Test

Peugeot 3008 Hybrid4 300 GT Pack – Sportska škola ekologije

📷  foto: Ivan Cvetković
Ivan Cvetković ponedjeljak, 26. rujna 2022. u 00:00

Plug-in hibridna verzija kod nas vrlo popularnog SUV-a nudi prilično uvjerljiv spoj performansi i učinkovitosti te uvijek korisnu mogućnost vožnje na struju. No vrijedi li sve to čak 400.000 kuna?

Iako je ponajprije zamišljen kao svojevrstan odgovor na konkurenciju iz Hyundaija (Kona Hybrid) i Toyote (C-HR Hybrid), 3008 Hybrid4 primjer je da plug-in hibridna vozila ne moraju nužno biti dosadna i isključivo usredotočena na učinkovitost. Peugeotov model svakako jest učinkovit i štedljiv, ali s obzirom na pogonski sklop kojim raspolaže, rekli bismo da je u prvom planu ipak demonstracija moći hibridne tehnologije. Dokaz?

Ovu najsnažniju verziju modela 3008 pokreće kombinacija dobro poznatog 1,6-litrenog turbobenzinca sa 200 KS, po jedan 110 KS snažan elektromotor na svakoj osovini (efektivno omogućujući pogon na sve kotače), 13,2 kWh velika baterija i osamstupanjski automatski mjenjač. Sve to rezultira ukupnom snagom sustava od 300 KS i 520 Nm, potencijalnim dosegom električne vožnje do 59 kilometara (prema WLTP-u) i prilično impresivnim performansama.

Svega 5,9 s do stotke

Unatoč upadljivom spoju crveno-crne karoserije i crnih naplataka, izvana ne biste rekli da je ovo automobil sposoban za ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 5,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 235 km/h, zar ne? Dojmljiva ubrzanja raspoloživa su pri gotovo svakoj brzini i u svakom stupnju prijenosa, pa je ovo daleko najbrža verzija 3008-ice koju možete kupiti.

 No, skrenimo na trenutak pažnju na neke druge aspekte ovog brzog i ekološki prihvatljivog SUV-a. Interijer je isti kao u ostalim verzijama ovog modela, premda uređen nešto raskošnijom opremom koja vidno podiže cjelokupan dojam vožnje i boravka u unutrašnjosti.

Bogata razina opreme

U sklopu redizajna provedenog prijenekog vremena, 3008 sada ima nešto moderniji spoj 12,3-inčnih digitalnih instrumenata i 10-inčnog dodirnog zaslona inače pristojno funkcionirajućeg infotainment sustava. Minijaturni upravljač još uvijek je tu i svidjet će vam se (ili ne) ovisno o tome možete li se naviknuti na promatranje instrumenata ‘preko’ njegova gornjeg ruba.

Moderno oblikovan interijer ujedno nudi dobru prostranost, iako prostor za glave donekle ‘krade’ opcijski panoramski krov. Prtljažnik ima volumen od 395 litara s podignutim, odnosno 1357 litara s preklopljenim stražnjim redom sjedala.

Nije za postizanje rekorda niske potrošnje

Vratimo se na vožnju. Hybrid4 verzija 3008-ice ugodno klizi u električnom modu, a premda deklariranih 59 kilometara dosega samo na struju vjerojatno nikad nećete doseći, realnih 40 sasvim je moguće. Kada ispraznite bateriju kapaciteta 13,2 kWh, možete je napuniti putem kućne utičnice za sedam sati ili putem Wallboxa za nešto više od sat i pol.

U hibridnim modu, kada automobil pokreću oba elektromotora i turbobenzinac, SUV odlučno i uvjerljivo ubrzava, uvijek nudeći više nego dovoljno snage za pretjecanja na otvorenoj cesti ili postizanje željene putne brzine na autocesti. Premda Peugeotovu deklariranu kombiniranu prosječnu potrošnju od 1,3 l/100 km nije moguće ostaviti, raspon od 5,5 do 7,8 l/100 km sasvim je pristojan za 300 konjskih snaga snažno vozilo.

Cijena koja ipak nije za svakog

Potpuno spreman za vožnju, 3008 Hybrid4 teži 1840 kilograma, što se donekle osjeti ako vozite bez obraćanja pažnje na tu nemalu masu, odnosno ako ne pazite da su vam unosi upravljačem i nagle promjene smjera kontrolirane i odmjerene. Peugeotov ovjes općenito se dobro nosi s većinom cestovnih ‘izazova’ na koje ćete naići u gradu i izvan njega, nudeći solidnu udobnost u većini situacija.

Hibridna, 300 KS moćna verzija 3008-ice u testiranom Black Edition izdanju stoji 407.900 kuna, a s ponešto dodatne opreme ta cijena raste na 432.955 kuna. Popriličan iznos za kompaktni SUV, no vrijedi li toliko ovisi o tome koliku važnost dajete njegovoj kombinaciji impresivnih performansi i vožnje na struju.