Mercedes B 200 d - Dobra alternativa za SUV-ove s odličnim dizelašem
B-klasa je vrlo dobar, koristan i razuman automobil u svakom pogledu. Odličan motor dokazuje da dizelaši nisu zaslužili tretman kakav prema njima ima automobilska industrija
Mercedes B-klase nje jedan od istaknutijih modela Mercedesa. Kompaktni monovolumen spada u vrstu koja ‘izumire’ i prema najavama iz Mercedesa ne bi trebao dobiti nasljednika jer kupci preferiraju SUV modele. No B-klasa još uvijek nije ‘za baciti’. Ovaj automobil je pametno koncipiran, prostran i trebao bi se svidjeti onima koji žele više mjesta nego u A-klasi, a nisu ljubitelji automobila SUV-koncepcije. Kakav je veći brat A-klase provjerio sam testom modela B 200 d, verzije iz sredine ponude ovog modela s dizelskim motorom.
B-klasa izvana nije automobil koji oduzima dah. Teško bih nazvao ovu ‘uvećanu A-klasu’ atraktivnim automobilom, no daleko od toga da loše izgleda. Monovolumeni, jednostavno, nisu auti ‘za oko’, a Mercedes je iz ovoga izvukao najviše koliko je mogao i još sve digao na malo višu estetsku razinu atraktivnim AMG Line paketom opreme i velikim naplacima od 19 inča.
'Mala' B-klasa
Atraktivan dizajn unutrašnjosti B-klasa dijeli sa svojim manjim bratom, a to izgleda vrlo uvjerljivo, dojmljivo, prestižno i visokotehnološki zahvaljujući rješenju s dva praktično spojena zaslona od kojih je jedan za instrumente, a drugi dodirni infotainment zaslon s odličnim MBUX sustavom. On je uzoran po praktično svemu i vrlo jednostavan za korištenje.
‘Mala’ B-klasa se u unutrašnjosti potpuno ugleda na veće i prestižnije modele Mercedesa i po kvaliteti izrade i kvaliteti materijala, koja je besprijekorna za ovu klasu vozila. Ima mnogo materijala mekih na dodir, maštovitih ukrasnih detalja posvuda, a posebno bih pohvalio i ambijentalnu rasvjetu koja noću osjetno podiže dojam u unutrašnjosti.
Prostranost uz dobar položaj sjedenja
Prostranost B-klase je uzorna, s obzirom na kompaktne dimenzije, te ovaj automobil vrlo lako može obavljati zadaće praktičnog obiteljskog vozila. B-klasa je pametno koncipirana iznutra, udobna i stvarno praktična. Povišen položaj sjedenja kao u SUV-ovima znači udobniji ulazak i izlazak iz vozila i komfornije sjedenje na dužim putovanjima. Sigurno je da nećete imati poteškoća udobno se smjestiti za upravljačem ovog auta, a prednja sjedala zaslužuju samo pohvale u pogledu držanja tijela u zavojima i udobnosti.
Posebno je pohvalna preglednost iz B-klase, nešto što je danas uglavnom boljka novih automobila. Vozač i suvozač imaju obilje prostora sprijeda, isto kao i putnici straga za glavu, koljena i stopala. Prtljažnik s 445 litara nije nešto posebno velik za ovu klasu automobila, no optimalno je iskoristiv zahvaljujući ravnim površinama.
Poželjan dizelaš
Motor testirane B-klase još je jedan dobar pokazatelj što će vozači izgubiti u bliskoj budućnosti ako se nastavi masovno izbacivanje dizelaša iz ponude. Odličan je to stroj i idealno pristaje B-klasi koja uz njega u vožnji ostavlja posebno upečatljiv dojam. Dvolitreni dizel nije nešto posebno snažan sa 150 KS niti ima neki ogromni okretni moment (320 Nm), no sve to je i više nego dovoljno za B-klasu koja se uz pomoć ovog motora i automatskog mjenjača s osam stupnjeva i dvostrukom spojkom spremna pružiti dojmljive performanse. Oko osam sekundi do 100 km/h i velika maksimalna brzina od 219 km/h dovoljno govore o tome.
Motor je vrlo uglađen zato što svoj maksimalan moment konstantno isporučuje od 1400 do 3200 o/min, pokrivajući tako gotovo cijeli raspon okretaja što vožnju čini vrlo ugodnom, a međuubrzanja uvjerljivima čak i kada se nađete u ‘krivom’ stupnju prijenosa. Za razliku od nekih dizelaša, ovaj motor svoju snagu isporučuje vrlo linearno, a ne u jednom velikom naletu kada se turbopunjač uključi. Osim toga motor je izuzetno uglađen u radu te nema iritantnih vibracija niti nemirnog rada pri hladnom startu. Osim toga, motor nikada ne nije previše glasan.
Stabilna u zavojima
Osamstupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom radi tipično za takve mjenjače, u više stupnjeve prebacuje munjevito dok je za prebacivanje u niži stupanj potrebno malo više pričekati, no daleko do toga da je i to sporo. Osim toga izuzetno je komforan u radu i kada se vozite nježno neprimjetan. Na testu sam ostvario prosječnu potrošnju od točno 5,6 l/100 što je i više nego u redu.
Što se voznih karakteristika tiče B-klasa apsolutno blista kada su u pitanju monovolumeni i tu je na tragu A-klase. Izuzetno je stabilna u zavojima i vrlo neutralna uz minimalna naginjanja karoserije. ESP reagira prilično kasno (ali na vrijeme) te tako dodatno omogućava dosta zabave u vožnji. Ipak, ne previše, jer ovo je monovolumen kod kojeg je udobnost ipak u prvom planu. B-klasa je impresivno nježna na lošijim cestama, odlično filtrira neravnine, a tu joj ne smetaju čak ni ogromni 19-inčni kotači kakvima je bio opremljen testni automobil. Kratke poprečne neravnine ipak se osjete, no daleko od toga da je B-klasa pritom neugodna, odnosno nešto posebno neudobna.
Nije Mercedes za svakog
Na kraju ne smijem zaboraviti na cijenu. Ona je, kao kod svih Mercedesa, prilično visoka - 58.240 eura. Ipak, u ovom testnom automobilu ima čak desetak tisuća eura dodatne opreme. Činjenica je da to jako podiže cijenu, no pitanje je bi li automobil ostavio jednako dobar dojam bez nje.
Sve u svemu B-klasa je vrlo koristan i razuman automobil u svakom pogledu. Odličan motor dokazuje da dizelaši nisu zaslužili tretman kakav prema njima ima automobilska industrija. Mnogo prostora i vrhunske vozne osobine dodatan su ‘šlag na tortu’.
Tehnički podaci
oblik | kompakt s petera vrata, i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, common rail ubrizgavanje goriva, turbopunjač s intercoolerom, Euro 6d |
obujam | 1950 cm3 |
najveća snaga | 110 kW (150 KS) pri 3400 o/min |
najveći okretni moment | 320 Nm pri 1400 o/min |
specifična snaga | 56,4 kW/l (76,9 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | MacPherson |
stražnji ovjes | Multilink |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi 305 mm |
stražnje | Diskovi 276 mm |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Aluminijski |
pneumatici | Continental WinterContact TS 860 S, dimenzija 225/40 R19 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4419 x 1797 x 1562 mm |
međuosovinski razmak | 2729 mm |
krug okretanja | 11 m |
obujam prtljažnika | 445/1530 l |
obujam spremnika za gorivo | 43 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1505 kg |
najveća dopuštena masa | 2055 kg |
nosivost | 540 kg |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 219 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 8,3 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u mješovitoj vožnji | 5,4 l/100 km (tvornički podatak) |
prosječna emisija CO2 | 143 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 58.240 eura (bez dodatne opreme 48.304 eura) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine |
protiv prohrđavanja | 30 godina |
pomoć na cesti | Mercedes-Benz Service24h |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Star Import d.o.o. - Kovinska 5, Zagreb |