Test

Opel Astra 1.6 DTH Innovation - Respektabilan izbor

Goran Topić utorak, 20. studenog 2018. u 00:00

Aktualnoj se Astri bliži treća puna godina otkako je dostupna kupcima, a ovaj automobil i dalje djeluje svježe. I, što je možda i još značajnije, Astra i dalje predstavlja zlatnu sredinu segmenta u kojem se u Europi uvijek vodi najžešća tržišna utakmica

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1598 cm3 / 136 KS / 213 (205) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,6 (5,3) l/100 km / 118 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 166.351 kn (22.180 Eur) / 212.570 kn (28.343 Eur)

Opel je petu generaciju svog kompaktnog hatchbacka iz C segmenta, odnosno Astru K predstavio na frankfurtskom salonu 2015. Prilikom predstavljanja ove generacije iz Opela je poručeno kako je riječ o najboljem automobilu kojeg su ikada proizveli. Činjenica da se i dalje dobro nosi s konkurencijom govori u prilog tome, a da su se u Rüsselsheimu dobro potrudili jasno je kada se u obzir uzme da se radi o automobilu koji je u zadatak dobio nametnuti se u vrlo kompetitivnom segmentu te pokazati novi smjer razvoja i preporoda Opela. Podsjetimo se, Opel je tada bio opterećen raznim financijskim problemima pa im je uistinu trebao model bez greške.

Više-manje, opelovi stručnjaci su u svom naumu i uspjeli. Kreirali su dinamično i privlačno dizajniran automobil, opremljen za svoj segment napredno i bogato. Također, masa vozila je smanjena u odnosu na prethodnika, što je u suradnji s dotjeranom motorizacijom te raznim unaprjeđenjima ostalih komponenti pridonijelo povećanju agilnosti i općenito voznih svojstava. Uz, dakako, uvijek prevažno pitanje - smanjena potrošnje. Sve u svemu, Astra je ozbiljan igrač svog segmenta u kojem se borba vodi s "teškašima" poput Golfa, Focusa, azijske konkurencije i sl.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Kada je riječ o vanjštini moramo priznati da se Astri pune tri godine koliko je prisutna na tržištu uopće ne vide. Ovaj automobil djeluje jednako novo i svježe kao i kada je njegova prodaja započela u studenom 2015, a glavni aduti su mu sportska elegancija te taman dostatna doza agresivnosti. Dizajnom privlačna, Astra je u slučaju testiranog modela učinjena još atraktivnijom s paketom Black Roof Edition s crnim krovom, crnim 17-colnim alu-naplacima sa sjajnim premazom te crnim kućištima retrovizora. Jedinu zamjerku vanjštini možemo uputiti bočnoj liniji na stražnjim vratima. Naime, uz široki C nosač i visoku donju liniju stražnjeg bočnog prozora, a zahvaljujući klinastom obliku cijelog vozila, stražnja vrata djeluju glomazno, odnosno mogli bi reći kako je na tom mjestu "previše lima".

Prednja je armatura uredno posložena, a sviđa nam se i činjenica da u Astri još uvijek postoji dostatan broj pravih (fizičkih) prekidača koji su na pravim mjestima te lako dostupni i pregledni. Viska razina opremljenosti konkretnog modela je očita, a svakako treba istaknuti kako putnička kabina Astre nudi sasvim dovoljno prostora da se u nju udobno smjesti petero putnika. Vozača i suvozača će u testnom modelu dočekati i ergonomski vrhunska AGR sjedala koja su dio dodatne opreme, no smatramo da će se posebno isplatiti onima koji provode više vremena za upravljačem. Dodajmo i da prtljažnik ovog automobila nudi zapreminu od 370 litara, a preklapanjem naslona stražnje klupe (60 naprema 40) ista raste na 1210 dm3.

Serijska i dodatna oprema

Paket Innovation čini gotovo sam vrh ponude Astre pa ja sasvim jasno kako je ovaj automobil već u startu bogato opremljen. Između raznih detalja možemo istaknuti Opel Eye - prednju kameru sa četiri funkcije, automatski 2-zonski klima uređaj, tempomat, višefunkcijski kožom obloženi upravljač, 17-colne kotače, Open & Start (otvaranje vozila i pokretanje motora bez ključa), grijane i električno preklopive retrovizore, svjetla za maglu, putno računalo, Hill Asisst, ESP, ESP, šest zračnih jastuka, LED pozicije i pokazivače smjera, automatska svjetla, senzor kiše, podešavanje vozačevog sjedala u 6 smjerova s električnom regulacijom lumbalne podrške i sl.

Kada svemu tome dodamo opcijsku opremu u ukupnoj vrijednosti 46.220 kn dobijemo jasnu sliku da testirani automobil nije sasvim običan član Astrine ponude. Konkretnije, bogatu opcijsku opremu testiranog automobila čine zatamnjena stražnja stakla, posebna boja, Paket inovacije (infotainment IntelliLink RF900 Navi i LED Matrix prednja svjetla), prednja AGR sjedala, pomoć pri parkiranju sprijeda i otraga, kamera za vožnju unazad, unutrašnji paket OPC Line (ukrasi elementi, stropna obloga u crnoj boji Jet, alu-papučice, sportski upravljač s tri kraka presvučen kožom, tipka za sportsku vožnju)...

Nadalje, tu su i Paket pomoći vozaču 2 (adaptivni tempomat, pokazatelj udaljenosti, sustav za izbjegavanje frontalnih sudara, senzor za prevenciju sudara, senzor i pokazivač za pomoć pri držanju traka, prepoznavanje prometnih znakova) te Zimski paket 1 (grijanje prednjih sjedala i grijanje upravljača).

Motor i prijenos

Testiranu Astru je pokretao 1,6-litreni 4-cilindrični turbodizelski motor snage od 100 kW, odnosno 136 KS te najvećeg okretnog momenta od 320 Nm. Ovaj je pogonski stroj standardno opremljen sa sustavom Start & Stop i uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu i moment na podlogu prenosi na prednje kotače. Tvornički podaci kažu kako prosječna potrošnja iznosi 4,6 l/100 km, no tijekom našeg testa ostvareni je prosjek bio 5,3 l/100 km. Također, vrijedi reći da se u gradu potrošnja goriva zaustavila na 6,3, dok ju je na otvorenoj cesti moguće spustiti na oko 4,5 l/100 km.

Testirani 1.6 DTH se pokazao kao optimalan izbor za vozilo poput Astre. Naime, nije riječ o nikakvoj jurilici, ali više no dovoljno je snažan s jedne te ekonomičan s druge strane da zadovolji veliku većinu korisnika bilo da automobil upotrebljavaju u osobne ili u poslovne svrhe. Donekle mu možemo spočitati nešto glasniji rad, no srećom to nije praćeno povećanom količinom vibracija.

Mjenjač je solidno podešenih prijenosnih omjera i zadovoljavajuće preciznosti ručice. Drugim riječima, kombinacija opisanog motora i mjenjača čini se odličnim izborom za testirani model koji teži 1275 kg i koji će do 100 km/h ubrzati za 9,4 (test: 10,1) s, dok mu najveća brzina iznosi 213 (205) km/h.

Za upravljačem

Kokpit testirane Astre je lako pregledan te je većina prekidača upravo na onom mjesto na kojem ih očekujete pa je potreba skretanja pogleda s ceste vrlo mala. Drugim riječima, ni novim se korisnicima neće biti problem brzo i lako naviknuti na korištenje, odnosno upravljanje ovim automobilom. Prednja sjedala su odlična i ukupno gledajući udobno se smjestiti za upravljačem ove Astre prava je sitnica.

Zbog povišenih bočnih linija i visokog stražnjeg kraja, kao i niskog prozora petih vratiju, preglednost otraga je nešto lošija, no to je uobičajena boljka većine modernih kombilimuzina i posljedica želje za dinamičnijim dizajnom. Srećom, testirana Astra je opremljena stražnjim (i prednjim) parkirnim senzorima te kamerom za vožnju unatrag sa zakretnim vodilicama.

Testirani automobil sasvim zadovoljavajuće svladava sve pred njega postavljene uobičajene prometne zadatke. Učinkovitosti kočnica, izravnosti i komunikativnosti upravljača te podešenju ovjesa se nema što posebno prigovoriti. Sve je na razini zadatka za jedan automobil iz C segmenta s prvenstveno obiteljskom namjenom i 100 kW snažnim motorom. Međuubrzanja su korektna, a nikakvih problema neće biti ni kod uključivanja u promet. Svladavanje zavoja je primjereno bez osjetnijeg naginjanja karoserije, a automobil će nam na vrijeme javiti ako pretjerujete te će ostaviti dovoljno mogućnosti za pravovremenu reakciju. Vožnja je udobna, a razina buke i vibracija unutar putničke kabine relativno niska.

I na kraju...

Kada se sve zbroji i oduzme, Astra K i dalje pripada u zlatnu sredinu svog segmenta te je model o kojem kupci ove vrsta automobila svakako moraju razmisliti. Astra je u svemu više no korektan model, a cijenom je, s obzirom na ono što nudi, itekako konkurentna. Testirana Astra, s obzirom na svoju motorizaciju i opremu svakako odskače od prosjeka segmenta pa joj cijena iznosi popriličnih 212.570 kn, odnosno 28.343 Eura. Istina, to je dosta novca za obiteljski hatchback, no riječ je o vozilu koje prema mnogočemu spada u sam vrh svog segmenta i za taj novac nudi mnogo

  Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cw = 0,285
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni diesel (DTH) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, Start & Stop, Euro 6d-TEMP
obujam 1598 cm3
provrt i hod klipa 79,7 x 80,1 mm
omjer kompresije 16,0 : 1
najveća snaga 100 kW (136 KS) između 3500 i 4000 o/min
najveći okretni moment 320 Nm između 2000 i 2250 o/min
specifična snaga 62,6 kW/l (85,1 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Torzijska polukruta osovina s Wattovom vezom, spiralne opruge i teleskopski amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, progresivni električni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Puni disk
oprema ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 7,5J x 17
pneumatici Dimenzija 225/45 R 17 (na testiranom vozilu: Michelin Primacy 3)
oprema  
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4370 x 1809 (s retrovizorima: 2042) x 1485 mm
međuosovinski razmak 2662 mm
trag kotača 1548 / 1565 mm (početna izvedba - 15 cola)
krug okretanja 11,05 m
obujam prtljažnika 370 / 1210 dm3
spremnik za gorivo 48 l
MASE
prazno vozilo 1275 kg
najveća dozvoljena 1875 kg
dozvoljeno opterećenje 600 kg
dozvoljeno opterećenje krova 75 kg
dozvoljena masa prikolice 670 kg bez kočnice / 1700 kg s kočnicom
specifično opterećenje 12,8 kg/kW (9,4 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 213 km/h (tvornički podatak), 205 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,4 s (tvornički podatak), 10,1 s (test)
ubrzanje 80 - 120 km/h 8,1 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 5,5 l/100 km (tvornički podatak), 6,3 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km (tvornički podatak), 4,5 l/100 km (test)
mješovita vožnja 4,6 l/100 km (tvornički podatak), 5,3 l/100 km (test)
autonomija u gradu 873 km (tvornički podatak), 762 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1171 km (tvornički podatak), 1067 km (test)
prosječna emisija co2 118 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 166.351 kn (22.180 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 212.570 kn (28.343 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Opel Assistance - 12 mjeseci
dodatno FlexCare dodatno jamstvo 4 godine / 120.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Opel Southeast Europe LLC Damira Tomljanovića Gavrana 11, 10020 Zagreb