BYD spušta cijene za 22 modela - počinje cjenovni rat u Kini

BYD je prošlog vikenda odlučio na domaćem tržištu spustiti cijene za 22 svoja električna i hibridna vozila, s popustima od 10 do 34 posto koji vrijede do kraja lipnja

Autonet.hr utorak, 27. svibnja 2025. u 10:35
📷 P. L. /Unsplash
P. L. /Unsplash

Odluka o sniženju do 34% odmah je pokrenula val reakcija na kineskom tržištu, najvećem svjetskom tržištu za električna vozila, gdje se više od 50 proizvođača bori za svoj dio kolača.

Najveći popusti odnose se na vozila ispod 150.000 juana (oko 19.300 eura). Potpuno električni Seagull jeftiniji je za 20 posto i sada košta 55.800 juana (oko 7.100 eura), dok je hibridni Qin Plus DM-i iz Dynasty serije dobio čak 34 posto popusta, pa njegova cijena pada na 63.800 juana (oko 8.100 eura). Najskuplji model u promociji, Xia MPV, i dalje košta preko 200.000 juana (oko 25.400 eura) nakon 13-postotnog popusta.

Burza odmah reagirala na vijest

Reakcija tržišta bila je trenutačna i dvostruka. S jedne strane, Citi procjenjuje da je promet u BYD-ovim salonima porastao za 30 do 40 posto tijekom vikenda. S druge strane, dionice su krenule prema dolje - BYD je pao za 7,5 posto na 54,5 eura, Xpeng za 3,4 posto na 9,7 eura, Li Auto za 3,2 posto na 14,1 euro, a Geely za 6,7 posto na 2,4 eura.

Konkurenti nisu dugo čekali. IM Motors i Leapmotor već su najavili vlastite popuste do 30 posto na svoje SUV modele. Analitičari Citija očekuju da će i ostali proizvođači uskoro slijediti ovaj primjer, što može dodatno pojačati cjenovni rat koji već pritišće marže u industriji.

Samo trojica zarađuju

BYD trenutno drži 29,3 posto udjela u segmentu novih energetskih vozila u Kini i u travnju je prodao 380.000 vozila. Zanimljivo je da je prvi put u više od godinu dana prodaja potpuno električnih vozila (195.740 komada) nadmašila prodaju hibrida. Tvrtka također bilježi rast izvoza s preko 79.000 vozila prodanih u inozemstvu, što je gotovo dvostruko više nego lani.

Unatoč velikim brojevima, samo tri kineska proizvođača - BYD, Li Auto i Seres - trenutno ostvaruju profit. Većina ostalih bilježi gubitke zbog prekapaciteta u industriji i intenzivne cjenovne konkurencije.

Strategija opstanka u cjenovnom ratu

Nick Lai iz JPMorgana smatra da će preživjeti oni s raznolikim portfeljem modela i prisutnošću u različitim cjenovnim segmentima. "Vodeće tvrtke poput BYD-a uspijevaju ostvariti profit, posebno zahvaljujući većim maržama na inozemnim tržištima", objašnjava Lai.

BYD planira do 2030. ostvariti polovicu prodaje izvan Kine i već bilježi uspjehe u Europi. U travnju je po prvi put nadmašio Teslu u europskoj prodaji električnih vozila sa 7.231 registriranim vozilom prema podacima Jato Dynamicsa.