Test

Mercedes B 200 d - Dobra alternativa za SUV-ove s odličnim dizelašem

Ivan Cvetković srijeda, 28. veljače 2024. u 15:35

B-klasa je vrlo dobar, koristan i razuman automobil u svakom pogledu. Odličan motor dokazuje da dizelaši nisu zaslužili tretman kakav prema njima ima automobilska industrija

Mercedes B-klase nje jedan od istaknutijih modela Mercedesa. Kompaktni monovolumen spada u vrstu koja ‘izumire’ i prema najavama iz Mercedesa ne bi trebao dobiti nasljednika jer kupci preferiraju SUV modele. No B-klasa još uvijek nije ‘za  baciti’. Ovaj automobil je pametno koncipiran, prostran i trebao bi se svidjeti onima koji žele više mjesta nego u A-klasi, a nisu ljubitelji automobila SUV-koncepcije. Kakav je veći brat A-klase provjerio sam testom modela B 200 d, verzije iz sredine ponude ovog modela s dizelskim motorom.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković


B-klasa izvana nije automobil koji oduzima dah. Teško bih nazvao ovu ‘uvećanu A-klasu’ atraktivnim automobilom, no daleko od toga da loše izgleda. Monovolumeni, jednostavno, nisu auti ‘za oko’, a Mercedes je iz ovoga izvukao najviše koliko je mogao i još sve digao na malo višu estetsku razinu atraktivnim AMG Line paketom opreme i velikim naplacima od 19 inča.

'Mala' B-klasa

Atraktivan dizajn unutrašnjosti B-klasa dijeli sa svojim manjim bratom, a to izgleda vrlo uvjerljivo, dojmljivo, prestižno i visokotehnološki zahvaljujući rješenju s dva praktično spojena zaslona od kojih je jedan za instrumente, a drugi dodirni infotainment zaslon s odličnim MBUX sustavom. On je uzoran po praktično svemu i vrlo jednostavan za korištenje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

‘Mala’ B-klasa se u unutrašnjosti potpuno ugleda na veće i prestižnije modele Mercedesa i po kvaliteti izrade i kvaliteti materijala, koja je besprijekorna za ovu klasu vozila. Ima mnogo materijala mekih na dodir, maštovitih ukrasnih detalja posvuda, a posebno bih pohvalio i ambijentalnu rasvjetu koja noću osjetno podiže dojam u unutrašnjosti.

Prostranost uz dobar položaj sjedenja

Prostranost B-klase je uzorna, s obzirom na kompaktne dimenzije, te ovaj automobil vrlo lako može obavljati zadaće praktičnog obiteljskog vozila. B-klasa je pametno koncipirana iznutra, udobna i stvarno praktična. Povišen položaj sjedenja kao u SUV-ovima znači udobniji ulazak i izlazak iz vozila i komfornije sjedenje na dužim putovanjima. Sigurno je da nećete imati poteškoća udobno se smjestiti za upravljačem ovog auta, a prednja sjedala zaslužuju samo pohvale u pogledu držanja tijela u zavojima i udobnosti.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Posebno je pohvalna preglednost iz B-klase, nešto što je danas uglavnom boljka novih automobila. Vozač i suvozač imaju obilje prostora sprijeda, isto kao i putnici straga za glavu, koljena i stopala. Prtljažnik s 445 litara nije nešto posebno velik za ovu klasu automobila, no optimalno je iskoristiv zahvaljujući ravnim površinama.

Poželjan dizelaš

Motor testirane B-klase još je jedan dobar pokazatelj što će vozači izgubiti u bliskoj budućnosti ako se nastavi masovno izbacivanje dizelaša iz ponude. Odličan je to stroj i idealno pristaje B-klasi koja uz njega u vožnji ostavlja posebno upečatljiv dojam. Dvolitreni dizel nije nešto posebno snažan sa 150 KS niti ima neki ogromni okretni moment (320 Nm), no sve to je i više nego dovoljno za B-klasu koja se uz pomoć ovog motora i automatskog mjenjača s osam stupnjeva i dvostrukom spojkom spremna pružiti dojmljive performanse. Oko osam sekundi do 100 km/h i velika maksimalna brzina od 219 km/h dovoljno govore o tome.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković


Motor je vrlo uglađen zato što svoj maksimalan moment konstantno isporučuje od 1400 do 3200 o/min, pokrivajući tako gotovo cijeli raspon okretaja što vožnju čini vrlo ugodnom, a međuubrzanja uvjerljivima čak i kada se nađete u ‘krivom’ stupnju prijenosa. Za razliku od nekih dizelaša, ovaj motor svoju snagu isporučuje vrlo linearno, a ne u jednom velikom naletu kada se turbopunjač uključi. Osim toga motor je izuzetno uglađen u radu te nema iritantnih vibracija niti nemirnog rada pri hladnom startu. Osim toga, motor nikada ne nije previše glasan.

Stabilna u zavojima

Osamstupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom radi tipično za takve mjenjače, u više stupnjeve prebacuje munjevito dok je za prebacivanje u niži stupanj potrebno malo više pričekati, no daleko do toga da je i to sporo. Osim toga izuzetno je komforan u radu i kada se vozite nježno neprimjetan. Na testu sam ostvario prosječnu potrošnju od točno 5,6 l/100 što je i više nego u redu.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

 Što se voznih karakteristika tiče B-klasa apsolutno blista kada su u pitanju monovolumeni i tu je na  tragu A-klase. Izuzetno je stabilna u zavojima i vrlo neutralna uz minimalna naginjanja karoserije. ESP reagira prilično kasno (ali na vrijeme) te tako dodatno omogućava dosta zabave u vožnji. Ipak, ne previše, jer ovo je monovolumen kod kojeg je udobnost ipak u prvom planu. B-klasa je impresivno nježna na lošijim cestama, odlično filtrira neravnine, a tu joj ne smetaju čak ni ogromni 19-inčni kotači kakvima je bio opremljen testni automobil. Kratke poprečne neravnine ipak se osjete, no daleko od toga da je B-klasa pritom neugodna, odnosno nešto posebno neudobna.

Nije Mercedes za svakog

Na kraju ne smijem zaboraviti na cijenu. Ona je, kao kod svih Mercedesa, prilično visoka - 58.240 eura. Ipak, u ovom testnom automobilu ima čak desetak tisuća eura dodatne opreme. Činjenica je da to jako podiže cijenu, no pitanje je bi li automobil ostavio jednako dobar dojam bez nje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Sve u svemu B-klasa je vrlo koristan i razuman automobil u svakom pogledu. Odličan motor dokazuje da dizelaši nisu zaslužili tretman kakav prema njima ima automobilska industrija. Mnogo prostora i vrhunske vozne osobine dodatan su ‘šlag na tortu’.

Tehnički podaci

oblik kompakt s petera vrata, i 5 mjesta za putnike
MOTOR  
konstrukcija  dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, common rail ubrizgavanje goriva, turbopunjač s intercoolerom, Euro 6d
obujam 1950 cm3
najveća snaga 110 kW (150 KS) pri 3400 o/min
najveći okretni moment 320 Nm pri 1400 o/min
specifična snaga 56,4 kW/l (76,9 KS/l)
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa
PODVOZJE  
prednji ovjes  MacPherson
stražnji ovjes  Multilink
upravljač  Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE  
prednje  Ventilirani diskovi 305 mm
stražnje Diskovi 276 mm
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI  
naplaci Aluminijski
pneumatici Continental WinterContact TS 860 S, dimenzija 225/40 R19
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina  4419 x 1797 x 1562 mm
međuosovinski razmak  2729 mm
krug okretanja 11 m
obujam prtljažnika  445/1530 l
obujam spremnika za gorivo  43 l
MASE  
prazno vozilo 1505 kg
najveća dopuštena masa 2055 kg
nosivost 540 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 219 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h  8,3 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji  5,4 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2  143 g/km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 58.240 eura (bez dodatne opreme 48.304 eura)
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 2 godine
protiv prohrđavanja 30 godina
pomoć na cesti  Mercedes-Benz Service24h
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU  
  Star Import d.o.o. - Kovinska 5, Zagreb