema može stati uz bok daleko skupljim njemačkim konkurentima, istini za volju i dalje neprikosnovenim vladarima ovog segmenta.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Mazda je donekle skromna kada se radi o facelift edicijama njihovih modela. No, ako je nešto estetski uspješno, razloga za veće promjene ionako nema. Stoga će malo tko na brzinu prepoznati aktualnu “Šesticu” koju će izvježbanom oku otkriti kromirani elementi ispod prednjih svjetala te još poneka sitnica na vanjštini (testirani je primjerak imao vrlo zanimljivu masku hladnjaka u boji Gunmetal). Tako je ovo i dalje lijep i elegantan automobil koji se svojim izgledom može šepuriti gdje god se s njime pojavimo.
U unutrašnjosti je promjena nešto više, a u osnovi obuhvaćaju nova sjedala, nove materijale i znatno višu razinu opremjenosti. Prostranost, u automobilu međuosovinskog razmaka od 2830 mm doista nije upitna i, slobodno to možemo reći, Mazda6 je mogla biti i kraća od svojih 4870 mm. Vozač je okružen pametno raspoređenim elementima kokpita u visoko razrađenoj ergonomiji, dok se Head-up zaslon brine da pogled uvije ostane na cesti. Prostranost na stražnjoj klupi je iznimna, uz 984 mm mjesta za koljena putnika. Od velikih dimenzija karoserije profitirao je i prtljažnik koji zaprima 480 dm3.
Serijska i dodatna oprema
U više nego li bogatoj paleti izvedbi Mazde6, testirani automobil predstavlja vrh ponude limuzinske karoserije. I kao takav, paket Takumi Plus ne samo da je najbogatiji u paleti već i nudi doista sve što bi vam srce moglo poželjeti. Ovaj je paket opreme nastao kao svojevrsni “premum” izbor za Mazdu6 te je od do sada uobičajeno najbogatijeg izbora (Revolution Top) skuplji za 11.500 kn (bez trošarine).
Uz očekivan popis sigurnosnih sustava koji uključuje 6 zračnih jastuka i 2 ISOFIX priključka te sustav nadzora nad pritiskom u pneumaticima, tu je i sustav autonomnog kočenja pri malim brzinama s funkcijom prepoznavanja pješaka.
Dakako i razmaženi će doći na svoje jer paket Takumi Plus donosi detalje poput sjedala presvučenih smeđom napom, obloge na prednjoj armaturi i vratima od materijala Ultra Suede (tkanina koja izgleda kao brušena koža), umetaka od japanskog Sen drva na vratima i prednjoj armaturi, crne obloge stropa, električno pokretanog krovnog otvora, LED unutrašnjeg osvjetljenja, lijevanih 19-colnih naplataka, CD playera (!), navigacije sa SD karticom (serijski u svim izvedbama Mazde6), LED svjetala, ventiliranih prednjih sjedala, 8-inčnog zaslona infotainment sustava, Head-up zaslona, sustava Top View Monitor s 4 kamere za pregled u 360°, radarskog tempomata…
I, kao da nekome ovo ne bi bilo dovoljno, testirani je automobil imao i nekoliko detalja dodatne opreme koja je njegovu konačnu cijenu povisila za 7.915 kn. Tu spadaju siva metalik boja Machine, gumena obloga (“kadica”) za prtljažnik, zaštita ruba prtljažnika te podni tepisi Luxury.
Motor i prijenos
SCR katalizator, viši omjer kompresije i unaprijeđena učinkovitost izgaranja tek su neke od novosti koje donosi mazdin 2,2-litreni Common Rail koji sada zadovoljava stroge propise Euro 6d-TEMP. Riječ je o moćnom pogonskom stroju najveće snage od 184 KS i okretnog momenta od velikih 445 Nm pri 2000 o/min koji se sjajno slaže s ovom velikom i luksuznom limuzinom.
Uvjerljiva ubrzanja i međuubrzanja tek su dio priče o pogonsko-prijenosnom sklopu koji bez imalo napora pokreće ovaj automobil, neskromne mase od 1561 kg (ipak, za okvire klase i dimenzije to je itekako razumna vrijednost). Konačno, iznenađujuće su niske vrijednosti potrošnje goriva koja je tijekom ovog testa iznosila samo 7,5 l/100 km u gradu te 5,9 na otvorenoj cesti. Uz automobil sposoban dostići najveću brzinu od 218 (proizvođač: 220) km/h te koji će iz mirovanja do 100 km/h ubrzati za 9,3 (9,0) sekunde, ovo su doista niske vrijednosti potrošnje. Još jednom, Mazda nam je predstavila koliko je napredna tehnika koju ugrađuju u svoje automobile.
A, da se radi o modelu koji je već podosta godina na tržištu možda će nam najbolje otkriti upravo mjenjač testirane Mazde6. Naime, u današnjem svijetu visokosofisticiranih automatika te u ovoj klasi automobila uobičajeniji bi bio automatik sa sedam ili devet stupnjeva prijenosa. No, Skyactiv-Drive se doista solidno snalazi u svim situacijama i sa svojih 6 stupnjeva, a snažan motor s obiljem okretnog momenta uspješno će riješiti sve nepredviđene situacije.
Uz to, ovaj je mjenjač opremljen polugama uz upravljač za ručne izmjene što sa šest stupnjeva prijenosa i ima smisla. Naime, praksa je pokazala da uz više stupnjeva na raspolaganju ručne izmjene naprosto gube smisao jer je teško pratiti u kojem se stupnju nalazite, a razlike među prijenosnim omjerima, posebno kod 9-stupanjskih mjenjača ionako postaju premale.
Za upravljačem
Kada sjednete za upravljač obiteljskog automobila, dobro je znati da se nalazite u kruženju maksimalne sigurnosti. Naime, Mazda je za najnovije osvježenje svoje “Šestice” pripremila bogat sigurnosni paket koji je, uz još neke detalje opreme, serijski kroz cijelu paletu ovog modela. Za početak, kako ne bi smo trebali skidati pogled s ceste, tu je serijski Head-up zaslon koji projicira osnovne parametre vezane uz vožnju, dok se za svaki pad koncentracije vozača u gradu brine sustav automatskog kočenja, upotpunjen mogućnošću prepoznavanja pješaka.
No, sigurnosti neće doprinijeti tek napredni elektronički sustavi potpore vozaču već i ponajprije pametno osmišljena geometrija ovjesa koja jamči sigurnost i stabilnost u svim uvjetima vožnje, a uz dobro pogođene pneumatike i u svim vremenskim uvjetima. Kočnice testirane Mazde6 CD184 AT Takumi Plus vro dobro odrađuju svoj zadatak, a cijeli je automobil precizan i poslušan na upravljaču te nudi dosta povratnih informacija s podloge.
Također, relativno duga karoserija ima dobru longitudinalnu stabilnost, a pri brzim će nam prolascima kroz zavoje jasno pokazati gdje se nalaze njezine granice. Uz pažljivo postavljanje vozila pri ulasku u zavoj, ovo će brzo postati automobil s kojim se doista može uživati u vožnji. Uostalom, od Mazde manje nismo niti očekivali.
I na kraju…
Mazda je s ovim modelom pred nas stavila još jedan fantastičan obiteljski automobil koji predstavlja užitak za oko, za vozača, ali i za putnike. U vožnji Mazdom6 CD184 AT Takumi Plus tako će podjednako uživati svi, u okruženju maksimalnog komfora i sigurnosti, dok će se bogata i napredna oprema pobrinuti da to iskustvo protekne upravo onako kako ste zamišljali. Doista, ovo je jedan od rijetkih automobila kojima nikako, ali baš nikako, ne uspijevamo pronaći zamjerku.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | Limuzina (3 volumena) s četvorim vratima i 5 mjesta za putnike |
koeficijent otpora zraka | Cd = 0,295 |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni diesel (Skyactiv-D), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru (ispušni ventili ispunjeni natrijem), 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ispušnim ventilima, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail s Piezo-brizgaljkama, 1 dvostupanjski trubopunjač promjenjive geometrije, sustav Start & Stop (i-Stop), regeneracija energije kočenja (i-ELOOP), filter ispušnih čestica (DPF), SCR katalizator, ulje 6,0 l, Euro 6d-TEMP |
obujam | 2191 cm3 |
provrt i hod klipa | 86,0 x 94,3 mm |
omjer kompresije | 14,4 : 1 |
najveća snaga | 135 kW (184 KS) pri 4500 o/min |
najveći okretni moment | 445 Nm pri 2000 o/min |
specifična snaga | 61,6 kW/l (84,0 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač (Skyactiv-Drive) sa 6 stupnjeva prijenosa i mogućnošću ručne izmjene |
prijenosni omjeri | I 3,49; II 1,99; III 1,45; IV 1,00; V 0,71; VI 0,60; hod unazad 3,99; diferencijal 3,80 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator promjera 24,2 mm i pomoćni okvir |
stražnji ovjes | Višedjelna osovina, s uzdužnim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator promjera 17 mm i pomoćni okvir |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač, 2,81 okretaja, prijenosni omjer 15,5 : 1 |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk promjera 297 mm |
stražnje | Puni disk promjera 278 mm |
oprema | ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder, el. parkirna kočnica s funkcijom Auto Hold, sustav autonomnog kočenja pri malim brzinama s funkcijom prepoznavanja pješaka |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 7,5J x 19 |
pneumatici | Dimenzija 225/45 R 19 (na testiranom vozilu: Toyo Snowprox S954 M+S) |
oprema | Komplet za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4870 x 1840 (s retrovizorima: 2090) x 1450 mm |
međuosovinski razmak | 2830 mm |
trag kotača | 1595 / 1585 mm |
najmanja udaljenost od podloge | 165 mm |
prevjesi | 950 / 1085 mm |
krug okretanja | 12,0 m |
obujam prtljažnika | 480 dm3 |
spremnik za gorivo | 62,2 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1561 kg |
opterećenje osovina | 61,5% / 38,5% |
najveća dozvoljena | 2200 kg |
dozvoljeno opterećenje | 639 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 100 kg |
dozvoljena masa prikolice | 730 kg bez kočnice / 1800 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 11,6 kg/kW (8,5 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 220 km/h (tvornički podatak), 218 km/h (test) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 9,0 s (tvornički podatak), 9,3 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA (NEDC) | |
u gradu | 5,9 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,5 l/100 km (tvornički podatak), 5,9 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 5,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,6 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 1054 km (tvornički podatak), 829 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1382 km (tvornički podatak), 1054 km (test) |
prosječna emisija CO2 | 133 g/km (WLTP: 152 g/km) |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 327.626 kn (44.246 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 335.541 kn (45.315 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 3 godine / 100.000 km |
na boju | 3 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | MES (Mazda Europe Service) 24h |
dodatno | Produženo jamstvo |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Mazda Motor Croatia Hektorovićeva 2, 10000 Zagreb |